پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 بهمن 1397 ساعت 19:11:: شناسه خبر: 49331

سهمیه آرد روستایی و عشایری کهگیلویه ساماندهی می شود

جعفر نیکبخت با بیان اینکه وضعیت نان در شهرستان مطلوب نیست اظهار کرد:وضعیت کیفی نان مورد اعتراض جدی مردم و مراجعه انها به فرمانداری است .

پایگاه خبری صدای جنوب:

از سال ۹۳ که دولت در راستای صرفه جویی وبهینه سازی مصرف نان تصمیم به کاهش سهمیه ارد دولتی و ازادسازی در حوزه ارد و نان گرفت در استان هایی که مشمول دریافت سهمیه عشایری و روستایی هستند بی نظمی هایی از قبیل توزیع خارج از شبکه ،کمبود ارد ،نارضایتی نانوایی ها، کم فروشی وکاهش کیفیت نان در حوزه تنظیم بازار این کالای اساسی بوجود امد.
از انجا که یکی مهمترین مولفه های راهبردی در تامین امنیت، تامین امنیت غذایی است توجه و پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به ان اهمیتی خاص خواهد داشت
به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه،در دیدار مدیر کل غله و بازرگانی با فرماندار کهگیلویه این مسئله بررسی و در راستای حل ان تصمیماتی اتخاذ شد.
جعفر نیکبخت با بیان اینکه وضعیت نان در شهرستان مطلوب نیست اظهار کرد:وضعیت کیفی نان مورد اعتراض جدی مردم و مراجعه انها به فرمانداری است .
جعفر نیکبخت با اشاره به ناهماهنگی های سیستم توزیع تصریح کرد :کارگروهی متشکل از همکاری امور عشایر ،تعاون روستایی و صمت تا حد زیادی مشکل توزیع خارج از شبکه وایجاد کمبود ارد در شهرستان را کاهش می دهد.
وی افزود:تفکیک جمعیت روستایی از عشایری و ساماندهی انها به صورتی که یک فرد فقط دفترچه روستایی یا عشایری داشته باشد و نیز اطلاعات فعال یا غیر فعال بودن واحدهای خبازی حذف سهمیه روستایی یا عشایری ساکن در شهر باعث نظم بخشیدن به این موضوع میشود.
رییس ستاد تنظیم بازار کهگیلویه گفت :نباید نانوایی که میزان پخت کمی دارد با نانوایی که پخت زیادی دارد به یک میزان ارد دریافت کنند چرا که تبعات ان سوء استفاده سودجویان و ورود ارد به بازار ازادخواهد بود.
فروزنده مدیر کل غله و بازرگانی با بیان اینکه باید از هدررفت ارد ونان بعنوان سرمایه ملی جلوگیری شود اظهار کرد:دولت به نانوایی ها یارانه ارد میدهد و لازم است در جهت مصرف اصولی ان نظارت بیشتر و مستمر صورت پذیرد تا مشکلات ارد و نان شهرستان به حداقل برسد.
وی در پاسخ به چگونگی سهمیه بندی ارد شهرستانها این موضوع را بر مبنای نسبت مصرف سرانه و جمعیت هر شهرستان و کارشناسی شده دانست.
بر همین اساس در کهگیلویه سالانه ۲۷۵تن و ۸۰۰کیلو سهمیه عشایری ۲۵۱تن و ۴۰۰کیلو سهمیه روستایی ، ۵۲۱تن و ۶۰۰کیلو سهمیه شهری(کهگیلویه قلعه رئیسی و دیشموک) ارد توزیع میشود .

فروزنده ضمن اعلام وضعیت مطلوب ارد استان افزود :راه اندازی نانوایی های تافتون یکی از راههای جلوگیری از ضایعات و بهبود کیفیت نان است.
عملی شدن مصوبات این جلسه به لحاظ کمی کیسه های ارد کهگیلویه را بیشتر نکرد اما شاید الگوی راهگشایی در بهینه کردن مصرف یکی از کالاهای اساسی در استانی شود که رتبه بیشترین ضایعات نان را از ان خود کرده است .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت