پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 مرداد 1395 ساعت 09:05:: شناسه خبر: 4945

با تعیین تکلیف معدن فسفات چرام؛یکی از آرزوهای مردم چرام تحقق می یابد

بحث سرمایه‌گذاری در معدن چرام به ثمر نشست و تفاهم نامه سرمایه گذاری در این معدن بسته شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

با پیگیری نماینده شهرستان کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی بوموافقت موسسه اقتصادی کوثر که بعضی ازمدیران آن از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد هستند بحث سرمایه‌گذاری در معدن چرام به ثمر نشست و تفاهم نامه سرمایه گذاری در این معدن بسته شد.

به گزارش صدای جنوب ،بر اساس این تفاهم نامه که با حضور عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ، دکتر اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، مهندس احمد پور معاونت توسعه صنایع ومعادن کوثر، مهندس پناه معاون اقتصادی سازمان کوثر، دیودیده مدیر کل صنعت و معدن استان و جمعی از کارشناسان منعقد شد قرار شد صنعت، معدن و تجارت استان ظرف ۱۰ روز نسبت به صدور جواز تاسیس و فراوری و مشتقات فسفات واقع در شهرستان چرام برای سازمان اقتصادی کوثر اقدام کند، همچنین پیگیری های لازم جهت اخذ مجوزهای زیست محیطی، تحویل زمین و آب و گاز مورد نیاز را به عمل آورد.

سازمان اقتصادی کوثر نیز موظف گردید به محض اخذ پروانه ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به تجهیز کارگاه برای شروع عملیات بهره برداری، اکتشاف و ایجاد صنایع جانبی فراوری، صنعتی و … اقدام کند همچنین نسبت به پیگیری تسهیلات ارزی و ریالی اقدامات لازم را به عمل آورد.

راه اندازی این معدن که می خواست سال‌ها پیش چرخ تولید و اشتغال را در این استان بچرخاند و به عنوان یکی از قطب‌های معدنی استان در کنار نفت به عنوان دومین سرمایه مهم زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد به توسعه این استان کمک کند، هم اکنون عملی شده است.

«آماده باش» نماینده کارساز شد!

عدل هاشمی‌پور در گیر و دار انتخابات، مأموریت خود را اقتصادی اعلام کرد و به چند پروژه در حوزه انتخابیه خود آماده باش داد. یکی از این پروژه‌ها معدن فسفات و بوکسیت چرام بود که با خطاب «معدن فسفات من آمده‌ام، آماده باش» روبرو شدند.

هاشمی‌پور پس از پیروزی در انتخابات و در راستای جامه عمل پوشاندن به این وعده خود در همایش توسعه شهرستان چرام از تعیین تکلیف معدن فسفات و بوکسیت در این شهرستان خبر داد و گفت: چرام دارای ظرفیت معدن فسفات است که در این راستا چندین جلسه با چند موسسه اقتصادی داخلی همچون موسسه اقتصادی کوثر گذاشته شده که نتیجه آن تقاضای سرمایه گذاری توسط چنین موسسه‌هایی بوده است.

و اما امروز این رایزنی ها به تفاهم نامه ای ختم شد تا این وعده بزرگ به جوانان چرامی محقق شود، در حالیکه بطور مستقیم برای ۵۰۰ نفر از جوانان بیکار این منطقه اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

مطالعات معدن فسفات چرام از سال ۴۵ آغاز شد و در سال ۷۰ براساس مطالعات تکمیلی، به نام شرکت تهیه و تولید گواهی نامه کشف صادر شد. شرکتی بنام آیرما برای سرمایه گزاری در این معدن اعلام آمادگی کرد اما بعد از گذشت سال ها تغییری در وضعیت این معدن مشاهده نشد به همین جهت وبه دلیل عدم فعالیت این معدن و همچنین درخواست مردم چرام برای راه اندازی و اشتغالزایی برای جوانان بیکار منطقه، راه اندازی این پروژه به وعده های انتخاباتی عدل هاشمی پور قرار گرفت و بعد از رایزنی ها و مکاتبات مکرر با موسسه اقتصادی کوثر این مهم عملی شد تا طلسم ۵۰ ساله معدن فسفات چرام به دست این نماینده و در اولین ماههای فعالیت خود در مجلس شورای اسلامی و با همکار موسسه اقتصادی کوثر شکسته شود.

منبع:کانال تلگرامی عدل هاشمی پور

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت