پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 بهمن 1397 ساعت 09:11:: شناسه خبر: 50141

دفتر انجمن حمایت زندانیان شهرستان کهگیلویه افتتاح شد

دفتر انجمن حمایت زندانیان شهرستان کهگیلویه در ساختمان مجتمع شورای حل اختلاف دهدشت افتتاح شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

همزمان با چهلمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی
باحضور مسئولین استانی و شهرستانی دفتر انجمن حمایت زندانیان شهرستان کهگیلویه در ساختمان مجتمع شورای حل اختلاف دهدشت افتتاح شد.
در این ایین علاوه بر مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی وتربیتی استان، رییس دادگستری ، دادستان شهرستان و همچنین رییس زندان دهدشت و اخوان مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان حضور داشتند.

بر پایه گزارش صدای جنوب ،انجمن حمایت زندانیان کهگیلویه تاکنون علاوه بر کمک های مادی زمینه آزادی چندین زندانی را فراهم نموده است.

 

اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب و با بیان دستاوردهایی از انقلاب گفت: دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف به خصوص توجه به تربیت انسانها و رعایت حقوق شهروندی افراد بر کسی پوشیده نیست .

وی با بیان گوشه ای از عملکرد کشور قبل و بعد از انقلاب به خصوص وضعیت و فضای زندانها و نظام زندانبانی افزود: فضای سیاهچالهای طاغوت بسیار مخوف با اعمال شاقه و عدم توجه به خواسته های زندانیان با زندانهای نظام اسلامی که هم از نظر فضا و هم از نظر رسیدگی به وضعیت محبوسین دربند قابل مقایسه نیستند، چرا که به جهت اینکه یکی ازسیاسیتهای نظام اسلامی توجه به کرامت وشأن افراد می باشد، زندانیان در فضایی کاملاً تربیتی و فرهنگی رشد کرده و هر روز شاهد برگزاری دهها فعالیت فرهنگی، تربیتی، ورزشی، هنری، قرآن آموزی، آموزشی و فنی و حرفه ای، کلاسهای مشاوره ای و روان درمانی و توجه به بهداشت و درمان و نیز برپایی جشن های ملی و مذهبی و … در زندان‌ها هستیم .

جمیاری از دستاوردهای مهم نظام زندانبانی اسلامی را ارتباط نزدیک مسؤلین قضایی و رسیدگی به مشکلات زندانیان دانست و اظهارکرد: از مصادیق رعایت حقوق شهروندی و توجه به کرامت زندانیان رسیدگی به مشکلات قضایی و اعطاء تأسیسات حقوقی از جمله عفوهای موردی و عمومی، مرخصی ها ، آزادی مشروط و تخفیف و تعلیق مجازات به زندانیان واجدالشرایط بوده که در این زمینه با همکاری و مساعدت مسؤلین قضایی استان اقدامات مطلوب و خوبی انجام گرفته است .

مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از برکات نظام اسلامی در ارتباط با زندان و زندانیان خاطرنشان کرد: ایجاد و راه اندازی مراکز مراقبت بعد از خروج برای اعطاء تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان آزاد شده، تأسیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان جرائم غیر عمد برای معسرین و نیازمندان، راه اندازی انجمن های حمایت زندانیان برای کمک به خانواده های نیازمند زندانی و… بوده است که اینگونه خدمات باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود .

جمیاری تصریح کرد: سازمان زندانها و به تبع آن زندان های کهگیلویه وبویراحمد در تحکیم دستاوردهای انقلاب در توجه به حقوق محبوسین با همکاری دلسوزانه رئیس کل دادگستری ، دادستانها ، قضات و دیگر دستندرکاران قضایی منشأ خدمات گسترده ای به زندانیان شده که مجموعه این همکاری ها باعث باز اجتماعی شدن مددجویان و کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان شده است .

وی با اشاره به اینکه کمک به آزادی زندانیکان جرائم غیرعمد از جمله مصادیق زندانبانی اسلامی توام با رافت است، اضافه کرد: در ۲ ساله اخیر ۴۲۴ زندانی از زندان های استان آزاد شده اند، گفت: امروز هم به یمن ۴۰ سالگی انقلاب ۴۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد با ترکیب ۳۷ نفر مرد و ۳ نفر زن آزاد و جمع آزادی های این دوسال به ۴۶۴ نفر خواهد رسید

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت