پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 بهمن 1397 ساعت 00:11:: شناسه خبر: 50302

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج:

رفتارهای سیاسی، مدیران صنعتی استان را از کار انداخته است

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور با هزاران مشکل مواجه هستند و باید همه برای رفع مشکلات آنها کمک کرده و دست به دست هم بدهند و تا حد امکان نباید برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی سخت‌گیری شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

ایرج موفق عصر امروز در نشست با جمعی از مسؤولان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در یاسوج اظهار کرد: کشور به دلیل تحریم‌های اقتصادی دشمنان در شرایط خاصی قرار دارد و اگر طبق آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی، صنعتی عمل شود نمی‌توانیم کاری انجام ندهیم، متولیان در حوزه اقتصاد و بخش خصوصی باید علاوه بر خطرپذیری و ریسک‌پذیری راهکارهای لازم را برای سهولت در پرداخت تسهیلات ارائه دهند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور با هزاران مشکل مواجه هستند و باید همه برای رفع مشکلات آنها کمک کرده و دست به دست هم بدهند و تا حد امکان نباید برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی سخت‌گیری شود.

وی به وضعیت صادرات محصولات تولیدی استان اشاره کرد و گفت: برای صادرات محصولات تولیدی استان باید بازارهای بین‌المللی پیدا کرد که لازمه دست‌یابی به بازارهای جهانی افزایش کیفیت و استاندارد کالاهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسؤول عنوان کرد: صادرات محصولات استان به بازارهای جهانی و بین‌المللی دو رهاورد مهم شامل انتقال فرهنگ و معرفی آن و صدور انقلاب در چهل سالگی آن را دارد، ضمن اینکه کالاهای با کیفیت و استاندار رابط استان با جامعه بین‌المللی است .

موفق عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال کاهش مشکلات فعالان اقتصادی و صنعتگران، تولیدکنندگان، همچنین رونق تولید و اشتغال و کسب و کار در همه استان‌ها است.

مشاور وزیر صنعت ادامه داد: نظارت دستگاه‌های نظارتی در حوزه اقتصاد، تولید و صنعت گاهی اوقات چنان شدت می‌گیرد که کارها و برنامه‌ها قفل می‌شود که این مباحث باید با مسؤولان کشوری و استانی در میان گذاشته شود و مسؤولان استان با رایزنی‌های لازم تعامل با دستگاه‌ها نظارتی را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد هر جایی که تخلفی شده و فسادی صورت گرفته دستگاه نظارتی باید برخورد جدی کنند، گفت: در غیر اینصورت باید از سخت‌گیری بی‌مورد بپرهیزند. با افزایش کیفیت و استاندارد محصولات و کاهش سخت‌‌گیری دستگاه‌های نظارتی فعالیت خوبی می‌توان در استان انجام داد.

در ادامه داریوش دیودیده گفت: در حوزه صنعت، سرمایه‌گذاری، صادرات و سایر حوزه‌های اقتصادی با وجود انجام فعالیت‌های گسترده همچنان فاصله زیادی با سایر استان‌ها وجود دارد که مشوق‌های سرمایه‌گذاری این استان و دیگر استان‌های برخوردار تفاوت چندانی با هم ندارند و انتظار است مسؤولان وزارتخانه چاره‌ای بیاندیشند تا به رونق سرمایه‌گذاری در استان کمک شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعامل مطلوب میان حوزه اقتصادی استان گفت: علاوه بر تعامل میان حوزه اقتصادی یک نوع انسجام و ارتباط تنگاتنگ بین مسؤولان اقتصادی استان وجود دارد.

در بخش پایانی این نشست هم جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به همدلی میان بخش دولتی و خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: استان در ماراتن توسعه توان رقابت با دیگر استان‌ها را ندارد که دلیل آن کمبود زیرساخت‌های اقتصادی است هر چند ظرفیت‌های چشمگیری در استان داریم.

وی عنوان کرد: برای توسعه بخش اقتصادی در استان همت زیادی شده اما این اقدامات کافی نبوده، استان می‌توانست سهم بیشتری از اقتصاد کشور داشته باشد، مدیران صنعتی استان با وجود داشتن دغدغه تولید و اشتغال و کارآفرینی باید مدام پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشند و یا روانه زندان شوند یا اینکه فلان سایت خبری علیه آنان مطلب بنویسد.

کیانی‌پور بیان کرد:مدیران صنعتی استان درگیر این گونه مسائل حاشیه‌ای و بی‌ارزش هستند و نمی‌توانند عملکرد مطلوبی داشته باشند که این مسائل حاشیه‌ای نوعی جفا در حق مدیران صنعتی استان است و علاوه بر آن رفتارهای سیاسی مدیران صنعتی استان را از کار انداخته است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت