پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 بهمن 1397 ساعت 19:11:: شناسه خبر: 51001

با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:

طرح ویژه هادی روستای «الگن»بخش چاروسا افتتاح شد+تصاویر

آیین افتتاح طرح ویژه هادی روستای الگن چاروسا با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،مدیرکل بنیادمسکن استان،فرماندار کهگیلویه برگزار شد.

پایگاه حبری صدای جنوب:

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۵۴ درصد از واحد های مسکونی روستایی کشور نیازمند مقاوم سازی است.

به گزارش صدای جنوب،محمدرضا شاملو عصر امروز در ایین افتتاح طرح ویژه هادی روستای الگن چاروسا افزود: هم اکنون بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور در حال مقاوم سازی است.
وی بیان کرد: ۲ میلیون واحد روستایی تاکنون برای مقاوم سازی از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی بهره مند شده اند.
شاملو ابراز کرد: از سال ۹۴ تاکنون عملیات آسفالت و بهسازی معابر بیش از هفت هزار روستای کشور با استفاده از ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع عملیات آسفالت ، انجام شده است.
شاملو گفت: هم اکنون طرح هادی در بیش از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور تهیه شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد روستای دارای طرح، تاکنون عملیان بهسازی روستایی در قالب طرح هادی در ۱۸ هزار روستای آن انجام شده است.
شاملو میزان اعتبارات برای اجرای طرح های عمران روستایی کشور را ۲۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۵۰ درصد تخصیص داده شده است.
شاملو اظهار داشت: با همکاری و مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک بنیاد مسکن تاکنون برای سه میلیون و ۴۵۰ هزار واحد روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در کشور اسناد مالکیت صادر شده است.

شاملو ادامه داد: روستاهای شهرستان کهگیلویه برای اجرای طرح های هادی اولویت های خواهد شد و اعتبارات لازم اختصاص پیدا خواهد کرد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: هدف از سفر به شهرستان کهگیلویه بازدید از فعالیت های عمران روستایی بنیاد مسکن و ارزیابی فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته بنیاد مسکن بویژه در بخش محروم چاروسا است.
وی افزود: بازدیدهای دوره ای از مناطق کشور بر اساس شیوه ایی که در بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی جاری است انجام می شود و در پایان این بازدیدها یک ارزیابی کلی از اقدامات و فعالیت های بنیاد مسکن صورت گرفته و در نهایت با بررسی مسائل و مشکلات موجود تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مستمر و حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه قدردانی کرد و گفت:در عمر پربرکت انقلاب اسلامی کارهای زیادی در این شهرستان انجام شده ولی عمق محرومیت بسیار زیاد است و این خدمات کمتر دیده می شوند.

سردار هاشمی پور افزود:با خدمات ارایه شده به روستاها شاهد مهاجرت معکوس هستیم و افرادی که به شهرها مهاجرت کرده بودند هم اکنون به روستاها بر می گردند.

وی با قدردانی از مدیرکل و مدیرشهرستانی بنیاد مسکن ادامه داد:بنیاد مسکن جور دیگر ادارات ضعیف را می کشد و خدمات آن در بیشتر روستاها دیده می شود.

هاشمی پور گفت:نیازاست به اجرای طرح هادی روستاهای شهرستان کهگیلویه بزرگ توجه بیشتری شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:طرح هادی در  بیش از ۱۰۰ روستا در سال ۹۷در استان اجرا شد.
حسین جنتی اعتبار طرح هادی روستای الگن را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود:روستای الگن دارای ۹۳ خانوار و جمعیت آن ۳۶۶ نفر می باشد.

برپایه گزارش صدای جنوب،نماینده کهگیلویه بزرگ و هیئت همراه سپس از طرح هادی روستاهای شوتاور و المور بازدید کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت