پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 بهمن 1397 ساعت 00:11:: شناسه خبر: 51404

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه:

معضل اساسی شهرستان کهگیلویه مواد مخدر است

روشندل آموزش را بهترین شیوه برای مقابله با اعتیاد عنوان کرد و گفت: ما در حوزه قضایی در پیشگیری کیفری سخت‌گیری لازم را داریم اما برای پیشگیری اصلی باید به جنبه مقابله بیشتر پرداخته شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرشید روشندل امروز در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در فرمانداری دهدشت برگزار شده بود از اعتیاد به مادر بیماری‌های اجتماعی و معضل بزرگ جامعه نام برد و گفت: معضل اساسی شهرستان کهگیلویه در حال حاضر بحث مواد مخدر است.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه گفت:استدعا دارم اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر در زمینه مقابله با این معضل خود را مکلف بدانند و با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات مؤثری انجام دهند.

وی،با بیان اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر به لحاظ حساسیت نسبت به سایر نشست‌ها اهمیت بیشتری دارد،گفت: اعضای این شورا در راستای قانون عضو هستند و وظیفه قانونی و شرعی دارند در جهت مقابله با اعتیاد کار کنند.

روشندل تصریح کرد: سن گرایش به اعتیاد به ۱۷ تا ۲۲ رسیده و همین عامل بسیاری از جرائم نیز هست.

این مسؤول با بیان اینکه شاید نداشتن روحیه نشاط و فرهنگی باعث پایین آمدن سن اعتیاد در شهرستان باشد، گفت:متأسفانه اعتیاد هزینه بالایی برای خانواده‌ها دارد و به آبروی آن‌ها لطمه می‌زند.

وی،شناخت مواد مخدر و علل گرایش به اعتیاد را لازمه مقابله با این معضل دانست و افزود: تا زمانی که اعضای شورای مبارزه شناخت درستی از انواع مواد مخدر نداشته باشند نمی‌توانند ادعای مقابله با اعتیاد داشته باشند.

روشندل آموزش را بهترین شیوه برای مقابله با اعتیاد عنوان کرد و گفت: ما در حوزه قضایی در پیشگیری کیفری سخت‌گیری لازم را داریم اما برای پیشگیری اصلی باید به جنبه مقابله بیشتر پرداخته شود.

وی خواستار فعالیت بیشتر شبکه بهداشت در این زمینه شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت