پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 بهمن 1397 ساعت 17:11:: شناسه خبر: 51418

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد:

حکم پلمپ ۲۰ مرکز عرضه غیرمجاز گوشت دام صادر شد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت:مجوز پلمپ ۲۰ مرکز عرضه غیرمجاز گوشت دام در اطراف شهر یاسوج دریافت شده و به زودی اجرا می‌شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از صدور حکم تعطیلی این مراکز خبر داد و گفت: این مراکز غیرمجاز در شهرستان بویراحمد فعالیت داشته که با مشارکت بقیه دستگاههای متولی این مراکز به زودی پلمپ و تعطیل می شوند.
دکتر بهمنش با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ پرونده در سطح استان در زمینه کشتار و عرضه غیرمجاز گوشت قرمز در کنار محورهای مواصلاتی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند افزود:برخی از این پرونده ها با صدور رای لازم مختومه و بقیه در دست رسیدگی است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون با برخی از متخلفان برخورد شده است بیان کرد:این برخوردها باید به طور مستمر ادامه داشته باشد تا موضوع کشتارهای غیرمجاز در استان ساماندهی و خاتمه یابد.
دکتر بهمنش ادامه داد:به هیچ عنوان گوشتی که خارج از پروسه دامداری، میدان دام، کشتارگاه و قصابی دارای مجوز به دست مردم برسد مورد تایید دامپزشکی نیست.
وی افزود: قصابی‌های اطراف شهر یاسوج دام زنده خود را به کشتارگاه تحویل دهند و ۲۴ ساعت پس از نگهداری در پیش سرد ، با کمترین هزینه لاشه دام ذبح شده را تحویل بگیرند.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب، دام را در محل‌های غیراستاندارد کشتار و عرضه می‌کنند گفت: دام باید در کشتارگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی که هم کارشناس بهداشتی دامپزشکی حضور داشته و هم روحانی ناظر ذبح شرعی حضور دارد کشتار شود.
دکتر بهمنش با بیان اینکه برای ساماندهی کشتارگاه‌های غیرمجاز به همکاری و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی نیاز است از مردم استان هم خواست گوشت مورد نیاز خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت