پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 اسفند 1397 ساعت 16:12:: شناسه خبر: 51557

نخستین طرح از پروژه های عمرانی تعهد شده بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

 مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: برای سال آینده افزون بر ۱۵ هزار طرح اشتغالزایی در سطح مناطق محروم کشور توسط این بنیاد هدف گذاری شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: برای سال آینده افزون بر ۱۵ هزار طرح اشتغالزایی در سطح مناطق محروم کشور توسط این بنیاد هدف گذاری شده است.

به گزارش صدای جنوب،سعید جعفری روز جمعه در آیین افتتاحیه سالن ورزشی چند منظوره سردار ستار اورنگ نخستین شهید مدافع حرم کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: با اجرای این تعداد طرح اشتغالزایی افزون بر ۲۳ هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی تصریح کرد: از مجموع حدود ۴۱ هزار شغل مستقیم ایجاد شده در سال جاری توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سهم بنیاد برکت از این تعداد ۱۸ هزار مورد با حدود ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی بوده است.
جعفری یادآور شد: رویکرد و سیاست راهبردی بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توانمندسازی و اجرای طرح های اجتماع محور در سطح مناطق محروم کشور است.
ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در چند سال گذشته بیش از ۴۰ هزار پروژه را با سرمایه گذاری افزون بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در سطح کشور راه‌اندازی کرده ‌است.
بیش از یک هزار و ۵۵۰ مدرسه، یک هزار و ۲۰۰ مرکز فرهنگی، ۳۰ هزار واحد مسکونی، یک هزار و ۱۰۰ پروژه درمانی، ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی و ۱۵۹ مرکز جامع پزشکی از جمله این پروژه‌ها هستند.
برپایه گزارش صدای جنوب،  سالن ورزشی چند منظوره سردار ستار اورنگ نخستین شهید مدافع حرم کهگیلویه وبویراحمد به همت بنیاد برکت و با حضور سعید جعفری مدیرعامل این بنیاد ، علی محمد احمدی استاندار و جمعی از مسئولان محلی در روستای نقاره خانه شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز میزان اعتبار هزینه شده برای این سالن ورزشی را افزون بر ۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
علی محمد احمدی اظهار داشت: افتتاح این سالن ورزشی نخستین طرح از مجموع ۱۰۶ پروژه تعهد شده از سوی بنیاد برکت در این استان است.
علی محمد احمدی تصریح کرد که مجموع سرمایه گذاری این تعداد پروژه از سوی بنیاد برکت در کهگیلویه وبویراحمد افزون بر ۴۳۰ میلیارد ریال است.
احمدی یادآور شد: بخش عمده ای از این طرح ها هم اینک با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال اجرا هستند.
وی شرایط خاص کشور ناشی از تحریم های ظالمانه و کمبود محسوس منابع دولتی را یادآور شد و گفت: یکی از مکانیسم ها و سیاست های راهبردی دولت در این شرایط کمک گرفتن از برخی سازمان های و موسسه های اقتصادی غیردولتی همچون بنیاد برکت است.
احمدی همچنین به ظرفیت های متنوع گردشگری، اقتصادی و منابع آب در روستای نقاره خانه و بخش چیتاب شهرستان بویراحمد اشاره کرد و خواستار حمایت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه اجرا و تقویت طرح های اقتصادی در این منطقه شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ورزشی به همت بنیاد برکت را افزون بر ۱۰ میلیارد ریال ریال ذکر کرد.
جهان محرابی اظهار داشت: این طرح ورزشی چند منظوره در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۲ متر مربع و با زیربنای ۸۳۰ متر مربع تقدیم مردم شهیدپرور این منطقه شد.
محرابی یادآور شد: بنیاد برکت ۳۴ مدرسه در مناطق محروم این استان در دست ساخت دارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تعداد مدرسه در قالب ۱۵۸ کلاس درس با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۸۰ درصد در حال احداث است.
وی بیان کرد: ۲۱۰ میلیارد ریال برای ساخت این تعداد واحد آموزشی از سوی بنیاد برکت اختصاص یافته است.
محرابی افزود: ۹۲ طرح شامل فضاهای آموزشی، سالن های چندمنظوره ورزشی ویژه دانش آموزی، استخرهای شنا و نمازخانه مدارس در سطح استان در دست ساخت است.
وی اظهار داشت: ۱۸۷ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال اعتبار در سال ۹۶ به تکمیل و تجهیز طرح های نیمه تمام مدارس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
سردار اورنگ در ۱۶ بهمن در حین ماموریت مستشاری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.
آیین تشییع باشکوه این شهید بزرگوار در تاریخ ۱۱ بهمن سال ۱۳۹۴ با حضور خیل مشتاقان و مردم مومن کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار و در زادگاهش روستای نقاره خانه بخش چیتاب به خاک سپرده شد.
شهید اورنگ از جانبازان و رزمندگان شجاع در هشت دفاع مقدس بود و در عملیات های مختلف بویژه والفجر هشت و بیت المقدس نیز کارنامه درخشانی از عرصه رزم و مجاهدت و ایثار از خود به نمایش گذاشته بود.
این شهید مدافع حرم جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل ۴۸ فتح و آخرین مسئولیتش نیز فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین(ع) بود و به عنوان فرمانده نمونه از دست مقام عظمای ولایت جایزه دریافت کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت