پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 اسفند 1397 ساعت 20:12:: شناسه خبر: 51570

صندوق کارافرینی امید کهگیلویه و بویراحمد و تمجید بی سابقه استاندار

بدون شک عملکرد و نوع فعالیت صندوق کارآفرینی امید و رئیس این صندوق در استان و مجموعه مدیران شهرستانی و پرسنل آن‌یک الگوی موفق در استان و حتی کشور است، دستگاهی که این روزها کمک‌رسان دولت و حامی خانواده‌ها در ایجاد شغل و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جشنواره دست آورده‌های صندوق کارآفرینی «امید» در حوزه صنایع‌دستی با حضور استاندار و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در دهه فجر امسال اگرچه ساده و بی‌سروصدا برگزار شد، اما در درون خود پر از اتفاقات و اخبار خوبی بود که در جمله نهایی «احمدی» استاندار در این مراسم خلاصه می‌شد که گفت «یک کار خوبی که آقای حسن‌پور انجام می‌دهند و ما هم تأکیدداریم این است که تسهیلات به اشتغال‌زایی منتج شود که الحمدالله در صندوق کارآفرینی امید این اتفاق افتاده است.»
این تعریف و تمجید استاندار اقتصاددان که بیش از همه در استان از واقعیات و تنگناهای اقتصادی امروز کشور مطلع است از یک مدیر اگر نگوییم بی‌سابقه است کم‌سابقه بوده است و نشان می‌دهد که کار بزرگ و ماندگار دیده می‌شود.
در شرایط سخت اقتصادی کشور و بحران بیکاری که اکثر دستگاه‌ها از ایجاد یک شغل خسته و ناتوان‌اند صندوق کارآفرینی امید همه تمرکز و ظرفیت خود را بر روی حمایت از جوانان و شغل گذاشته است. نکته مهم‌تر این نوع از حمایت تمرکز صندوق بر روی روستاییان است در دورانی که بحران‌های مختلف به‌ویژه حاشیه‌نشینی در شهرها بیداد می‌کند و روستاها در حالی خالی شدن از سکنه هستند سرمایه‌گذاری در این حوزه ضمن ایجاد اشتغال و کمک به شرایط اقتصادی استان و کشور و خانواده‌ها سبب تشدید مهاجرت معکوس به روستاها و رونق روستاها خواهد شد.
رونق روستاها علاوه بر دارا بودن ظرفیت ایجاد اشتغال مفید و مؤثر از جنبه جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز اثرگذار است. بحران‌های موجود در شهرها این ضرورت را به وجود آورده است که جامعه روستایی نه‌تنها باید حمایت شود بلکه باید زمینه‌های مهاجرت معکوس را نیز فراهم نماید.
نگاهی به آمار تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به‌خوبی گواه اتفاقات بزرگ و ماندگار این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد است، ظرف دو دهه گذشته بیش از ۳۱ هزار و ۳۱۹ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال به متقاضیان رتبه اول تا سوم کشور را به دست آورده است. یا تنها در سال جاری ۲۲۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت‌شده است. نکته مهم‌تر در این حرکت بزرگ نحوه نظارت و مدیریت این تسهیلات برای ممانعت از انحراف از هدف‌های اولیه است که صندوق در این مورد بسیار موفق عمل کرده است.
مورد دیگری که جا دارد به خاطر آن از رئیس صندوق استان و مجموعه این صندوق در استان تقدیر شود تأکید رئیس صندوق امید کشور بر این نکته بود که استان کهگیلویه و بویراحمد سه برابر استان تهران تسهیلات پرداخت کرده است و این مهم امکان‌پذیر نبوده است جز با همت و پیگیری دست‌اندرکاران این صندوق در استان.
سوای از این موفقیت آماری و رضایت مرکز و شخص استاندار از عملکرد این مجموعه در استان نوع همکاری و برخورد مثبت مجموعه و پرسنل این صندوق با مراجعه‌کنندگان نیز رضایت‌بخش و قابل‌تقدیر است چیزی که متأسفانه در سیستم پیچیده و کاغذبازی بروکراسی کشور و استان کمتر دیده می‌شود.
علاوه بر این تعامل صندوق با سایر دستگاه‌ها نیز مثال‌زدنی است و اکثر دستگاه‌ها در پی تعامل و ایجاد زمینه همکاری و همراهی با این صندوق برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود هستند.
بدون شک عملکرد و نوع فعالیت صندوق کارآفرینی امید و رئیس این صندوق در استان و مجموعه مدیران شهرستانی و پرسنل آن‌یک الگوی موفق در استان و حتی کشور است، دستگاهی که این روزها کمک‌رسان دولت و حامی خانواده‌ها در ایجاد شغل و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت