پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 مرداد 1395 ساعت 21:05:: شناسه خبر: 5194

فاجعه در انتظار جنگل های زیبای سرفاریاب؛

بی رغبتی کارکنان منابع طبیعی چرام برای مهار اتش سوزی در جنگل های اب حیات سرفاریاب/مردم به کمک بشتابند

از منظر دیگر متاسفانه نداشتن آموزش مناسب نیروهای واکنش دهنده چون منابع طبیعی و نداشتن رغبت و انداختن وظیفه به دوش سایر ارکان ها در طولانی شدن آتش سوزی ها موثر است وباید ازاین کارکنان پرسید شمادرطول سال چکاری انجام می دهید که برای خاموش کردن آتش سوزی اینچنین طلب کار می شوید و وظیفه خود رابه درستی انجام نمی دهید

پایگاه خبری صدای جنوب:

آتش‌سوزی گسترده که از شب گذشته در مناطق «آب حیات» و کوه‌های «شرابگرو» شهرستان چرام شروع شده بود، همچنان ادامه داردو آنطور که پیداست اگر مردم سریعا اقدام نکنند از این جنگل زیبا چیزی برجای نخواهد ماند.

یه گزارش خبرنگار صدای جنوب،با گرم شدن هوا و خشک شدن علف در مناطق کوهستانی و پر از درخت کوه‌های شهرستان چرام آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در مناطق مختلف جنگلی و کوهستانی این شهرستان از قبیل کوه چاسخار،جوخانه و آب حیات و شرابگرو رخ داده است.

دردوروز گذشته  رئیس منابع طبیعی شهرستان چرام از خاموش شدن آتش در منطقه جوخانه سرفاریاب توسط نیروهای منابع طبیعی، انتظامی و مردم محلی خبر داده بود، اما دیری نپایید که قسمت دیگری از درختان جنگلی آب حیات و شرابگرو از بخش سرفاریاب چرام دچار آتش‌سوزی شد.

گزارشها حاکیست که متاسفانه نیروی انسانی به عمد درشکل گیری این آتش سوزی ها دخیل است وباید با مسببین برخورد قانونی شود.

از منظر دیگر متاسفانه نداشتن آموزش مناسب نیروهای واکنش دهنده چون منابع طبیعی و نداشتن رغبت و انداختن وظیفه به دوش سایر ارکان ها در طولانی شدن آتش سوزی ها موثر است وباید ازاین کارکنان پرسید شمادرطول سال چکاری انجام می دهید که برای خاموش کردن آتش سوزی اینچنین طلب کار می شوید و وظیفه خود رابه درستی انجام نمی دهید.

خبرنگار صدای جنوب تصاویری در اختیار دارد که درزمانی که مدیران ارشد شهرستان وبخش سرفاریاب درحال خاموش کردن آتش سوزی هست کارکنان منابع طبیعی چرام در حال استراحت وانجام بحث های غیرضروری درکنارجاده ارتباطی هستند و انگار که اتفاقی نیفتاده است.

آتش‌سوزی گسترده در منطقه شرابگرو شهرستان چرام

با مهار آتش سوزی به زعم مدیران درروزگذشته وتماس مکرر خبرنگاران که عازم یاسوج بودنددر ساعت۶صبح تامدیران متولی تماس گرفته می شود و شعله ور شدن مجدد آتش در مناطق کوهستانی  حجم کم،گزارش میشود  و مراتب  به اطلاع رئیس منابع طبیعی شهرستان چرام وبخشدار سرفاریاب رسانده می شود و خواستار حضور سریع نیروها برای مهار آتش‌سوزی شدند.

اما به علت برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان چرام در محل فرمانداری اعزام نیرو به کندی صورت گرفت چرا که در ساعت ۱۷عصر امروز و هنگام برگشتن از همان جاده و منطقه شاهد حجم گسترده آتش و دود در منطقه آب حیات، مور میخی بودیم که البته تعدادی از ماشین‌های ادارات این شهرستان در همان محل حضور داشتند.

رییس جمعیت هلال احمرچرام: درحد توان کمک کرده ایم.

عادل رهبریان درگفت وشنود باصدای جنوب گفت :این اداره از همان آغاز تاکنون درحد توان وحتی فراتر از آن کمک نموده است.

وی به لزوم مشارکت مردم در خاموش نمودن این آتش سوزی در سریعترین زمان  پرداخت.

مدیر منابع طبیعی چرام:به علت سخت گذر بودن منطقه ٖآتش‌سوزی ادامه دارد

مدیر منابع طبیعی چرام گفت: هم اکنون با تعدادی از نیروهای خود در بالاترین نقطه کوه و منطقه آتش‌سوزی هستیم که به علت سخت‌گذر بودن نیروها مجروح شده و آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

حبیب‌الله پیوسته‌گر افزود: موقعیت توپوگرافی منطقه کوه شرابگرو طوری است که با آتش گرفتن درختان ، هیزم‌های آتش گرفته به پایین و در میانه کوه سقوط کرده و به همین دلیل هر لحظه آتش‌سوزی بیشتر و از کنترل ما خارج شده است.

وی خواستار کمک نیروهای همه ادارات و مردم محلی برای مهار آتش‌سوزی شد و تأکید کرد: اگر این آتش مهار نشود حجم زیادی از درختان بلوط و سایر درختان کوهی در آتش می‌سوزد.

مدیرکل بحران استانداری: فرماندار چرام در هنگام وقوع آتش‌سوزی به تلفن جواب نمی‌دهد

مدیرکل  بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: امروز در چهار نقطه جنگلی استان شامل پارک جنگلی و کوه‌های شرابگرو و دنای شرقی آتش‌سوزی‌هایی به وقوع پیوست که هم اکنون تلاش می‌کنیم از توان همه نیروها برای مهار آتش در مناطق جنگلی استان استفاده کنیم.

وفایی در رابطه با آتش‌سوزی‌های شهرستان چرام با انتقاد شدید از فرماندار چرام گفت:در چنین مواقعی باید فرمانداران به تلفن جواب دهند اما متاسفانه فرماندار چرام به تماس‌های تلفنی پاسخگو نیست و به همین دلیل ناهماهنگی زیادی برای کمک‌رسانی و مهار آتش به وجود می‌آید.

مدیرکل بحران استانداری تصریح کرد: برای مهار آتش‌سوزی در مناطق جنگلی آب حیات و کوه شرابگرو از نیروهای کمکی شهرستان کهگیلویه استفاده می‌کنیم زیرا مهار آتش‌سوزی به علت کمبود نیرو در چرام امکان‌پذیر نیست.

بخشدار سرفاریاب: مهار آتش‌سوزی در منطقه شرابگرو با مشکل مواجه شده است

اما بخشدارسرفاریاب هم که در محل آتش‌سوزی گسترده در مناطق سخت‌گذر کوه شرابگرو حضور داشت در گفت‌وگو  با خبرنگار تسنیم گفت: در همان ابتدای امر تعدادی از نیروها را برای مهار آتش‌سوزی اعزام کردیم اما وضعیت منطقه و سخت‌گذر بودن آن مهار آتش‌سوزی را با مشکل مواجه کرده است.

غلام‌حسین آتش‌سودا بیان کرد: با تاریکی شب با حضور تعدادی از نیروهای محلی و انتظامی و اداری مشغول مهار و خاموش کردن آتش هستیم اما به علت شیب تند و ارتفاع زیاد کوه شرابگرو و همچنین وزش باد شدید آتش‌سوزی گسترده و مهار آن با مشکل مواجه شده است.

وی تصریح کرد: از همه مسئولان و مردم انتظار داریم با بسیج امکانات و نیروها ی خود برای مهار آتش‌سوزی درختان متنوع کوه شرابگرو در بخش سرفاریاب به کمک ما بیایند.

به گزارش صدای جنوب،با تاریکی شب فرماندارچرام به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر و مسئولان به کمک نیروهای خاموش کننده آتش شتافتند و هم اکنون در بالاترین نقطه کوه و محل آتش‌سوزی مشغول مهار آتش  جنگل‌های کوه شرابگرو واقع در بخش سرفاریاب هستند.

گزارش‌های دریافتی از  فرمانداری چرام حاکیست بامساعدت سپاه ناحیه بسیج چرام هم اکنون گردانی ازبسیجیان اعزام شده و باروشن شدن هوا برای خاموش کردن آتش باکمک مردم مهاراتش سوزی  انجام خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت