پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 مرداد 1395 ساعت 13:05:: شناسه خبر: 5214

استاندارکهگیلویه وبویراحمد خبرداد:

عملکرد سه ساله دولت یازدهم/همه برنامه های سفر دولتمردان به استان

وی با اشاره به در دست اجرا بودن ۱۳۰ پروژه صنعتی گفت: این تعداد طرح با اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است که کارخانه سیمان مارگون، آجر و پتروشیمی دهدشت، تصفیه روغن و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی از طرح‌های صنعتی است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندارکهگیلویه وبویراحمد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه سفر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از عملکرد سه ساله دولت یازدهم در استان پرداخت و اظهار کرد: در دولت یازدهم یک هزار و ۲۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۸ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال در استان اجرا شده که یک‌هزار و ۲۴۰ طرح افتتاحی و ۲۶ طرح کلنگ‌زنی شده است.

به گزارش صدای جنوب،سیدموسی خادمی بیان کرد: از تعداد یک هزار و ۲۴۰ طرح و پروژه بهره‌برداری شده ۲۳۵ طرح اقتصادی بوده که میزان اشتغالزایی این تعداد طرح ۵ هزار و ۷۱۴ نفر است.

وی به مهمترین طرح‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پروژه گاز‌رسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه، اجرای افزایش طول باند فرودگاه یاسوج، احداث پل سوم  و چهارم بشار یاسوج، اجرایی شدن راه‌آهن یاسوج ـ اقلید و اجرای عملیات سد شیو و سد تنگ سرخ از طرح‌های بزرگ عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش اعتبارات استان در سه ساله دولت یازدهم خبر داد و افزود: کل اعتبارات مصوب استان از محل‌های مختلف دو درصد نفت، ملی استانی شده و سایر منابع در سال ۹۲، سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال بوده، این در حالی است که اعتبارات استان تنها در سال گذشته بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده، ضمن اینکه سهم استان از میزان اعتبارات متفرقه از یک دهم به حدود ۹ دهم درصد در سال ۹۴ رسیده است.

خادمی با اشاره به اینکه تا قبل از شروع دولت یازدهم ۴۳ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود، گفت: در سه ساله عمر دولت یازدهم بیش از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان ساخته شد و ده‌ها کیلومتر راه و بزرگراه در دست احداث است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پروژه‌های حوزه راه در استان اشاره کرد و یادآور شد: طرح ملی جاده پاتاوه ـ دهدشت، چهار خطه یاسوج ـ اقلید، یاسوج ـ شیراز و یاسوج ـ اصفهان،احداث پل سوم و چهارم بشار یاسوج، کمربندی یاسوج ـ سی‌سخت، دوگنبدان باشت و دوگنبدان ـ دهدشت از طرح‌های حوزه راه استان است.

وی با اشاره به افزایش تعداد پروازهای هوایی از یک پرواز در هفته به ۶ پرواز و افزایش شاخص راه روستایی به ۴۳ درصد، گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۵۰ پروژه بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با پیشرفت ۴۰ درصد در حوزه راه فعال است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: بیش از ۲۶۰ طرح در حوزه بهداشت و درمان استان با اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد ریال احداث شده است، ضمن اینکه ۱۷ طرح حوزه بهداشت و درمان امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی اضافه کرد: طی سه سال اخیر، ۵۳۰ ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی بخش فرهنگی، شامل مصلی‌ها، بقاع متبرکه و مساجد اختصاص یافت که ۹ میلیارد ریال آن برای ساخت ۱۳ مصلی و ۱۲۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه و مساجد اختصاص یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه رونق صنعت را از راهبردهای دولت یازدهم برای توسعه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای دستیابی به این راهبرد تاکنون ۱۰۰ واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن ۱۳۰ پروژه صنعتی گفت: این تعداد طرح با اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است که کارخانه سیمان مارگون، آجر و پتروشیمی دهدشت، تصفیه روغن و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی از طرح‌های صنعتی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت