پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 اسفند 1397 ساعت 19:12:: شناسه خبر: 52470

با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه قدس؛

یادواره ۷۰۰ شهید شهرستان بویراحمد و شهدای تیپ ۴۸ فتح برگزار شد

بعداز ظهر امروز و با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی خانواده معظم شهدا و ایثارگران فرماندهان  نظامی و انتظامی و مسؤولان استانی و شهرستانی یادواره شهدای شهرستان بویراحمد و شهدای تیپ خط‌شکن ۴۸ فتح برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران یادواره ۷۰۰ شهید شهرستان بویراحمد و شهدای تیپ خط‌شکن ۴۸ فتح برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب، بعداز ظهر امروز و با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی خانواده معظم شهدا و ایثارگران فرماندهان  نظامی و انتظامی و مسؤولان استانی و شهرستانی یادواره شهدای شهرستان بویراحمد و شهدای تیپ خط‌شکن ۴۸ فتح برگزار شد.

در این آیین سردار فلاح‌زاده معاون هماهنگ کننده سپاه قدس سخنران این جلسه معنوی بود که مداحی و سینه‌زنی و سایر برنامه‌ها نیز اجرا شد.

شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج است که در هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرد و در کل استان کهگیلویه و بویراحمد با کمترین جمعیت در دوران جنگ حایز رتبه برتر بیشترین اعزام نیرو بود.

این استان در طول دفاع مقدس یک هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد و حدود ۱۰ هزار نفر نیز جانباز جنگ تحمیلی دارد که در نوع خود با توجه به جمعیت استان در دوران دفاع مقدس آماری در خور توجه به شمار می‌رود.

سردار محمدرضا فلاح زاده  اظهار داشت: دشمنان این نکته مهم را به خوبی بدانند که ملت ایران با فشارهای اقتصادی زیر بار ذلت نمی رود زیرا پیرو امام حسین (ع) هستند.
وی افزود: هدف نظام سلطه از ایجاد گروهک تروریستی داعش ذبح کردن انسانیت و نابودی دین مبین اسلام و مکتب تشیع بود.
معاون هماهنگ کننده سپاه قدس بیان کرد: رزمندگان جهان اسلام و ایران حماسه آفرینی ماندگاری در کشورهای سوریه و عراق در مقابل داعش از خود نشان دادند.
سردار فلاح زاده عنوان کرد: کسب پیروزی مقابل داعش علاوه بر لطف الهی نتیجه تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، فرماندهی مدبرانه و مقتدرانه سردار قاسم سلیمانی و رشادت رزمندگان جهان اسلام و ایران بوده است.
وی ابراز داشت: دنیا بداند که ملت ایران وارث مظلومان جهان و مظلومیت های تاریخ است.
معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گفت: شهدا و رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس برای گرفتن درجه، نام، نشان، مقام، عنوان، ثروت، ریاست، قدرت و لوح تقدیر راهی جبهه نشدند بلکه جان خود را در راه دفاع از دین مبین اسلام فدا کردند.
سردار فلاح زاده اظهار داشت: درجه ها و نشانه های پاسداران و دیگر نیروهای نظامی کشور برای خدمت بیشتر به مردم است و باید فعالیت آنان نیز از روی اخلاص و در راه جلب رضای الهی باشد.
وی افزود: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبودها و مشکلات متعدد در کشور حمایت همه جانبه ای با روش های مختلف از رزمندگان داشتند.
معاون هماهنگ کننده سپاه قدس بیان کرد: فرماندهان و رزمندگان مخلص و دلاور کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس منشاء خدمات گسترده ای بودند.
سردار فلاح زاده عنوان کرد: تاریخ کشور مملو از ایثار، فداکاری، رشادت و شهادت طلبی است و ملت ایران و مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس رشادت های مثال زدنی از خود نشان دادند.
وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های قابل توجهی برای پیشرفت دارد و مهمترین شاخص های توسعه استان نیز شامل امنیت، نیروهای انسانی توانمند و داشتن منابع غنی خدادادی است.

سرهنگ پاسدار حمید خرمدلدر این یادواره اظهار کرد:این استان افتخار دارد که ۲۰۰۰ شهید تقدیم کرده که نسبت به جمعیت استان رقم بالایی است و از هر ۱۷۵ نفر یک نفر شهید شده و از هر ۶ نفر یک نفر جبهه رفته است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:  این استان به شهدای خود افتخار می‌کند مثلا شهر لیکک ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۰ هزار نفر در یادواره شهدای بهمئی شرکت کردند.

این فرمانده افزود: هدف از برگزاری این یادواره‌ها این است تا یادواره یک قرن مقابله و مبارزه مردم این استان را تبیین کنیم مردمی که در زمان رژیم شاه مورد بمباران قرار گرفتند.

خرمدل با بیان این که افتخار سربازی مردم این استان را دارم یادآور شد: مردم استان آمادگی دارند تا در همه عرصه‌ها برای جانفشانی و ایثارگری حضور داشته باشند.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت