پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مرداد 1395 ساعت 06:05:: شناسه خبر: 5254

کهگیلویه و بویراحمد را پایلوت مبارزه با بیکاری اعلام کنید

ولایتمداری و اطاعت از راه و کلام حضرت امام (ره) و همچنین تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و همراهی با دولت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از دیگر شاخصه‌های بارز این مردم است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

«محرومیت» واژه ناپسندی است که شاید بتوانیم بگوییم که با «کهگیلویه و بویراحمد» همزاد بوده است و مثل اینکه ناف «کهگیلویه و بویراحمد» و «محرومیت» را با هم بریده‌اند.

استانی که در داشته‌ها و پتانسیل‌ها در ردیف‌های اول استان‌های کشور قرار دارد، استانی که بیش از یک چهارم نفت و گاز کشور را تولید می‌کند و در بهره‌مندی از طبیعت و جنگل، مقام دوم کشوری را از آن خود کرده است.

سرچشمه بیش از ۱۰ درصد آبهای روان کشور در این استان قرار دارد، در بعد نیروی انسانی نیز باید گفت که فرزندان این دیار در اکثر عرصه‌های علمی و فنی حرف‌های بسیار برای گفتن دارند و نیروهای متخصص و متعهدی را تحویل جامعه علمی و صنعتی کشور داده‌اند.

حضور سرافرازانه فرزندان این استان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی است که برای این استان به ثبت رسیده به طوری که هم از لحاظ تعداد اعزام به جبهه‌ها و هم در جانفشانی و تقدیم جان خود در مقایسه با سایر مناطق رتبه‌های نخست را از آن خود کرده است.

ولایتمداری و اطاعت از راه و کلام حضرت امام (ره) و همچنین تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و همراهی با دولت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از دیگر شاخصه‌های بارز این مردم است.

مردمی که با این همه داشته‌ها و پتانسیل‌ها، متاسفانه هنوز با فاصله معناداری در آخرین رده‌های جدول شاخص‌های توسعه‌ای کشور قرار دارد و هر روز که می‌گذرد این فاصله بیشتر و بیشتر می‌شود.

هرچند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمات فراوانی در این منطقه صورت گرفته و در بهبود وضعیت این استان گام‌هایی برداشته شده اما عمق محرومیت به اندازه‌ای زیاد است که متاسفانه هنوز واژه‌های « کهگیلویه و بویراحمد» و « محرومیت» با همدیگر الفتی جدا نشدنی دارند.

این وضعیت باعث شده تا خواسته‌ها و مطالبه‌گری این مردم نیز در حداقل‌ها بماند و به برآورده شدن نیازهای اولیه زندگی در این منطقه خلاصه شود.

متأسفانه باید گفت این خواسته ناچیز و حداقلی نیز تاکنون نتوانسته به معنای واقعی رنگ حقیقت به خود ببیند، شاید بتوان عمق محرومیت این مردم را در دیدار با نمایندگان هیأت دولت در شهرستان‌های این استان  به خوبی مشاهد کرد.

خواسته‌هایی که متأسفانه بیشتر جنبه حداقلی داشته و در راس آنها اشتغال به کار فرزندان مستعد و تحصیلکرده، اما بیکار این مردم قرار دارد، استان مستعد و زرخیز کهگیلویه و بویراحمد هنوز نتوانسته است از شرمندگی جوانان تحصیل کرده و بیکار خود در آید.

دولت‌های متفاوت در این استان اقداماتی هر چند ناچیز با توجه به عمق محرومیت انجام داده‌اند اما باید گفت که نرخ بیکاری در این استان بیش از آن چیزی است که در آمارهای رسمی اعلام می‌شود.

جوانان این استان هنوز برای کسب روزی حلال و معیشت حداقلی مجبورند که به سایر استان‌ها سفر کنند و چه بسیار جوانانی که جوانی و گاهی حتی عمر خویش را برای تامین حداقل معاش زندگی در خارج از استان  از دست داده‌اند.

و اما آقای رئیس جمهور

ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی در این استان سر به فلک کشیده است، متاسفانه این استان در مشکلات اجتماعی از جمله طلاق و پدیده خطرناک دیگر که نامی از آن نمی‌بریم رتبه‌های اول را در کشور دارد که یکی از مهمترین عوامل بروز این معضلات بیکاری است.

موضوعی که بیش از هر زمان دیگر این استان را در آستانه انفجار قرار داده و به عنوان مهمترین مطالبه این مردم از دولت و نظام جمهوری اسلامی در آمده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها چشم امید خود را به دولت تدبیر و امید بسته است تا شاید گره بیکاری را از این استان باز نماید و انتظار دارد با تدابیر ویژه‌ای که به صورت عملی توسط دولت تدبیر و امید اندیشیده می‌شود، موضوع بیکاری برای همیشه از این استان رخ بر بندد.

لذا انتظار می‌رود رئیس محترم جمهور و هیأت دولت با نظر مساعد، کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان پایلوت مبارزه با بیکاری در کشور معرفی کنند تا یاد و خاطره این دولت برای همیشه در ذهن این مردم باقی بماند.

دانش مدیرمسئول امیدمردم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت