پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 اسفند 1397 ساعت 12:12:: شناسه خبر: 52545

نوشدارو بعد از مرگ سهراب؛

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:بافت تاریخی دهدشت در کمترین زمان مرمت می‌شود

محمود باقری با بیان اینکه هنوز گزارش رسمی از پایگاه تاریخی دهدشت به اداره‌کل در خصوص تخریب قسمتی از کاروانسرای تاریخی دهدشت ارسال نشده است، افزود: در جلسه‌ای با حضور معاون میراث فرهنگی و کارشناسان این حوزه برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

روز گذشته گزارشی مبنی بر تخریب بخشی از بافت تاریخی دهدشت در برخی خبرگزاری ها وسایت های خبری  منتشر شد که مدیرکل میراث فرهنگی استان در واکنش به تخریب بخشی از بافت تاریخی دهدشت، اظهار داشت: طبق بررسی اولیه کارشناسان میراث فرهنگی، این تخریب به دلیل بارش نزولات آسمانی در مدت اخیر صورت گرفته است.

محمود باقری با بیان اینکه هنوز گزارش رسمی از پایگاه تاریخی دهدشت به اداره‌کل در خصوص تخریب قسمتی از کاروانسرای تاریخی دهدشت ارسال نشده است، افزود:در جلسه‌ای با حضور معاون میراث فرهنگی و کارشناسان این حوزه برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

باقری از مرمت اضطراری بخش تخریب شده بافت تاریخی دهدشت خبر داد و گفت: این کار در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در چند سال اخیر اقداماتی از جمله تملک برخی خانه‌های درون بافت و زمین‌های موجود صورت گرفته است.

باقری ابراز کرد: واگذاری چهار بنای درون بافت از جمله کاروانسرا و حمام کهیار به صندوق احیاء و ایجاد پایگاه پژوهشی از دیگر اقدامات مهم این اداره‌کل در چند سال اخیر بوده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت