پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اسفند 1397 ساعت 16:12:: شناسه خبر: 52848

جدی تر شدن احتمال تعطیلی دانشگاه پیام نور چرام/امام جمعه چرام:فرماندار، بهانه را از مسئولان استانی بگیرد

تعطیلی دانشگاه پیام نور و بحث انتقال این دانشگاه به واحد کهگیلویه به خطبه های نماز عبادی سیاسی چرام رسید و حجت الاسلام افشار تهدید کرد در صورت انجام شدن این اتفاق تلخ ناگفته ها و سهل انگاری را می گوید.

پایگاه خبری صدای جنوب:
حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام در خطبه های این هفته چرام گفت:ازجمله ماه‏هاى مبارک قمرى که فرصتى بسیار مناسب براى خودسازى و آماده شدن به ماه ضیافت الهى است، ماه مبارک رجب است؛ ماهى که هم مناسبت‏هاى خاص در آن واقع شده و هم ایام و لیالى مشخصى براى برگزارى بعضى اعمال عبادى که زمینه خودسازى و معنویت را فراهم مى‏کنند، تعیین شده است.
وی افزود:به همین دلیل این ماه از منزلت و مرتبت بسیار والایى نزد حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) برخوردار است. پیامبر اسلام(ص) در مورد منزلت این ماه می ‏فرمایند: «رجب ماه خدا و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است کسى‏که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد موجب خشنودى بزرگ خدا گردد و غضب الهى از او دور گردد و درى از درهاى جهنم به روى او بسته گردد.»
خطیب جمعه چرام گفت:در روایات از این ماه با اوصافى معنوى همچون ماه «شهرُ الاستغفار» (آمرزش‏خواهى)؛ «رَجَبُ الفَرد» (ماه تک) به‏دلیل تنها واقع شدن و جدا شدن آن از سایر ماه‏هاى حرام؛ «رَجَبُ الاَصَبّ» (سرشار) به‏دلیل نزول سرشار رحمت الهى (چنان‏که ازحضرت پیامبر(ص) نقل شده که فرمودند: «رجب را اصب گویند؛ زیرا که رحمت خداوند در این ماه بسیار بر امت من ریخته مى‏شود پس بسیار بگویید استغفروا الله و اسئله التوبه»)؛ «شهرُ امیرِالمؤمنین»، «ریسمان الهى و اَصَمْ» یعنى برخوردار از فضیلت‏هاى بسیار. اعمال عبادى همچون روزه و دعا و نیایش و اعتکاف در این ماه از فضیلت بیشترى نسبت ماه‏هاى دیگر برخوردار است.
حجت الاسلام افشار در ادامه گفت:مراکز علمی ودانشگاهی در هر شهری کمک به توسعه فرهنگی آن شهر است.یکی از مراکز دانشگاهی مهم واثر گذار در شهر چرام دانشگاه پیام نور بود. مرکزی که صدها نفر از دانشجویان دختر وپسر این شهرستان مشغول کسب علم و دانش هستند.مرکز علمی که زمزمه تعطیلی آن بگوش میرسد.
وی با بیان اینکه اگر این مرکز علمی به شهرهای همجوار منتقل شود چند اشکال دارد،گفت:جمع کردن یک مرکز علمی در مرکز یک شهرستان به هیچ عنوان بصلاح نیست و به نوعی بی توجهی به مردم ودانشجویان مومن وانقلابی چرام است.
وی افزود: دانشجویان پیام نور به این علت باید برای ادامه تحصیل به شهرهای اطراف مراجعه کنند که متحمل هزینه های بیشتر برای این عزیزان وخانوادهای محترم آنها خواهد شد.
خطیب جمعه چرام در ادامه اظهار کرد:مراجعه دانشجویان این شهرستان به شهرهای اطراف با خطرات تصادفات جاده ای قابل توجیه نیست.
وی عنوان کرد:توقع از فرماندار محترم است؛ مکانی مستقل مثل یکی از مدارس اموزش وپرورش یا زمینی از طرف مسکن شهرسازی را به دانشگاه پیام نور محول کنند تا مشکل مکان وبهانه های مسئولین استانی پیام نور برای جمع کردن این دانشگاه رفع گردد.
امام جمعه چرام در ادامه گفت:در صورت تعطیل شدن دانشگاه پیام نور ناگفته هایی از سهل انگاری ها ، کارشکنی ها وبی توجهی مسولین مورد نظر ومربوطه با مردم در میان خواهم گذاشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت