پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 فروردین 1398 ساعت 08:01:: شناسه خبر: 53143

افتتاح غرفه های نوروزی عرضه صنایع دستی» در چرام / نمایشگاهی متفاوت تر از سال های گذشته

در کنار غرفه های صنایع دستی سیاه چادر هایی جهت معرفی بیشتر آداب و رسوم عشایر شهرستان دایر است و انواع نان محلی، نان بلوط، انواع آش محلی در این سیاه چادر پخت و عرضه می شود که ازکسانی که همکاری کردندجای تقدیر دارد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب،
نمایشگاه صنایع دستی وسوغات محلی درکمپینگ چشمه بلقیس چرام باحضورمسئولین شهرستانی افتتاح شد. حشمت باقری ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار کرد: در راستای رسالت اداره میراث فرهنگی مطابق سنوات گذشته همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت در معرفی مناطق زیبای گردشگری، فرهنگ و آداب و رسوم مردم، مکان های تاریخی و زیارتی شهرستان و از طرفی معرفی آثار ارزشمند صنایع دستی هنرمندان بومی شهرستان امروز نمایشگاه نوروزی عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی در غرفه هاو سیاه چادرهایی برای معرفی و عرضه محصولات عشایری در کمپینگ چشمه بلقیس و در کنار باغ وچشمه بلقیس افتتاح شد.
رییس میراث فرهنگی و صنایع گردشگری چرام با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه فرصتی برای هنرمندان بومی شهرستان در رقابت با مراکز فروش در دیگر استان ها و کشور است، عنوان کرد: ایام نوروز و ورود گردشگران به شهرستان، فرصت مناسبی برای عرضه و فروش محصولات دستی هنرمندان بومی شهرستان است.
وی افزود: با توجه به ایام وفات حضرت زینب س در روز اول فروردین از نوای دلنشین ساز و نقاره که بخشی از هویت و فرهنگ اصیل مردم این استان است، در روند برگزاری نمایشگاه استفاده نکردیم و تمرکز خود را بیشتر بر روی برنامه فرهنگی گذاشتیم.
وی ادامه داد: در کنار غرفه های صنایع دستی سیاه چادر هایی جهت معرفی بیشتر آداب و رسوم عشایر شهرستان دایر است و انواع نان محلی، نان بلوط، انواع آش محلی در این سیاه چادر پخت و عرضه می شود که ازکسانی که همکاری کردندجای تقدیر دارد.
باقری گفت: با توجه به قدمت تاریخی چشمه بلقیس و طبیعت زیبا و مناطق گردشگری و زیارتی، این شهرستان ظرفیت جذب گردشگران زیادی را دارد .
وی گفت: برای اینکه یاد و خاطره خوشی از شهرستان در ذهن گردشگران و سفیران فرهنگی این شهرستان بماند باید همه ادارات به خوبی و در کنار هم همکاری نمایند.
وی در پایان گفت: تمامی خدمات و امکانات لازم برای پذیرایی و میزبانی مردم شریف چرام از گردشگران و میهمانان نوروزی آماده است و برای همه سال خوبی را آرزو کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت