پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 فروردین 1398 ساعت 10:01:: شناسه خبر: 53205

صدای جنوب گزارش می دهد

فروش میوه شب عید و کلاه گشادی که سر مردم می رود

بررسی خبرنگار  صدای جنوب از بازار دهدشت حکایت از این دارد که عامل توزیع میوه شب عید به جای خرده فروشی ،پرتقال وسیب را  سبدی به مردم عرضه می کند که مردم قدرت خرید میوه به این شکل را ندارد و ترجیح میدهند از بازار، میوه خود را تهیه نمایند..

پایگاه خبری صدای جنوب:

روز گذشته برخی از مردم دهدشت در تماس با صدای جنوب از نحوه توزیع میوه شب عید انتقاد کردند و اعتقاد داشتند که فروش سبدی میوه شب عید هیچگونه کمکی به مردم عادی نمی کند و اتفاقا نسبت به قیمت بازار گران تر است.

بررسی خبرنگار  صدای جنوب نیز از این حکایت دارد که عامل توزیع میوه شب عید به جای خرده فروشی ،پرتقال وسیب را  سبدی به مردم عرضه می کند که مردم قدرت خرید میوه به این شکل را ندارد و ترجیح میدهند از بازار میوه خود را تهیه نمایند.

نکته قابل تامل این است که اگر فردی بخواهدمیوه را به صورت سبدی خرید کند و هر سبد  سیب متوسط ۷ کیلو وزن داشته باشد می بایست ۴۲ هزارتومان پرداخت کند و  یک سبد پرتقال نیز ۳۵ هزارتومان هزینه در بر دارد که در شهر دهدشت که بیشتر مردم برای خرید نان هم در تنگنا هستند این هزینه به نوعی کمرشکن است و نیاز است مسیولان با خرده فروشی میوه، مردم را در خرید یاری کنند.

همتی مدیر اداره تعاون کهگیلویه در گفت و گو با صدای جنوب،فروش میوه شب عید  به شکل سبدی را دستورالعمل کشوری دانست .

مشایخ عامل توزیع میوه در کهگیلویه با بیان اینکه از خرده فروشی میوه شب عید متضرر خواهد شد به خبرنگار صدای جنوب گفت:فروش میوه تنها به شکل سبدی است و خریدار باید حداقل یک سبد میوه خریداری نماید.

این در حالی است که حسین شیرزاد معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه یک درصد مداخله بازاری در بخش میوه داشته ایم گفت: امسال اختیار عرضه میوه را به کمیته‌های استانی واگذار کرده ایم و قیمت پرتقال تا ۲۰ درصد و قیمت سیب ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر قیمت خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

با این حال انچه در این باره می توان گفت:عرضه و فروش میوه شب عید به شکل سبدی تنها کلاه گشادی است که بر سر مردم می رود و مسئولان به قدرت خرید مردم لحظه ای فکر نکرده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت