پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 فروردین 1398 ساعت 13:01:: شناسه خبر: 53212

یادداشت رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به مناسبت آغاز سال جدید/ برای رونق واحدهای تولیدی عزممان را جزم کنیم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به مناسبت آغاز سال جدید در یادداشتی خواستار توجه همه جانبه مسئولان به شعار سال رهبرمعظم انقلاب در زمینه رونق تولید شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به مناسبت آغاز سال جدید در یادداشتی نوشت:بیایم عزم­مان را جزم کرده و فارغ از هرگونه آمارهایی که فقط به ماندگاری خودمان در صندلی مان کمک می­ کند، تلاش شبانه روزی برای رونق واحدهای تولیدی­ را در دستور کار قرار داده، با خود عهد ببندیم که هر ماه حداقل ۵ واحد تولیدی را به چرخه فعالیت باز گردانیم و بستر را برای کسانی که دل در گرو رونق تولید دارند فراهم کنیم. قوانین دست و پا گیر و بخشنامه ­های خلق الساعه را کنار گذاشته و دستگاه ­های خدمات­ رسان و تامین کننده منابع مالی را موظف نمائیم که در تحقق شعار سال ذره ای دریغ ننمایند.

متن کامل یادداشت جبار کیانی پور بدین شرح است:

به نام خداوند جان و خرد

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

فرا رسیدن نورور باستانی، حلول سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد را به یکایک مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد و فعالان اقتصادی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

سال ۱۳۹۷ که با فراز و نشیب های بسیاری برای جامعه­ ی فعالان اقتصادی استان و کشور همراه بود، اکنون پایان یافته است. سالی که با شعار بسیار معنادار مقام معظم رهبری به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» انتخاب گردید، موضوعی که همه­ ی تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور را حول محور تلاش برای شکوفایی اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار کشور بسیج می کرد. شعاری که اگر به درستی و با اهتمام جدی به آن پرداخته می شد، هم تولید رونق پیدا می کرد و هم بازار.

اما آیا معیاری برای سنجش عملکردمان داشته­ ایم و یا از خودمان پرسیده ایم تا چه اندازه درتحقق این شعار موفق بوده ­ایم؟!

در سال ۱۳۹۷ بارها و بارها دور هم جمع شدیم و برای بهبود وضعیت کسب و کار و اشتغال برنامه ریزی کردیم، ولی هیچگاه میزان موفقیت واقعی­مان را به درستی و بدون از توجه به تعارف و تمجید سازمان­ های بالا دستی­ مان اندازه ­گیری نکردیم.

در این سال بدلیل مشکلاتی که دشمنان قسم خورده کشورمان ناجوانمردانه برای ما ایجاد کردند و مدیران ضعیف نیز به آن دامن زدند، نتوانستیم یک رابطه ­ی منطقی و معنی­ دار میان تولید و بازار برقرار کنیم و همواره به بهانه ­ی معیشت مردم یا به تولید­مان آسیب جدی وارد کردیم و یا بازارمان را به تعطیلی کشاندیم. علیرغم همه ­ی آمارهای مثبت مسئولین در سال گذشته، متاسفانه فضای کسب و کار و اشتغال از نشاط لازم برخوردار نبود.

اما در سال ۱۳۹۷ در مواردی نیز موفقیت ­های بسیار خوبی داشتیم، همانند «وصول بخشی از مطالبات بخش خصوصی از دولت» با تهاتر بدهی دولت به بخش خصوصی و بخش خصوصی به بانک­ ها در قالب تبصره ­های قانون بودجه سال ۱۳۹۷؛ که لازم می دانم از همه مسؤلان این حوزه تقدیر و تشکر به عمل آورم.

با این حال آیا از خود پرسیده ­ایم چرا رهبرخردمند انقلاب بار دیگر شعار سال را «اقتصادی» انتخاب نمودند و این بار هم اصرار فرمودند که شعار سال «رونق تولید» باشد؟ اگر کمی تامل کنیم پی خواهیم برد که شعار رونق تولید به تنهایی با تمامی شعارهای چند سال گذشته هم تراز خواهد بود، چرا که رونق تولید یعنی استقلال واقعی کشور، یعنی قطع وابستگی ­ها ، یعنی ایستادگی در مقابل همه تهدیدهای خارجی و حضور در بازارهای بین المللی و دستیابی و تسلط بر بازارهای اطراف کشورمان، افزایش قدرت پایه پولی و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی.

پس بیایم عزم­مان را جزم کرده و فارغ از هرگونه آمارهایی که فقط به ماندگاری خودمان در صندلی مان کمک می­ کند، تلاش شبانه روزی برای رونق واحدهای تولیدی­ را در دستور کار قرار داده، با خود عهد ببندیم که هر ماه حداقل ۵ واحد تولیدی را به چرخه فعالیت باز گردانیم و بستر را برای کسانی که دل در گرو رونق تولید دارند فراهم کنیم. قوانین دست و پا گیر و بخشنامه ­های خلق الساعه را کنار گذاشته و دستگاه ­های خدمات­ رسان و تامین کننده منابع مالی را موظف نمائیم که در تحقق شعار سال ذره ای دریغ ننمایند.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج که امسال چهارمین دوره­ ی خود را با تغییرات جدی در ارکان خود آغاز کرده، این آمادگی را دارد همراه با دولت­مردان صدیق و پر تلاش استان، پیش قراول این نهضت باشد و همچون گذشته به­ عنوان مشاوری امین در تمامی حوزه ­های اقتصادی برای قوه ­های سه گانه نقش آفرینی کند.

در پایان از زحمات تمامی مدیران دلسوز و زحمتکش دولت و در راس آن، استاندار فرهیخته استان و همچنین تلاش­گران خستگی ناپذیر بخش خصوصی که رونق بخش فضای کسب و کار حوزه ­ی اقتصادی استان بوده ­اند صمیمانه تشکر و قدردانی می­نمایم.

با آرزوی سالی سرشار از موفقیت برای تولیدکنندگان، تجار، بازرگانان و فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد

جبار کیانی پور

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت