پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 فروردین 1398 ساعت 00:01:: شناسه خبر: 53255

بسته خبری کهگیلویه؛

مدیران کهگیلویه ممنوع‌الخروج شدند/آماده‌باش ادارات و نهادها برای مقابله با سیل/آغاز احداث سیل‌بند در دهدشت

جعفر نیکبخت در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان که در فرمانداری دهدشت برگزار شده بود با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیل بر آمادگی همه ادارات برای مقابله با بحران احتمالی تأکید کرد.

 پایگاه خبری صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه گفت: از ۲۸ فروردین ۹۷ تاکنون ۵۵ هزارو ۶۸۴ هزار گردشگر در این شهرستان اقامت کردند.

جعفر نیکبخت اظهارداشت: بیش از ۸۴ هزرا نفر از جاذبه های تاریخی، تفریحی و توریستی شهرستان نیز دیدن کردند.
وی بیان کرد: این تعداد گردشگر در مدارس و مهمانسراهای دستگاه‌های اجرایی و خانه های اقوام اسکان یافتند.
نیکبخت تصریح کرد: با توجه به افزایش ورود مسافران با حضور دستگاه‌های خدمت رسان کمیته اضطراری تشکیل شد که در این نشست در زمینهٔ تأمین سوخت ، نان و نقدینگی عابر بانک‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شد.
وی گفت: همچنین در این مدت ۸۸۰ فرهنگی و ۴۰ خانواده غیر فرهنگی در مدارس شهرستان اسکان داده شدند.
فرماندار کهگیلویه گفت: از ۲۸ اسنفند ۹۷ تاکنون تعداد گردشگران و فرهنگیان اسکان داده شده در مدارس این شهرستان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
نیکبخت بیان کرد: ۹ آموزشگاه با ۸۳ کلاس درس با تمامی امکانات برای اسکان گردشگران تجهیز شده است.

 رئیس اداره امور عشایر کهگیلویه گفت: بارندگی سیل آسای امروز دوشنه باعث خسارت شدید به بیش از یکصد خانوار عشایری در این شهرستان شده است.

سید خداداد اجتهادی اظهار داشت: محل اسکان این تعداد خانوار عشایری که بیشتر بصورت چادر و کومه بوده به دلیل وزش باد شدید و بارش باران از بین رفته است.
وی بیان کرد: در صورت تداوم بارش ها ، سیلابی شدن مناطق هر لحظه جان عشایر و دامهای انها را تهدید می کند.
اجتهادی خدمات رسانی به جامعه عشایر را نیازمند همکاری همه نهادها دانست و گفت: نیاز است جمعیت هلال احمر استان نسبت به تامین پلاستیک و چادر برای سرپناه موقت عشایر همکاری کند.
وی عنوان کرد: عشایر مناطق پیرمحمود، گچی، بوا، زیرگچ، لااسپید، قلعه دژ، لاوه ، سردو و گرخواجه در شهرستان کهگیلویه با بارش باران و جاری شدن سیلاب بیشترین خسارت را متحمل شده اند.
اجتهادی افزود: برای امداد رسانی مناسب و به موقع به عشایر ، مرخصی همه کارکنان امور عشایر لغو و در حال امداد رسانی به مناطق عشایری هستند.
وی در عین حال عنوان کرد که برای جلوگیری از وارد شدن خسارت بیشتر به عشایر در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه ها و دره های فصلی اطلاع رسانی کامل انجام شده است .

بخشدار دیشموک در شهرستان کهگیلویه گفت: مسیر ارتباطی بخش دیشموک به مناطق صیدون -باغملک در استان خوزستان به دلیل بارش شدید باران و سیلابی شدن جاده قطع شد.

صفا حبیبی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسیر ارتباطی در تنگ چویل حدفاصل آخرین روستای بخش دیشموک و سردو قطع شده است.
جاده تنگ جویل ۱۲ کیلومتر طول دارد که از مناطق کوهستانی و سخت گذر می گذرد.
وی گفت: به دلیل نبود پل این مسیر با طغیان آب رودخانه و دره های فصلی دچار سیل و بخش از آن نیز تخریب شده است.
حبیبی اضافه کرد: راه ارتباطی ۳۵ روستا نیز به دلیل شدت بارندگی و سیلابی شدن تخریب و قطع شده است.
وی با اشاره به گرفتار شدن خودروی گردشگر یزدی در مسیر سیلابی جاده تنگ چویل دیشموک بیان کرد: با همکاری نیروهای راهداری خودروی این گردشگر از آب بیرون کشیده شد.
حبیبی با اشاره به آماده باش کامل نیروهای خدمات رسان برای مقابله با حوادث احتمالی تصریح کرد: در صورت وقوع سیل، کمبود امکانات ،خسارت سیل در این بخش را تشدید می کند.
وی عنوان کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه از گردشگران می خواهیم تا اطلاع بعدی از تردد در محورهای ارتباطی این بخش به دلیل بروز سیلاب خوداری کنند.

عملیات احداث سیل‌بند در شمال دهدشت با هدف هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی شهر آغاز شد.

همزمان با آغاز بارش‌های سیل‌آسای بهاره در استان‌های جنوبی و ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد زنگ خطر سیل در دهدشت به صدا درآمد و مسؤولان را متوجه کاستی‌ها کرد.

وضعیت توپوگرافی شهر دهدشت و کاسه‌ای مانند بودن آن باعث شده در هر بارندگی حجم وسیعی از آب در محله‌های آزادگان، جانبازان، ۶۰ دستگاه و گلزار جمع شده و ساکنان این مناطق دچار مشکل شوند.

هدایت آب‌های سطحی از نوار شمالی شهر ضرورتی است که سال‌هاست احساس می‌شد اما تاکنون تدبیری برای این مهم اندیشیده نشده بود.

از صبح امروز و در پی هشدارهای جوی مدیریت بحران شهرستان دست برای احداث سیل‌بند وارد عمل شد و مدیریت شهری را دست به کار کرده است.

ایجاد کانال انحرافی در نوار شمالی شهر در ابتدا با ممانعت مالکان زمین‌ها مواجه شد و به گفته فرماندار این مسئله به شورای تأمین رسید.

با وساطت شورای تأمین و رفع معارض زمین‌ها کار احداث این کانال آغاز شد.فرمانده انتظامی کهگیلویه در نشست ستاد مدیریت بحران علت ممانعت مالکان زمین را ذهنیت آن‌ها مبنی بر ادعای تملک از سوی شهرداری دانست و گفت: مشخص نبودن وضعیت کمربندی از دیگر عوامل سردرگمی مردم و مالکان زمین‌ها بود.

جهان دیماز افزود: برای رفع شائبه تملک زمین‌ها تعهدنامه بین مالکان و شهرداری انجام و شهرداری متعهد شد هیچ گونه ادعای مالکیتی نداشته باشد.

اسفندیار برخه درباره ایجاد سیل‌بند در شمال دهدشت گفت: این کانال برای مقابله با خطرات احتمالی وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در حال احداث است.

شهردار دهدشت اظهار داشت: سیل‌بند به طول یک کیلومتر برای انحراف مسیر سیلاب پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آبگرفتگی محله‌های آزادگان و جانبازان در بارندگی‌ها افزود: با احداث این کانال تا حدود زیادی خطرات آبگرفتگی کنترل خواهد شد.

جعفر نیکبخت در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان که در فرمانداری دهدشت برگزار شده بود با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیل بر آمادگی همه ادارات برای مقابله با بحران احتمالی تأکید کرد.

فرماندار کهگیلویه گفت: با توجه به پیش‌بینی ۱۵۰ میلی‌متر بارندگی تدابیر لازم اندیشیده شده و با هماهنگی اعضای ستاد مدیریت بحران مشکلات و بحران احتمالی کنترل خواهد شد.

نیکبخت افزود: برای احداث سیل‌بند کمربندی دهدشت شورای تأمین وارد عمل شد و با جلب رضایت مالکان و رفع معارض کار احداث سیل‌بند از امروز در حال انجام است.

وی افزود: مشکل تجهیزات و ماشین‌آلات کمرشکن برای احداث سیل‌بند در شهرستان وجود دارد که با هماهنگی و پیگیری اداره راهداری قرار است این دستگاه تا ساعتی دیگر از دیگر شهرستان‌ها در دهدشت مستقر شود.

رئیس ستاد هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه گفت: استفاده از بیل مکانیکی شخص هزینه‌هایی دارد که باید از طریق ادارات تأمین شود.

وی از مدیران خواست تا پایان بارندگی‌ها از شهرستان خارج نشوند و در امادگی کامل برای مقابله با حوادث باشند.

نیکبخت تصریح کرد: مکان‌های مسقف همه ادارات، مدارس و مساجد باید آماده اسکان باشند، به شهروندان و مسافران نوروزی اطلاع‌رسانی لازم انجام شود تا در مکان‌هایی که احتمال سیل و طغیان آب وجود دارد مستقر نشوند.

وی با بیان اینکه ادارات راهداری، هلال‌احمر و شهرسازی موظفند آمادگی کامل داشته باشند، افزود: پیمانکاران پروژه‌های جاده دهدشت به چرام و پتروشیمی جهت در اختیار قرار دادن تجهیزات و ماشین‌آلات برای مقابله با حوادث اعلام آمادگی کردند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت