پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 فروردین 1398 ساعت 19:01:: شناسه خبر: 53359

 مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

بارش شدید باران و سیلاب موجب تلف شدن ۱۹۰ راس دام عشایر استان شد

،مجید علی پور روز سه شنبه اظهار داشت: این تعداد دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش شدید باران در شبانه روز گذشته تاکنون در مناطق مختلف استان از جمله لنده و زیلایی تلف شدند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت:بارش شدید باران و سیلاب روز سه شنبه موجب تلف شدن ۱۹۰ راس دام عشایر این استان شد.

به گزارش صدای جنوب،مجید علی پور روز سه شنبه اظهار داشت: این تعداد دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش شدید باران در شبانه روز گذشته تاکنون در مناطق مختلف استان از جمله لنده و زیلایی تلف شدند.
وی بیان کرد: هم اکنون ۸۰ درصد از راه های مناطق عشایری این استان به دلیل بارش شدید باران مسدود است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط بد جوی امکان بازگشایی راه های مناطق عشایری وجود ندارد و پس از بارندگی بازگشایی انجام خواهد شد.
علی پور گفت: سیل و بارندگی های شبانه روز گذشته تاکنون به تعدادی از ابنیه فنی مانند پل و آبنما در مناطق عشایری این استان خسارات وارد کرده است.
ایل راه های عشایری کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۹ هزار کیلومتر طول دارد.
مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به ۵۸ خانوار عشایری این استان که بر اثر بارش شدید باران خسارت دیدند امداد رسانی شد.
علی پور اظهار داشت: این خانوارها در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد از جمله گچی،تنگ پیرزال و دریلا دچار در شهرستان های کهگیلویه و گچساران خسارت دیدند.
وی بیان کرد: جا به جایی عشایر از مناطق آسیب پذیر به مناطق امن،توزیع پلاستیک،پتو و ارزاق از جمله اقدامات انجام شده برای کمک به این تعداد خانوار عشایری بوده است.
وی در عین حال تاکید کرد که در مجموع مشکل بحرانی در مناطق عشایری این استان وجود ندارد.
مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:هم اکنون اکیپ های امدادرسان در مناطق عشایری در شهرستان های مختلف از جمله بهمئی، باشت، گچساران، بویراحمد و کهگیلویه مشغول خدمت رسانی به عشایر هستند.
ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت