پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 فروردین 1398 ساعت 19:01:: شناسه خبر: 53364

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب:

تمام خطوط انتقال آب شهرهای کهگیلویه وبویراحمد در معرض خطر سیل و تخریب قرار دارند

علی لدنی نژاد روز سه شنبه اظهار داشت: شدت بارش در تمام نقاط استان به حدی بوده بوده که کلیه خطوط انتقال آب در شهرهای استان در معرض خطر و خسارت هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارندگی شدید و سیلابی شدن دره های فصلی و رودخانه ها گفت: تمام خطوط انتقال آب شهرهای این استان در معرض خطر سیل و تخریب قرار دارند.

به گزارش صدای جنوب،علی لدنی نژاد روز سه شنبه اظهار داشت: شدت بارش در تمام نقاط استان به حدی بوده بوده که کلیه خطوط انتقال آب در شهرهای استان در معرض خطر و خسارت هستند.
وی بیان کرد: خطوط انتقال آب تنگ کناره ، تنگ دو آب مهریان، دهدشت – چرام ، خط انتقال لیکک و باشت در معرض خطر و تخریب هستند.
لدنی نژاد با اشاره به اینکه این خطوط انتقال بیش از ۱۰ تا ۴۰ کیلومتر از شهر فاصله دارند بیان کرد: این خطوط بیشتر در مسیر رودخانه ها و دره های فصلی هستند.
وی ضافه کرد: تا الان هیچ کدام از خطوط انتقال آب شرب استان دچار شکستگی و خسارت نشده اما سیلاب باعث تخریب دیوار حائل ایستگاه پمپاژ تنگ مهریان یاسوج شده است.
وی افزود: تنها ۲ حلقه از چشمه آب شرب در تنگه مهریان با توجه به کدر شدن آب از مدار بهره برداری خارج شده اند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان افزود: آب چهار هزار مشترک در شهر مهریان و روستای بلهزار که قطع شد بود تا امشب دوباره وارد مدار خواهد شد.
لدنی نژاد تصریح کرد: چشمه آب نهر بالای کاکان یاسوج به دلیل سیلابی شدن و نفوذ گل و لای نیز از مدار خارج شده است.
وی اضافه کرد: آب ۸۰۰ مشترک در منطقه بنسنجان یاسوج که دچار قطعی شده تلاش می شود از دیگر مناطق آب آنها تامین شود.
لدنی نژاد با اشاره به نوسانات برق در مناطق شهر یاسوج گفت: مناطقی که زیر پوشش ایستگاه پمپاژ تنگ کناره و امام سجاد یاسوج هستند به دلیل نوسانات برق آب آنها قطع که با برقراری برق آب پایدار و بهداشتی آنها برقرا شد.
وی افزود: هیچ مشکلی در پنج شهر استان که داری شبکه فاضلاب بودند نسیت و مسیرهای فاضلاب به خوبی هدایت می شوند.
لدنی نژاد عنوان کرد: منابع تأمین آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شامل ۶۶ حلقه چاه و هفت دهنه چشمه است و بخشی نیز از طریق سد کوثر تأمین می شود.
وی ابراز داشت: طول شبکه توزیع و خطوط انتقال آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هم اینک به ترتیب یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر و ۳۲۰ کیلومتر است.
لدنی نژاد افزود: میزان تولید سالانه آب در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۹ میلیون مترمکعب است.
وی بیان کرد: ۱۱ ایستگاه پمپاژ آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در شبانه روز ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب را برای استفاده مشترکان مناطق شهری این استان پمپاژ می کنند.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت