پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 فروردین 1398 ساعت 13:01:: شناسه خبر: 53933

به بهانه غربت 6 ساله شهدای گمنام در دهدشت؛

برای مسؤولانی که در گفتار دم از بیعت با شهدا می‌زنند…

شهدای گمنام عاجزانه از خداوند درخواست داشتند پیکرهایشان در کوه‌ها و بیابان‌ها غریبانه بماند تا مقتدای راستین صدیقه اطهر (س) باشند.اما….

پایگاه خبری صدای جنوب:

فارس به قلم طیبه‌سادات سعادتی‌نیک نوشت/ سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی می‌گوید«گمنامی برای شهرت‌پرست‌ها دردآور است اگر نه همه اجرها در گمنامی است.»

شهدای گمنام عاجزانه از خداوند درخواست داشتند پیکرهایشان در کوه‌ها و بیابان‌ها غریبانه بماند تا مقتدای راستین صدیقه اطهر (س) باشند.

این شهدا اگر چه در زمین گمنام هستند اما عزت و احترامی دارند که در سایه معامله با خداوند به وجود آمده و آنان را در دل‌ها جاودانه کرده است.

فروردین ماه ۶ سال پیش فضای دهدشت آکنده به شمیم معطر دو شهید از فرزندان روح‌الله بود تابوت‌های این شهدا با مشایعت مردم شهیدپرور شهر از مقابل سپاه تا بام شهر تشییع شد تا نشان دهند در رسم مهمان‌نوازی ما غریبی و گمنامی معنایی ندارد.

از آن روز تاکنون عملکرد ضعیف مسؤولان در پیگیری احداث یادمان شهدای گمنام همه را شرمنده وجود دو مهمان بزرگوار کرد تا بگوییم ای شهدا! اگر قرار بود با آمدنتان به شهرمان اینگونه مهجور و غریبانه باشید و فراموش شوید کاش در همان بیابان‌های مناطق عملیاتی و جبهه‌ها می‌ماندید.

شهدایی که در مناطق عملیاتی آغشته به خون همرزمان خود آرمیده بودند و به قول امام راحل مونسی جز نسیم صحرا و پناهگاهی بجز مادرشان زهرا(س) ندارند با آمدن به شهر ما غریب ماندند.

در حالی که زیارتگاه شهدای گمنام پناهگاه مادران و پدران شهیدی است که هنوز از فرزند خود خبری ندارند وضعیت نا مناسب و مسیر سنگلاخی،خاکی و صعب‌العبور رسیدن به یادمان شهدای گمنام دهدشت راه را بر حضور آنان بسته است و اجازه نمی‌دهد خود را به این یادمان برسانند.

با گذشت سال‌ها از آغاز ساماندهی یادمان هنوز مسیر ارتباطی مناسبی ندارند قبور شهدا قابل رؤیت نیست و فضای اطراف حاشیه امنی برای کارهایی است که از بیانش شرم دارم.

با کمال تأسف باید بگویم اگر زمان دفن شهدا در شهرمان را مرور کنیم می‌بینیم تعصب و غیرت مردم و بچه مذهبی‌ها هم نسبت به این مسئله روز به روز کمتر و کمتر شده و مطالبه‌گری برای پیگیری ساماندهی یادمان ندارند.

امام جمعه دهدشت در نشست شورای فرهنگ عمومی که اواخر آذر ماه ۹۷ برگزار شده بود با انتقاد از وضعیت یادمان شهدا اظهار داشت: عدم ساماندهی این قبور با گذشت سال‌ها نشاندهنده ضعف مدیریت است.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی افزود: این وضعیت زیبنده یک شهرستان نیست و جای سؤال است چرا قبر ۲ شهید هنوز ساماندهی نشده است؟

حسینی ادامه داد: بارها به شهرداران ادوار مختلف عرض کردیم فضاسازی محوطه یادمان و ساماندهی این مکان چهره شهر را متحول خواهد کرد.

در آن نشست که با موضوع ساماندهی یادمان شهدای گمنام برگزار شده بود همچنین کاظمی‌جو دبیر شورای فرهنگ عمومی از عزم جدی برای پیگیری مصوبه‌های در راستای این موضوع خبر داده و گفته بود همه ما در تکمیل این بارگاه و جایگاه معنوی وظیفه همکاری و کمک داریم.

در کنار وامداری عمومی نسبت به شهدا آنان که بر صندلی‌های مدیریتی تکیه زده‌اند به طور خاص مدیون مردان دفاع مقدس‌اند، ای کاش مسؤولانی که در گفتار دم از بیعت با شهدا می‌زنند در عمل و نه در شعار فراموش نکنند این صندلی‌ها و  آرامش امروز را مدیون چه کسانی هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت