پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 فروردین 1398 ساعت 23:01:: شناسه خبر: 54065

امام جمعه موقت چرام:

مسئولان بودجه کشور را به سمت تولید و اشتغال سوق دهند/کمک به سیل زده گان نشان از اتحاد ملت ایران است

امام جمعه موقت چرام گفت: پیام دوم به دشمنان و نظام سلطه در راس شیطان بزرگ آمریکا که بدانید ما زاده شعب ابی طالب هستیم و هر چه عرصه را بر ما تنگ کنید استعدادهای ما شکوفاتر و توان علمی و اقتصادی ما بیشتر خواهد شد.

امام جمعه موقت چرام:

ملت ایران زاده شعب ابی‌طالب است/اتحادی که در سیل به نمایش گذاشته شد

امام جمعه موقت چرام گفت: پیام دوم به دشمنان و نظام سلطه در راس شیطان بزرگ آمریکا که بدانید ما زاده شعب ابی طالب هستیم و هر چه عرصه را بر ما تنگ کنید استعدادهای ما شکوفاتر و توان علمی و اقتصادی ما بیشتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب:
حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ۲۰ فروردین به عنوان یک روز بسیار مهم و تاریخی در جمهوری اسلامی ثبت شده است، اظهار کرد: روز ملی فناوری هسته‌ای که در سال ۸۵ و در دولت نهم با یک حرکت انقلابی و جهادی توسط دانشمندان و فرزندان این مرز و بوم ثبت شد و با دستیابی به فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم در زمره کشورهای هسته ای جهان قرار گرفتیم.
امام جمعه موقت چرام عنوان داشت: این حرکت دو پیام برای دوستان و دشمنان نظام مقدس دارد، یک پیام برای دوستان نظام اینکه در هر شرایط زمانی و مکانی می شود با شعار می توانیم بر تمام مشکلات و موانع فائق آمد و چرخه حرکتی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در تمامی زمینه های علمی و اقتصادی به حرکت در آورد.
وی افزود: پیام دوم به دشمنان و نظام سلطه در راس شیطان بزرگ آمریکا که بدانید ما زاده شعب ابی طالب هستیم و هر چه عرصه را بر ما تنگ کنید استعدادهای ما شکوفاتر و توان علمی و اقتصادی ما بیشتر خواهد شد و به کوری چشمانتان هر روز بر اقتدار این ملت و کشور اضافه خواهد شد.
حجت الاسلام فرهمند ادامه داد:مطلب بعد نامگذاری امسال به سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری است که معظم له هر ساله با حساسیت و تدبیر خاصی این کار را انجام می‌دهند و امسال هم در ضمن نامگذاری سال به رونق تولید در تفسیر آن اشاره‌ای به موانع و عوامل رونق تولید کردند که از جمله موانع رونق تولید به چند مورد اشاره فرمودند.
وی ابراز کرد: فروش نفت به صورت خام یکی از این موارد بود، بالاترین مشکل نظام اقتصادی ما در بازار جهانی همین تک محصولی بودن ماست که تمام اقتصاد ما بر پایه فروش نفت بنا نهاده شده است و باز در همین مورد هم ما این نفت را به صورت خام و بدون فرآوری محصولات نفتی از آن به فروش می‌رسانیم و مجبور می‌شویم محصولات نهایی را از کشورهای خریدار نفت خودمان به قیمت گزاف بخریم‌.
خطیب جمعه موقت چرام تصریح کرد: از دیگر موانع رونق تولید بحث قاچاق کالا و نفت و بعضی از فرآورده‌های نفتی را داریم که روزانه به صورت بسیار زیاد از مرزهای ما خارج می‌شود، دولت محترم باید چاره‌ای بیاندیشد و جلوی این حجم از قاچاق را بگیرد، معظم‌له در بیان گام دوم انقلاب و در موضوع اقتصاد علاوه بر قاچاق کالا و فروش نفت به صورت خام به سوء مدیریت‌های بعضی مدیران هم اشاره فرمودند که مثلا در بحث توزیع بودجه در سرفصل های مختلف گاهی ۷۵ درصد بودجه به سازمانهایی تعلق می گیرد که علاوه بر عدم سود رسانی ضرر ده هم هستند.
وی ادامه داد: مسؤولان هم در دولت هم در مجلس باید این نقیصه را برطرف کرده و بودجه کشور را به سمت تولید و اشتغال سوق دهند، دولت باید در بحث عوامل رونق تولید، توجه ویژه‌ای به این کارگاه های کوچک و زودبازده داشته باشد و با از بین بردن موانع مثل مالیات های زیاد و دادن وام های کم سود هم به اشتغال جوانان و هم به رونق تولید در کشور کمک شایانی داشته باشد.

حجت الاسلام فرهمند در بخش بعدی از سخنان خود با بیان اینکه در هفته ای که گذشت در پی بارش‌های رحمت الهی بعضی از هموطنان عزیز ما در کشور دچار سیل زدگی شدند و واقعا وضعیت معیشتی آنها بسیار سخت و نگران کننده است خاطرنشان کرد: در صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری با مسؤولان ستاد بحران کشور معظم له خواستار بازسازی تمام مناطق سیل زده و ادامه کمک‌های مردم عزیز و همیشه در صحنه بودند، این کمک‌ها به منزله نیازمند بودن یا فقیر بودن نیست بلکه نشان از اتحاد و در کنار هم بودن این ملت غیور و همیشه درصحنه است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت