پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 فروردین 1398 ساعت 23:01:: شناسه خبر: 54529

حمله بی رحمانه مردم به طبیعت/نارضایتی دامداران طسوج ازتخریب منابع طبیعی/فرهنگ سازی نیازمندجلوگیری ازتخریب

بوته کنی گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد همچنان تهدیدی برای حفظ گونه های خوراکی و بوته کنی تهدیدی برای گیاهان مرتعی این استان محسوب می شود.

حمله بی رحمانه مردم به طبیعت/آیامنابع طبیعی فرهنگ سازی انجام داده است؟نارضایتی دامداران طسوج ازتخریب منابع طبیعی
به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ؛ بوته کنی گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد همچنان تهدیدی برای حفظ گونه های خوراکی و بوته کنی تهدیدی برای گیاهان مرتعی این استان محسوب می شود.

مراتع حاشیه کوههای طسوج در کهگیلویه وبویراحمدازشهرستان چرام رویشگاه هزار ان گونه گیاهی است که تعدادزیادی از این تعداد گونه هااز نوع گیاهان دارویی و خوراکی هستند.
حدود ۱۲۰۰ گونه گیاهی دراستان شناسایی شده که این تعداد ۱۶درصد از کل گیاهان کشور است و چویل، آویشن، زرآبی یا چای کوهی، بابونه، خاری، پشموک،کارده، ریواس، پیاز وحشی یا تره،بیلهروگنگر و چندین گونه گیاهی دیگر از مهمترین گیاهان دارویی و خوراکی استان کهگیلویه وبویراحمدکه درمنطقه طسوج هستند.
از دو ماه گذشته تاکنون خیابانهای مرکزی شهرهای استان وهمچنین مرکزشهرستان ها مملو از زنان، مردان و حتی کودکانی است که به فروش این بوته های با ارزش خوارکی و دارویی اقدام می کنند.

در این بین بازار بیلهر، بن سرخ یا لیزک و قارچ وهمچنین کنگر داغ تر از بقیه است و خریداران بیشتری دارد.
با وجود ارزش خوراکی و دارویی گیاهان موجود در استان به ویژه منطقه طسوج هجوم سودجویانی که بی مهابا چوب حراج به طبیعت سبز طسوج زده اند آینده این طبیعت کم نظیر را تیره و تار کرده است.
اما آیا منابع طبیعی دراین راستا کاری انجام داده است؟این پاسخی هست باتصاویرارسال شده کاری صورت نگرفته است.
درتصاویری که مخاطبان این پایگاه خبری ارسال نموده اند می طلبیدکه منابع طبیعی به جای چادرزدن درجاده هابه مدت دوماه ازمناطقی که گونه های گیاهی وجودارد به خوبی محافظت وفرهنگ سازی کنندکه دراین راستا تاکنون اقدامی صورت نگرفته است .

انتظارهست که متخلفان بهره برداری بی رویه از گیاهان خوراکی و دارویی در استان دستگیر و روانه زندان شوندویاحداقل جریمه ای درنظرگرفته شود.
البته این اقدام وتخریب منابع طبیعی باعث نارضایتی دامداران منطقه طسوج شده که انهاهم ازوضعیت وحمله بی رویه مردم به طبیعت ناراضی هستندوانتظاردارندکه منابع طبیعی هرچه سریعتراقدام کند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت