پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 فروردین 1398 ساعت 18:01:: شناسه خبر: 54733

ناگفته های علی محمد دانشی فعال سیاسی اصولگرا از وضعیت احزاب،آزادی رسانه ها ،مشاوره دادن به سید موسی خادمی و هدایای دوران مسئولیت در آموزش وپرورش استان

سید علی محمد دانشی دبیر حزب موتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان مهمان سومین قسمت مستند سیاسی ایران ۴۹ بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

بخش اول – سید علی محمد دانشی دبیر حزب موتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان مهمان سومین قسمت مستند سیاسی ایران ۴۹ بود

او در پاسخ به سووالات مجری این برنامه، با اشاره به جایگاه احزاب پرداخت و اظهار کرد: اگر احزاب در کشورها رشد کنند، می‌توانند در مدیریت جامعه نقش آفرینی کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: در کشور ما استقبال از احزاب توسط مردم نشده است.
دانشی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه کارکرد احزاب صرفاً، کارکرد انتخاباتی دارد، به ویژه حزب موتلفه اسلامی، اظهار داشت: شکل گیری موتلفه اسلامی ریشه در انقلاب اسلامی دارد و سابقه آن بیش از نیمه قرن است و اینکه کارکرد حزب موتلفه انتخاباتی است، کاملاً صحت ندارد. این حزب نیم قرن عمر دارد و انقلاب اسلامی الان ۴۰ سالگی خود را گذرانده است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این حزب ساختار منظمی دارد و فعالیت گسترده‌ای در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگی و اجتماعی و کمک به دولت‌ها دارد و فعالیت در حوزه سیاسی هم یکی از کارکردهای آن است.
دانشی گریزی به سابقه احزاب به ویژه حزب جمهوری اسلامی هم گریزی زد و گفت: با اشاره امام خمینی(ره) فتیله این حزب پایین کشیده شد. و برخی از احزاب دیگر هم بودند که از چارچوب و قانون اساسی ایران عدول کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با حذف هیچ کدام از احزاب مخالف نیستند، بیان کرد: حزب موتلفه فعالیت‌های گسترذه‌ای داشت و دارد. موتلفه اسلامی یک سیاست تحت عنوان نقد مشفقانه و حمایت دلسوزانه و رصد عالمانه دولت‌ها دارد و همواره نگاه همراهی با دولت‌ها داشته است.
دانشی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شما در دوران مسئولیت‌تان چقدر موافق به کارگیری افراد با سلایق مختلف سیاسی بودید؟، اظهار داشت: من برای بعضی از اصلاح طلبان در داخل اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ زدم. نگاه سیاسی بنده بر شایسته سالاری غلبه نکرد و نگاهم کارآمدی بوده، اگر چه نگاه سیاسی هم داشتم.
مدیرکل اسبق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که آیا قبول دارید که آموزش و پرورش استان را به یک باشگاه سیاسی در آن دوران تبدیل کرده بودید؟ گفت: برای پاسخ به این سئوال باید اسامی افراد کلیدی روسای ادارات و سایر مسوولان اداره کل آموزش و پرورش آن زمان را داشته باشیم. بیش از نیمی از آنها عضو حزب بودند و در بین انها تعدادی هم عضو حزب بودند. اکثر کسانی که مسئولیت داشتند در آن موقع با حزب همراهی داشتند اما مبنای انتخابات مدیران و مسوولان آموزش و پرورش حزب نبود بلکه مبنا کارآمدی و شایسته سالاری بود. من مصلحت آموزش و پرورش را بر منافع احزاب و پیشنهادات نمایندگان ترجیح دادم. و به هر سه نماینده مجلس آن زمان اعلام کردم که منافع آموزش و پرورش را بر منافع سیاسی ترجیح می‌دهم و هر سه نماینده الان هم حضور دارند و می‌توانند که این را اعلام بکنند. با شجاعت به هر سه گفتم و مقامات عالی وزارت هم تعجب کردم.
دانشی از منتقدین خواست تا برای مقایسه عملکردها در آموزش و پرورش، کارکردها را هم ببینند و گفت: در زمینه‌های مختلف باید آموزش و پرورش را از اول انقلاب تا الان مقایسه کنید و ما در یک مصوبه هزار کلاس درس را برای استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کردیم. احداث شبانه‌روزی‌ها، تجهیزات، اتوبوس‌ها و … در زمان ما انجام گرفت. وقتی وارد شهر یاسوج می‌شوید، از باشگاه فرهنگیان گرفته تا در منطقه طالقانی یاسوج، مجتمع امام خمینی(ره)، دولت آباد، اولین استادیوم آموزش و پرورش، استخرها و.. و شاید هیچ وقت همچنین شرایط دیگری برای آموزش و پرورش فراهم نشود. فرصتی فراهم شد و بنده به عنوان عضو کوچکی از دولت کارهای انجام دادیم که زیرساخت‌های آموزش و پرورش توسعه پیدا کرد. به نحوی سفر هیئت دولت را مدیریت کردیم که سفر هیئت دولت با رویکرد آموزش و پرورش برگزار شد و مستند این‌ها موجود است. در آن ۸ سال مسئولیت بنده، بیش از نیمی از فضاهای آموزشی در آن دوران ساخته شد.
سید علی محمد دانشی مدیرکل اسبق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی که در زمان مسئولیت شما امکانات آموزش و پرورش برای یکی از کاندیدای انتخاباتی مجلس [آقای هدایت خواه] در مناطق دور افتاده بسیج شد، اظهار کرد: من هم این حرف‌ها را شنیده‌ام، اما یکی از کارهای مثبت دوران بنده، من خودم شخصاً تمام مناطق آموزش و پرورش را مورد بازدید قرار می‌دهم و از قبل هم می‌گفتم که برای تمام فرهنگیان بدون استثناء هدایا می‌بردیم. در بازدید از مناطق مختلف شهرستان بویراحمد مصادف شد با نزدیکی به انتخابات مجلس در آن زمان که ما همان هدایایی که در سال‌های قبل برای شهرستان‌های باشت، گچساران و یا کهگیلویه می‌بردیم را به مناطق مختلف شهرستان بویراحمد هم بردیم. این بردن هدایا عمومیت داشت و این ربطی به انتخابات نداشت. در زمان من مثلاً برای روز زن برای تمام فرهنگیان خانم هدایا در نظر می‌گرفتیم و مثل الان دست‌شان بسته نبود.
دانشی در ادامه گفت: من آقای هادی زارع‌پور مدیرکل فعلی آموزش و پرورش را فردی شایسته می‌دانم. الان شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان از این کارها انجام داد. امکاناتی که ما در آموزش و پرورش استان داشتیم قابل مقایسه با شرایط امروز نیست.
وی در پاسخ به سئوالی در این خصوص که آیا شما به آقای دکتر خادمی مشاوره میدادید؟، اظهار کرد: آقای دکتر خادمی دانش آموز بنده بود و قضاوتم در مورد ایشان این هست که صادقانه دلش می‌خواست که خدمت کند. در حد توان که داشت. ایشان در ابتدای ورود به استان خدمتشان عرض کردم. من در کنار شما مشهود باشم، بعضی افراد تحمل و ظرفیت دیدن من کنار شما را ندارم. اما حاضرم هر کمکی از دستم بر بیاید، در خدمت تان باشم. و به آقای زارع پور مدیرکل اموزش و پرورش و روسای ادارات آموزش و پرورش نیز گفتم که من حاضرم هر کمکی که از دستم بر می‌آید به شماها بکنم.
دانشی افزود: در یک جلسه‌ی که در استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود، آقای محنایی از ما دعوت کرد و در آن جلسه که تعداد دوستان اصلاح طلب هم بیشتر بود. بنده شرکت کردم که همان یک جلسه را رسانه‌ها بلد کردند و خیلی بهش پرداختند و حضور مرا تحمل نکردند و استانداری که موتلفه می‌خواهد به او مشورت دهند. و من با آقای محنایی تماس گرفتم و گفتم به مصلحت شما نیست که من آنجا باشم.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: در یک جلسه خدمت استاندار فعلی هم رسیدیم و به ایشان هم گفتم، آماده هستیم که هر کمکی که از دست ما بر بیاید، خدمت‌تان باشیم. و من پیشنهاد دادم که از ظرفیت احزاب استفاده کنید.
دانشی گفت: من به تعدادی از نیروها در جریان اصلاح طلب پیشنهاد دادم برای پذیرفتن مدیریت‌ها، اما نپذیرفتند.
وی در پاسخ به این سئوال که شما چقدر با آزادی مطبوعات موافق هستید؟ گفت: رسانه‌ها از جایگاه تاثیرگذار برخوردار هستند. رسالت آگاهی بخشی و کمک به فرهنگ و توسعه ملت‌ها و واسطه بین مردم و مسوولان هستند و زبان گویای مردم هستند و قاعدتاً باید از آزادی لازم برخوردار باشند. اما در دنیای استکبار رسانه ها ابزاری شده بر علیه آزادی ملت‌ها.
او در ادامه به حمایت حزب موتلفه از میرسلیم پرداخت.
…..
بخش دوم این مصاحبه به زودی منتشر می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت