پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 فروردین 1398 ساعت 11:01:: شناسه خبر: 54788

عدم تخصیص اعتبار و تورم مهمترین مشکل پروژه‌های عمرانی کهگیلویه است

فرماندار کهگیلویه در جمع خبرنگاران به روند پیشرفت پروژه های عملیاتی این شهرستان اشاره کرد و گفت:هر چند نمی توان زمان دقیق بهره برداری برخی از این طرح ها را اعلام کرد اما متاسفانه عدم تخصیص اعتبار و تورم سبب کندی پیشرفت آنها شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه اظهار داشت: عدم تخصیص اعتبار مهمترین مشکل پروژه‌های عمرانی شهرستان است که باعث کندی در اجرای عملیات شده است.

به گزارش صدای جنوب،جعفر نیکبخت گفت:کارخانه سیمان سپو در حال حاضر به دلیل عدم تأمین وام بانکی تعطیل است.

نیکبخت تصریح کرد: طرح تأمین و انتقال آب اراضی دهدشت غربی با گذشت سال‌ها از آغاز عملیات تا پایان سال ۹۶ پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی دارد که عدم تخصیص اعتبار و تورم باعث مشکلاتی در اجرای این پروژه شده است.

فرماندار کهگیلویه گفت: پتروشیمی از سال ۸۶ کلنگ‌زنی شده بود و در دو بخش صنعتی و غیر صنعتی تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

نیکبخت با بیان اینکه فاز غیر صنعتی پتروشیمی فعال است، افزود: در فاز صنعتی پیمانکار مشخص شده و در انتظار تأمین اعتبار است.

وی به سد شهید دلنسب به یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی یاد کرد و گفت: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت دارد و در تأمین اعتبار مشکل دارد.

نیکبخت گفت: ادامه عملیات تعریض و بهسازی جاده سوق با مساعد شدن شرایط جوی از سر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه به طور کلی همه پروژه‌های عمرانی شهرستان مشکل اعتبار دارند، ادامه داد: دولت توان اشتغالزایی ندارد بخش خصوصی باید وارد کار شود.

نیکبخت با اشاره به ظرفیت‌‌های بخش کشاورزی تصریح کرد: ۴۷ هزار هکتار زمین دیم در شهرستان وجود دارد که در صورت آبرسانی زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم چهار نفر در هر هکتار فراهم خواهد شد.

وی به دیگر مشکلات در شهرستان اشاره کرد و گفت: سیستم بانکی در بخش صنعت حمایت نمی‌کند، در تغییر کاربری زمین‌ها همکاری صورت نمی‌گیرد و تأیید و تصویب طرح‌ها مشکل دارد.

نیکبخت نبود سرمایه در گردش و بدهی به ادارات خدمات‌رسان را از مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: کارخانه آجر به عنوان مهمترین طرح تولیدی یک میلیارد تومان تنها بدهی گازدارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت