پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 فروردین 1398 ساعت 20:01:: شناسه خبر: 54871

امام جمعه سرفاریاب:

تخریب منابع طبیعی برای خام‌فروشی گیاهان دارویی/فرهنگ سازی نیازاین روزهای طبیعت

برداشت بی رویه گونه ها طبیعی از جمله موسیر و داروهای گیاهی بیلهر بن سرخ موجب تخریب محیط زیست شده و کشت این گونه ها را با خطر انقراض مواجه می کند.

به گزارش خبرنگارصدای جنوب حجت‌الاسلام والمسلمین سید فرج الله پژمان بادعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ودوری ازگناه وتاکیدبراحترام به والدین گفت:جمله بهشت زیر پای مادران است، نهایت درجه تکریم مادر است .
وی در این باره ادامه داد:هرکس بخواهد به عالی ترین مقام انسانی دست یابد،باید به مادر و پدر خود احترام بگذارد.
حجت الاسلام پژمان با اشاره به سخنان پیامبر عظیم الشان اسلام که فرمودند” اگر مادر بخواهد و اراده و دعا کند گناهان انسان ها بخشیده میشود” تصریح کرد:از مقام ارجمند مادر مطالب فراوانی در سیره و سخنان اهل بیت میتوان یافت
وی افزود: کشورهای اسلامی برای نجات ازمشکلات بایدبه دستورات قران عمل کنند.
پژمان باتبریک نیمه شعبان عنوان کرد:شکست مستکبران و پیروزی مستضعفان از وعده‌های خداوند متعال است و به یقین محقق می‌شود این در حالی است که باید همگی زمینه ظهور امام عصر (عج) را فراهم کنیم تا این وعده الاهی را سرعت بخشیم.
وی ادامه داد:برای ظهورحضرت مهدی عج بسیاردعاکنید
حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان دربخش دیگری از سخنان خود از سربازان گمنام امام زمان (عج) برای برقراری امنیت کشور تشکر کرده گفت: کار این بزرگواران برای رضای خداست ولی زحمت‌های آنها هرگز دیده نمی‌شود.
خطیب جمعه سرفاریاب بااشاره به حمله بی رحمانه مردم به منابع طبیعی واینکه خسارت مردم به طبیعت کمترازسیل های اخیرنیست عنوان کرد:برداشت بی رویه گونه ها طبیعی از جمله موسیر و داروهای گیاهی بیلهر بن سرخ موجب تخریب محیط زیست شده و کشت این گونه ها را با خطر انقراض مواجه می کند.
پژمان عنوان گرد: البته نبودن زیرساخت های لازم برای حفاظت از منابع طبیعی، کمبود نیروی اداره در حوزه های مختلف، عدم توجه مسئولین به این سرمایه های ملی در این امر دخیل می باشد.
حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان اظهارکرد: حفاظت از جنگل ها و مراتع  وظیفه آحاد جامعه اعم از شهری و روستایی می باشد که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است.
ودرپایان اززحمات مسئول منابع طبیعی سرفاریاب که تنهابخش رابااین وسعت حفاظت می کندتشکرکرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت