پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اردیبهشت 1398 ساعت 13:02:: شناسه خبر: 55194

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و  بویراحمد:

بیش از ۷هزار نفر به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه کردند

 اقدامات یک سال بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف تشریح شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آیت افشارمهر به اقدامات یک سال بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: دفتر آسیب‌‌های اجتماعی و اورژانس اجتماعی یکی از دفاتر مهم بهزیستی است که در طرح مداخله بحران به ۷۷۱ نفر خدمات طرح کرده، همچنین به ۷۵۴ نفر خدمات سیار اجتماعی ارائه شد.

به گزارش صدای جنوب،مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: یک هزار و ۱۲۴ نفر از طریق خط اورژانس اجتماعی از خدمات بهره‌مند شدند و ۹۶۵ نفر از طریق پایگاه‌های خدمات اجتماعی خدمت دریافت کردند.

وی با اشاره به اقدامات دفتر اورژانس اجتماعی در راستای کاهش پدیده طلاق  گفت: ۷۷۷ نفر مشاوره برای کاهش پدیده طلاق دریافت کردند، ضمن اینکه ۲۷۲ نفر از کودکان کار خدمات ارائه شد.

این مسوول با اشاره به افتتاح پایگاه‌های اجتماعی شهرک امام حسین(ع) و مرکز ندای مهر ویژه دختران گفت: یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال در قالب پایگاه‌های خدمات اجتماعی پرداخت شد.

افشار مهر با اشاره به فعالیت ۳۲۰ مهد کودک در مناطق شهری و روستایی استان گفت: ۱۵ هزار و ۲۶۹ کودک توسط ۷۵۰ مربی از خدمات مهد کودک استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و  بویراحمد درخصوص اقدامات معاونت توسعه پیشگیری افزود: ۴ هزار نفر بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال غربالگری ژنتیک شدند، ۱۴ هزار و ۹۱۲ نوزاد غربالگری شنوایی شدند ‌و ۴ هزار و ۱۰۰ کودک در طرح غربالگری بینایی کودکان شرکت کردند.

وی عنوان کرد: ۷ هزار نفر قبل از ازدواج مشاوره ژنتیک شدند و ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر اقدامات لازم برای جلوگیری از معلولیت در مدارس و ۲۵۰۰ نفر اقدامات پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی را فرا گرفتند.

این مسوول با بیان اینکه ۷ هزار و ۳۰۰ نفر پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، دانشگاهی،صنعتی و سازمانی و مهد کودک‌ها شدند، افزود: ۳۰۰ نفر در رابطه با آماده‌سازی شغلی و توانمندسازی معتادین بهبود یافته آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

افشارمهر عنوان کرد: یک هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و دنا در طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان حضور یافتند و ۳۰ نفر عضو گردهمایی همیار سلامت اجتماعی در گچساران و کهگیلویه شدند.

وی در خصوص عملکرد یک ساله دفتر مشاوره و‌ خدمات روانشناختی بهزیستی اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۸۱ نفر به ۴۶ مرکز مشاوره خدمات روانشناختی مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود گفت: بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در سیل اخیر در کنار هموطنانمان بود و در همین راستا با تهیه اقلام مورد نیاز به مبلغ ۵۰۰ میلیون و ارسال آن به اهواز به سیل‌زدگان کمک کرد.

این مسوول اقدام بهزیستی در پرداخت کمک هزینه احداث مسکن را رضایت‌بخش دانست و عنوان کرد: تعداد ۵۹۰ خانوار کمک هزینه مسکن به ارزش ۱۷ میلیارد ریال دریافت کردند که این خدمات به خانوارهای عادی تحت پوشش پرداخت شده است.

افشار مهر از تعمیر مسکن برای خانواده‌های دو معلولی خبر داد و گفت: مسکن ۳۹ خانوار در روستا و ۶۱ خانوار در شهر تعمیر شد، ضمن اینکه ۱۲۴ خانوار روستایی  و ۴۸ خانوار شهری دو معلولی صاحب مسکن شدند.

بر پایه همین گزارش ؛ در دیداری که مدیرکل بهزیستی هفته گذشته با استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشت علی‌محمد احمدی رضایت خود را از اقدامات آیت‌ افشار مهر مدیرکل بهزیستی اعلام کرده بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت