پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 اردیبهشت 1398 ساعت 12:02:: شناسه خبر: 55321

گزارش؛

در چاروسا چه خبر است!/نظام مهندسی ساختمان کام مردم را تلخ کرده است/گروگانگیری یا گازرسانی در قلعه رییسی

حجت الاسلام صلواتی  بابیان اینکه وضعیت گازرسانی بحرانی شده  ادامه داد:برخی دنبال کسب جایگاه،عده ای لج باز و برخی نیز ناتوان و دراین بین افرادی با دلسوزی در مورد گازرسانی به منازل دخالت می کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز فرماندار کهگیلویه باحضور در دفترامام جمعه قلعه رییسی موضوع گازرسانی و همچنین حواشی بوحود آمده را بررسی کرد.

به گزارش صدای جنوب،حجت الاسلام صلواتی ،فرماندار کهگیلویه را مدیری مردمی بیان کرد و حضور  درمیان مردم را از ویژگی های بارز وی بیان کرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش فرماندار در جهت پیگیری مشکلات بخش با برشمردن مسؤول نظام اسلامی، نیکبخت را دارای چنین خصیصه‌هایی دانست و گفت: مسؤول باید از مردم با مردم در کنار مردم باشد وقتی با فرماندار تماس می‌گیریم علیرغم مشغله‌هایی که دارد در بین مردم حضور پیدا می‌کند حرف مردم را می‌شنود نظام اسلامی، استان، شهرستان و بخش ما به مدیران دغدغه‌مند و دلسوز و پیگیر نیاز دارد.

امام جمعه قلعه رییسی گفت:گازرسانی در میان مردم  امید ابجاد کرد اما هرچه زمان می گذرد  کام مردم تلخ می شود.

وی افزود:بحث گازرسانی تبدیل به گروگانگیری شده و هر کس به نوعی سعی در بهره برداری و یا ایجاد مانع مینماید.

حجت الاسلام صلواتی  بابیان اینکه وضعیت گازرسانی بحرانی شده  ادامه داد:برخی دنبال کسب جایگاه،عده ای لج باز و برخی نیز ناتوان و دراین بین افرادی با دلسوزی در مورد گازرسانی به منازل دخالت می کنند.

امام جمعه قلعه رییسی ،نظام مهندسی ساختمان را ارموانع مهم دربروز مشکلات موجود عنوان کرد و گفت:هزینه های اعلام شده از توان پرداخت بسیاری از مردم خارج است.

وی تصریح کرد:دولت ونظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه برخورداری از مردم چاروساودیشموک تلاش فراوانی کرده اند اما براثربرخی مسائل ناهماهنگی هایی بوجود امده که دود آن به چشم مردم خواهد رفت.

امام جمعه قلعه‌رئیسی اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده قرار است استعلام شهرداری صرفا به نظام مهندسی و شرکت گاز صورت گیرد هزینه‌های پروانه ساخت لغو، استشهادیه شورا مورد تأئید واقع شود و شهرداری و شورا پروانه ساخت منازل فاقد پروانه را تعیین تکلیف کند.

 

حسن آرمند رئیس شورای شهر قلعه‌رئیسی هم با بیان اینکه برای رفاه حال شهروندان هزینه پروانه کار بخشوده شده است، گفت: این در حالی است که دریافت این نوع هزینه درآمد کلان ۲میلیاردربالی  برای شهرداری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۰ مشترک گاز در این شهر وجود دارد از اتمام گازرسانی برای تنها ۴۰ مشترک خبر داد و افزود: علمک‌گذاری در برخی از منازل به صورت نیمه کاره رها شده و برخی از کوچه‌ها هنوز انشعاب خط اصلی کار نشده است.

شیروان کریمی عضو شورای شهر قلعه‌رئیسی از هزینه‌تراشی برای گازرسانی انتقاد کرد و با بیان اینکه مردم توانایی مالی برای پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند، افزود: در حال حاضر برای نصب هر علمک ۱۶ هزار تومان توسط نظام مهندسی، ۱۱۰ هزار تومان توسط ناظر بازرسی، ۱۰۰ هزار تومان تائید نقشه و ۲۰۰ هزار تومان بابت قولنامه از مردم دریافت می‌شود.

وی گفت: لوله‌کشی گاز به ازای هر متر ۲۸ هزار تومان برای هر خانوار هزینه دارد.

کریمی افزود:بیشتر مردم ازاین نوع هزینه تراشی ها استقبال نمی کنند.

حق طلب مسئول نظام مهندسی ساختمان چاروسا نیز اظهارداشت:نظام مهندسی فقط۱۶هزارتومان از متفاضی دریافت می کند.

وی گفت:مبلغ۱۱۰هزارتومان هزینه بازرس گاز است و طبق قانون بایداخذ شود

نماینده شرکت گازنیز گفت:اگر کسی مبخواهد ازمردم پول لگیرد به نام شرکت گازانجام ندهد زیراشرکت گاز تمامی هزینه ازجمله کنتور رارایگان انجام میدهد.

فیض الله آبرود گفت: از زمان اجرای پروژه ی گازرسانی به بخش چاروسا نهایت همکاری را با شرکت گاز و مردم داشته ایم.

وی گفت: با تلاش شورای شهر و برای رفاه حال مردم از اخذ هزینه استعلام که یک کار قانونی است صرف نظر کرده ایم در حالیکه این هزینه در دیگر شهرها از مردم گرفته می شود.

وی با انتقاد از برخی افراد که دنبال حاشیه هستند تاکید کرد: برخی فقط برای مردم دردسر درست می کنند و هر جا که با مشکل مواجه می شوند موضوع را در اذهان مردم متوجه شهرداری می کنند.

شهردار قلعه رئیسی افزود: ما برای رفاه مردم که از نعمت گاز برخوردار باشند، گفتیم که هر منزلی که پروانه ساخت و پایان کار هم نداشته باشد ولی حریم کوچه ها و خیابان را رعایت کرده باشد مشکلی برای نصب کنتور ندارد و به آنها خدمات ارائه شود.

جعفر نیکبخت نیز  با اشاره به مشکلات و موانع گازرسانی اظهار داشت: پیش از این طی نشستی در فرمانداری مقرر شده بود در علمک‌گذاری ضمن رعایت حریم و محدوده تعیین و صاحبان املاک همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار کهگیلویه همچنین از مصوبه کفایت استشهادیه محلی مورد تأئید شورا به جای قولنامه ۲۰۰هزارتومانی در جهت کاهش هزینه‌های جانبی برای خانوارها گفت و افزود: دریافت هزینه نظام مهندسی باید مشابه این نوع هزینه در دیشموک اعمال شود.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت