پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 اردیبهشت 1398 ساعت 15:02:: شناسه خبر: 55397

صدای جنوب از نشست مجری استانی بنیاد برکت در کهگیلویه وبویراحمد با مدیران کهگیلویه گزارش می دهد:

بنیاد برکت مایه برکت در کهگیلویه است/پرداخت ۴۷۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به جوانان چاروسا/طرحی که ۴۷ هزار شغل مستقیم ایجاد می کند/راز محرومیت کهگیلویه از زبان نیکبخت

فرماندار کهگیلویه اظهارداشت:بنیاد برکت مایه برکت در کهگیلویه است و مردم و مسئولان باید در این زمینه همکاری کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

صبح امروز نشست مجری استانی بنیاد برکت در کهگیلویه وبویراحمد با فرماندارکهگیلویه،معاون فرماندار ،مسئولان جهادکشاورزی ،دامپزشکی و صمت  ، رییس بانک  قرض الحسنه مهر و صندوق کارفرینی امید در زمینه بررسی روند سرمایه گذاری بنیاد برکت در بخش چاروسا برگزار شد.

در این نشست سعیدخدایاری گفت:بنیاد برکت در قالب «طرح سحاب»در حال اشتغال‌زایی برای افراد بیکار و فاقد درامد در منطقه چاروسا است که بزودی در بخش دیشموک نیز اجرا می شود.

وی در خصوص «طرح آسمان»بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت:این طرح به منظور فقرزدایی و ایجاد معیشت پایدار و محرومیت‌زدایی از طریق توانمندسازی جامعه‌ی محلی، کارآفرینی اجتماعی و ارتقای سطح درآمد با هدف توسعه‌ی اشتغال پایدار، توان‌افزایی مردم در سطح مناطق هدف در ابعاد اقتصادی و اجتماعی، افزایش سطح خوداتکایی و مشارکت و مسئولیت‌پذیری مردم در توسعه‌ی محل سکونت، فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد:مدیریت محوری به عهده بنیاد برکت است و از پتانسیل تمامی دستگاه ها و ادارات در اجرای هر چه بهتر این طرح استفاده می کنیم.

خدایاری هر چند از روند کار در چاروسا ابراز رضایت کرد اما تاکید نمود:به نسبت سایر استان ها همانند فارس و کرمان کارها عقب افتاده است.

سعید خدایاری افزود:در ۲ سال گذشته بیش از ۳هزار نفر متقاضی طرح های اشتغالزایی مراجعه کرده اند که ۳۳۴ نفر از آنها در رسته دامداری و خدماتی به بانک معرفی شده ،۱۶۹ نفر موفق به دریافت تسهیلات اشتغالزایی شدند و ۱۴ نفر نیز از دریافت تسهیلات به سبب نبود ضامن و یا اشتغال در جایی دیگر انصرف دادند.

مجری استانی بنیاد برکت گفت:تسهیل گران این بنیاد آماده همه گونه مشاوره و همکاری با مردم جهت دریافت این تسهلات می باشد.

وی ادامه داد:در این زمینه نیاز است که جهادکشاورزی،اتاق اصناف، شرکت بیمه محصولات کشاورزی و سایر دستگاه های متولی در زمینه صدور مجوز انعطاف بیشتری به خرج دهند.

 

معاون اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز رفع محرومیت از چاروسا را سبب مهاجرت معکوس برشمرد و گفت:بیشترین مهاجرت در این بخش بوده ولی با سرمایه گذاری بنیاد برکت زمینه اشتغال افراد زیادی تا کنون فراهم شده است.

علیرضا نیکویی بر آمادگی جهادکشاورزی در زمینه سهولت تشکیل پروانه برای متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی تاکید نمود.

سیدعلی اکبر حسینی مدیر اداره دامپزشکی کهگیلویه نیز اظهارداشت:این اداره جهت همکاری با متقاضیان طرح های اشتغالزایی در رسته دامداری سبک و سنگین آمادگی دارد.

رییس بانک فرض الحسنه مهر کهگیلویه هم گفت:در سال گذشته در بخش چاروسا و طبق تفاهم نامه با بنیادبرکت ۱۱۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

معصومی افزود:در سال جاری نیز تا کنون ۵۶ فقره پرداخت شده است.

وی تصریح کرد:اعتبار تسهیلات پرداختی بیش از ۴۷۰میلیارد ریال می باشد.

عابدی نژاد مدیر صندوق کارافرینی امید کهگیویه نیز با بیان اینکه تا کنون در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی چیزی اعلام نشده گفت:در صورت منعقد شدن تفاهم نامه و یا ارسال تفاهم نامه (چنانچه از قبل باشد) برای متقاضیان چاروسایی تشکیل پرونده داده می شود.

وی اظهارکرد:صندوق کارافرینی امید بیش از ۴۰ میلیاردریال تسهیلات در سال ۹۷ در حوزه کشاورزی ، دامداری و خدماتی به ۱۳۸ متقاضی پرداخت کرد.

وی گفت:با پرداخت این تسهیلات برای بیش از ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

فرماندار کهگیلویه نیز در پایان این نشست با قدردانی از بنیاد برکت در زمینه توجه به مناطق محروم کهگیلویه گفت:این شهرستان پرجمعیت است ولی در عمق محرومیت به سر می برد و زیرساخت های اشتغالزایی در ان فراهم نشده است.ت که متاسفانه مردم خود نیز به سبب دامن زدن به مسایل سیاسی و قومیتی در بروز این شرایط مقصر هستند.

وی بی توجهی مسیولین را از دیگر عوامل محرومیت کهگیلویه عنوان کرد.

جعفرنیکبخت بیان کرد:رشد جمعیتی این شهرستان منفی است و مهاجرت در ان زیاد است.

وی پتانسیل کهگیلویه را بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد:۴۷هزار هکتار زمین دیم در کهگیلویه وجوددارد که در صورت توجه به این ظرفیت برای بیش از ۴۷هزار نفر اشتغال مستقیم و در حدود جمعیت کل این شهرستان اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می شود.

فرماندار کهگیلویه اظهارداشت:بنیاد برکت مایه برکت در کهگیلویه است و مردم و مسئولان باید در این زمینه همکاری کنند.

نیکبخت ادامه داد:بانک ها موظف هستند در زمینه پرداخت تسهیلات با متقاضیان همکاری کنند و هیچگونه کوتاهی از سوی اداره و یا دستگاهی در صدور مجوز مورد نیاز قابل قبول نیست.

وی از تسهیل گران بنیاد برکت خواست با بخشداران در ارتباط باشند و چنالنچه بخشداران مشکلات را رصد نکردند موضوع را به فرمانداری ارجاع دهند.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت