پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اردیبهشت 1398 ساعت 11:02:: شناسه خبر: 55600

در بازدید هاشمی پور از طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت،چرام، لنده وسوق مطرح شد

هیچ توجیهی برای بکارگیری افراد غیربومی قابل پذیرش نیست/ تزریق۱۰ میلیارد تومان برای تسریع در روند اجرایی طرح

عدل هاشمی پور گفت:به منظور تسریع در روند اجرایی طرح آبرسانی از سد کوثر به ۴شهر چرام لنده سوق و دهدشت۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در نشستی با مسیولان این طرح گفت: با هدف تقویت بنیه مالی قرارگاه  خاتم الانبیا، این اعتبار اختصاص می یابد.

به گزارش صدای جنوب،عدل هاشمی پور وجود قرارگاه خاتم الانبیا را مایه امیدواری مردم در طرح های عمرانی دانست و افزود: حقیقتا مردم از سپاه و قرارگاه سازندگی انتظار دارند و امیدوارم مسئولان برای تحقق مطالبات به حق مردم بیش از پیش کوشا باشند.
وی با تاکید بر به کارگیری نیروهای بومی ادامه داد: با توجه به وجود نیروهای تحصیل کرده و متخصص در تمامی حوزه ها، هیچ توجیهی برای به کارگیری افراد غیربومی قابل پذیرش نیست و انتظار می رود مسئولان طرح، کنترل بیشتری دراین خصوص داشته باشند.
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به منظور بازدید و تلاش برای سرعت اجرای این طرح و همچنین سد آبریز، حضور وزیر نیرو و مهندس جانباز مدیر عامل آب و فاضلاب کشور ضروری است با برنامه ریزی مسئولان استانی و همکاری مجمع نمایندگان استان در آینده نزدیک این کار محقق می شود.
نماینده کارفرمای این طرح هم گفت: تلاش های سردار هاشمی پور در روند اجرای پروژه قابل تقدیر است و با پیگیری وی بخشی از تجهیزات مورد نیاز تأمین شده که امیدواریم مرحله نخست این طرح در سال ۹۸ به اتمام برسد.
فخری افزود: با توجه به مشکلات عمومی کشور وقفه ای کوتاه در روند اجرای این طرح ایجادشدکه با توجه به تأمین ورق مورد نیاز  لوله سازی، امیدواریم تا نیمه دوم امسال خط انتقال آب به شهر دهدشت به بهره برداری برسد.
صالحی سرپرست کارگاه هم گفت: بیش از ۸۰ درصد نیروهای پذیرش شده بومی هستند.

مشخصات اصلی طرح 
بر پایه گزارش صدای جنوب،طول مجموع خط انتقال طرح ۷۵ کیلومتر به قطرهای ۳۵۰ تا یک هزار میلی‌متر از جنس فولاد است  و تعداد مخازن نیز هشت باب خواهد بود.
طول جاده سرویس در این طرح ۶۸ کیلومتر که ۱۱ کیلومتر از آن مسیر در شرایط کوهستانی و ۲۸ کیلومتر نیز تپه ماهوری است.
محدوده این طرح از تصفیه خانه خیر آباد در مجاورت سد کوثر در ۲۰ کیلومتری شهرستان بهبهان در استان خوزستان است.
حجم این مخازن از ۵۰۰ متر مکعب تا ۲۰ هزار مترمکعب با ذخیره آبی ۷۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است.
قطعه اول این طرح  ۲۸ کیلومتر از تصفیه خانه خیرآباد تا شهر دهدشت بوده که این مسیر با توجه به سخت گذر بودن مشکل‌ترین کار اجرایی پروژه است.
در قطعه دوم از دهدشت تا چرام به طول ۲۰ کیلومتر به‌صورت ثقلی آب انتقال داده خواهد شد.
همچنین  قطعه سوم نیز از دهدشت به شهرهای سوق و لنده به طول ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر خواهد بود.

** تامین آب پایدار ۱۵۲ هزار نفر
رئیس منابع آب کهگیلویه گفت: تأمین آب شرب به میزان یک هزار و ۷۰۰ میلیون مترمکعب برای جمعیتی افزون بر ۱۵۲ هزار نفر در این چهار شهر پیش بینی شده است.
یعقوب دمساز اضافه کرد: علاوه بر تأمین آب شرب این چهار شهر آب ۳۵۰ روستا در مسیر این طرح با جمعیتی بالغ بر ۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر نیز تأمین خواهد شد.
وی بیان کرد: با همکاری همه نهادها و با توجه به توانمندی قرارگاه خاتم روند اجرایی این طرح با شتاب بیشتری اجرایی خواهد شد.
دمساز تصریح کرد: طرح آب‌رسانی قابلیت افزایش ظرفیت تا یک هزار و ۳۴۵ لیتر بر ثانیه را به‌منظور تأمین آب مورد نیاز صنعت نیز دارد.

** یکی از طرح های مهم دولت
فرماندار کهگیلویه نیز در گفت وگو باصدای جنوب گفت: با توجه به موضوع تنش آبی طرح آب‌رسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، لنده و سوق یکی از پروژه‌های مهم دولت در راستای محرومیت زدایی است.
جعفر نیکبخت اظهار داشت که در سال ۹۴ مجوز این طرح از سوی سازمان مدیریت برای اجرا  صادر شد و اعتبار این طرح که هم اکنون ۲۲٫۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به وجود تنش آبی در شهرهای سوق، دهدشت چرام و لنده بیان کرد: با اجرای این طرح تأمین آب طولانی مدت در این مناطق تأمین خواهد شد.

جعفرتیکبخت بارندگی های اخیر و  کمبود نقدینگی را از دلایل روند کند این پروژه بیان کرد.
نیکبخت با اشاره به نقش مهم این طرح در برون رفت از محرومیت عنوان کرد: دولت با اجرای این طرح زمینه توسعه روستاها و سکونت شهروندان در شهرها را فراهم خواهد کرد.

وزیر نیرو نیز در آیین کلنگ زنی این طرح گفته بود که طرح آب‌رسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، لنده و سوق از طرح‌های مهم کشور درزمینهٔ تأمین آب که دولت به‌صورت ویژه از آن حمایت خواهد کرد.
حمید چیت چیان وزیر وقت نیرو اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده طرح‌های آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تأمین اعتبار روند اجرایی آنها شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های دارای منابع آبی مهم کشور است که باید از این ظرفیت برای توسعه آن نیز استفاده شود.

برپایه گزارش صدای جنوب،باید دید سرنوشت این طرح مهم به کجا خواهد انجامید و یکی از شعارهای انتخاباتی هاشمی پور در ماه های اینده چه وضعیتی خواهد داشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت