پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 اردیبهشت 1398 ساعت 13:02:: شناسه خبر: 55850

مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در مرز استان با بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در صورت ظهور جمعیت ملخ‌ها، تجهیزات، ادوات و سموم کافی و لازم برای مقابله با آن‌ها وجود دارد اما باید مردم در صورت مشاهده حمله ملخ ها سریع به ما گزارش دهند تا به موقع مبارزه کنیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از مبارزه با هجوم ملخ ها در مرز استان با بوشهر خبرداد.

«شهرام عسکری»  با بیان این که وضعیت نگران‌کننده‌ای نسبت به هجوم ملخ‌ها در استان وجود ندارد، بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع بهره‌برداران در صورت مشاهده جمعیت اولیه ملخ‌ها تاکید کرد.

وی با بیان این که کهگیلویه و بویراحمد هیچ گونه وضعیت نگران‌کننده‌ای در رابطه با هجوم ملخ‌ها ندارد، گفت: تا کنون حتی یک برگ درخت و گیاهی ناشی از حمله ملخ ها در این استان کنده نشده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت ظهور جمعیت ملخ‌ها، تجهیزات، ادوات و سموم کافی و لازم برای مقابله با آن‌ها وجود دارد اما باید مردم در صورت مشاهده حمله ملخ ها سریع به ما گزارش دهند تا به موقع مبارزه کنیم.

عسکری با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع بهره‌برداران، زنبورداران، دامداران و کشاورزان در صورت مشاهده جمعیت ملخ‌ها، اظهارکرد: به همین منظور نیز از بهره‌برداران تقاضا داریم تا در صورت مشاهده ملخ‌ها به جهاد کشاورزی هر منطقه به عنوان متولیان مربوطه، اطلاع رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: حمله ملخ ها را تنها در ارتفاعات و کوه‌های منطقه بی بی حکیمه و کاکا مبارک شهرستان گچساران هم مرز با استان بوشهر یه مقداری داشتیم که در حال سم پاشی منطقه هستیم و البته در این منطقه هیچ مزرعه و باغی وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نیروهای این استان هم مرز با استان بوشهر در حال سم پاشی مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد که حمله ملخ ها مشاهده شده، هستند.

عسکری اضافه کرد: همچنین سه اکیپ از استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز مشترک با شهرستان دیلم، استان بوشهر در حال سم پاشی و کمک به استان بوشهر برای مبارزه با حمله ملخ ها می باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت