پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اردیبهشت 1398 ساعت 19:02:: شناسه خبر: 56074

پیرزن بویراحمدی هنگام آیین غسل جنازه اش زنده شد

مسئول مرکز جامع سلامت موشمی زیلایی بخش مارگون در شهرستان بویراحمد گفت: پیرزنی که به گمان مردم روستای بردپهن زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد مرده بود، هنگام آیین غسل جنازه اش دستانش را تکان داد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مسئول مرکز جامع سلامت موشمی زیلایی بخش مارگون در شهرستان بویراحمد گفت: پیرزنی که به گمان مردم روستای بردپهن زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد مرده بود، هنگام آیین غسل جنازه اش دستانش را تکان داد.

به گزارش صدای جنوب،احسان کریمی زاده روز سه شنبه اظهار داشت: روز دوشنبه گذشته« ۲۳ اردیبهشت ماه» سال جاری تماسی از سوی اهالی روستای بردپهن زیلایی با مرکز جامع سلامت موشمی زیلایی گرفته شد .
وی ادامه داد: براساس این تماس پیرزنی سالخورده که به گمان خانواده فوت کرده بود و مردم روستا برای انجام آیین غسل و سپس تشییع‌ او جمع شده بودند ناگهان انگشتان دست خود را تکان دارد.
وی افزود: بلافاصله تیم سلامت مرکز موشمی زیلایی به محل اعزام و در کمترین زمان ممکن بر بالین پیرزن حاضر شدند.
کریمی زاده بیان کرد: با بررسی های انجام شده توسط پزشک مرکز، وجود علائم حیاتی و البته وضعیت عمومی نامناسب بیمار تایید شد.
وی عنوان کرد: با توجه به شرایط عمومی بیمار، به وسیله آمبولانس به مرکز موشمی زیلایی انتقال داده شد اما در مسیر یک بار دچار ایست تنفسی شد و با اقدامات به موقع، تنفس بیمار و سایر علائم حیاتی وی برگشت و با هوشیاری ۱۲ به مرکز رسید.
مسئول مرکز جامع سلامت موشمی زیلایی بخش مارگون تصریح کرد: سایر اقدامات تشخیصی درمانی لازم در مرکز موشمی صورت پذیرفت اما با توجه به کاهش سطح هوشیاری بیمار و نامنظم بودن کارکرد قلب ایشان، با هماهنگی صورت گرفته با مرکز فوریت های پزشکی یاسوج، بیمار با علائم حیاتی پایدار و سطح هوشیاری ۹ به اورژانس هوایی و بیمارستان امام سجاد یاسوج تحویل داده شد.
به گفته یکی از اهالی روستای بردپهن زیلایی ، پیرزن پس از انجام اقدام های درمانی و خوب شدن حال وی به روستای خود برگشت و حال وی هم اینک طبیعی است.
دهستان زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد با هشت روستا و جمعیتی افزون بر ۱۲ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
۹

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت