پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 اردیبهشت 1398 ساعت 15:02:: شناسه خبر: 56113

قدردانی رئیس صندوق توسعه ملی کشور از پیگیری استاندار استان و نماینده کهگیلویه درمجلس/تسهیلات ارزی پتروشیمی و نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت فراهم شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه سردار هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه بزرگ درمجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت تسهیلات ارزی از محل بانک های عامل به دو پروژه پتروشیمی و نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت با مدیرعامل صندوق توسعه ملی دیدار کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه سردار هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه بزرگ درمجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت تسهیلات ارزی از محل بانک های عامل به دو پروژه پتروشیمی و نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت با مدیرعامل صندوق توسعه ملی دیدار کردند.

به گزارش صدای جنوب ، در این دیدار علی محمد احمدی اظهار داشت: پیگیری های لازم برای پرداخت این تسهیلات از محل بانک های صنعت و معدن و ملت در حال انجام است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه توربین نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی دهدشت تاکنون رشد ۴۰ درصدی داشته است، عنوان کرد: ساخت این نیروگاه گام مهمی از سوی دولت در راستای تأمین برق پایدار مورد نیاز شهرستان کهگیلویه است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح نه تنها زمینه پایداری ولتاژ برق منطقه بلکه برق طرح‌های صنعتی کهگیلویه از جمله پتروشیمی، سیمان سپو و کارخانه آجر به‌صورت پایدار تأمین می شود.

احمدی با تاکید بر اینکه اکنون اشتغال یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان است، تصریح کرد: با راه اندازی این نیروگاه زمینه اشتغال جوانان توانمند کهگیلویه فراهم می شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خاکبرداری پتروشیمی دهدشت پایان یافته و فاز دوم یعنی احداث ساختمان‌های غیرصنعتی آن آغاز شده است، گفت: با بهره برداری از پتروشیمی دهدشت بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار و با راه اندازی واحدهای پایین دستی اشتغالزایی زیادی در منطقه ایجاد می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان افزود: این طرح در صورت راه اندازی ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین را دارد.

رئیس صندوق توسعه ملی نیز در این دیدار از پیگیری های مستمر استاندار و نماینده شهرستان تقدیر کرد و گفت: از هیچ تلاشی برای تخصیص اعتبار ویژه به این دو پروژه مهم و حیاتی در شهرستان کهگیلویه دریغ نمی کنیم.

مرتضی شهیدزاده با تاکید بر اینکه یکی از رسالت های صندوق توسعه حمایت از توسعه بخش صنعت است، عنوان کرد: امید است با فراهم آوردن این تسهیلات ارزی بتوانیم گام کوچکی برای فرزندان آن منطقه برداریم و شاهد رشد و پیشرفت صنعت در این استان باشیم.

مدیرعامل پتروشیمی دهدشت و مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت نیز در این دیدار حضورداشتند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت