پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 اردیبهشت 1398 ساعت 18:02:: شناسه خبر: 56116

در نشست ستاد مدیریت بحران عنوان شد

بحران آتش سوزی در کهگیلویه جدی است

نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه با محوریت ۲ موضوع هجوم ملخ صحرایی و آتش سوزی های احتمالی ناشی از بقایای محصولات کشاورزی برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه با محوریت ۲ موضوع هجوم ملخ صحرایی و آتش سوزی های احتمالی ناشی از بقایای محصولات کشاورزی برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب، جعفر نیکبخت، در زمینه مقابله با ملخ صحرایی گفت:در هفته آینده به میزبانی گچساران نشستی با فرمانداران بهبهان ،دیلم گناوه و فرمانداران شهرستان های استان برگزار می شود.
وی بابیان اینکه آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها برای مقابله با آتش‌سوزی های احتمالی ضروری است اضافه کرد: انتظار می‌رود همه مدیران خود را در این زمینه مسؤول بدانند.

فرماندار کهگیلویه با ضعیف خواندن عملکرد دستگاه‌ها در اطفای حریق‌های سال گذشته تصریح کرد: امسال آمادگی و هماهنگی بیشتری لازم است تا در مواقع آتش‌سوزی با مشکلی روبرو نشویم.

رئیس ستاد مدریت بحران کهگیلویه افزود: همه امکانات و تجهیزات ادارات و نهادها برای مقابله با حوادث بسیج شوند و در هر اداره یک گروه گشت تشکیل شود.

نیکبخت از بروز یک فقره آتش‌سوزی در شهرستان خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی شب گذشته در حومه غربی روی داد و باعث از بین رفتن ۲ هکتار از مزارع روستاهای بوا و روشن‌آباد شد.

وی با بیان اینکه دسترسی برای حضور ماشین آلات در منطقه حادثه مشکل بود، از جهادکشاورزی،امور عشایری و راهداری خواست جاده‌های بین مزارع را برای تسهیل در تردد وسایط نقیله برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی بازگشایی کنند.
نیکبخت بحران آتش سوزی راجدی دانست و نسبت به کم کاری دستگاه های مختلف هشدار داد.
هدایت‌الله آویزش نیز در این نشست با اشاره به مظلومیت منابع طبیعی در مهار آتش‌سوزی‌ها اظهار داشت: حین بحران آتش‌سوزی همه ادارات مکلف‌اند امکانات و نیروهای خود را بسیج کنند و نباید صرفا از منابع طبیعی انتظار مهار داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: این اداره همانند دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران تنها یک عضو است اما وظیفه خود می‌دانیم در مواقع آتش‌سوزی همیشه خط مقدم باشیم.

وی تصریح کرد:آتش‌سوزی‌های سال گذشته در سطح شهرستان عمدتا مرتعی بود و خسارت خاصی در حوزه جنگل‌ها وارد نشد.

آویزش با بیان اینکه تیم‌های ادارات برای همکاری در مهار آتش‌سوزی‌ها باید فعال باشند افزود: سال گذشته اعلام امادگی‌ها صوری بود و همکاری خوبی وجود نداشت.

وی دره آبرفتی دره‌شور به سمت روستای امامزاده پهلوان را مستعد آتش‌سوزی دانست و گفت: نخاله‌های ساختمانی در این مسیر راه را بر ورود خودروی آتش‌نشانی برای اطفای حریق بسته و لازم است بازگشایی شود.

این مسؤول تصریح کرد: ۸۰ درصد آتش‌سوزی به علت سوزاندن پسماند مزارع روی می‌دهد.

آویزش با اشاره به امکانات و تجهیزات منابع طبیعی برای مهار آتش‌ گفت: چهار دستگاه دمنده، ۱۵ دستگاه فلس‌بک و ۲۰ عدد آتش‌کوب به تجهیزات موجود افزوده شده این در حالی است که برای اطفای حریق در مناطق کوهستانی امکانات جوابگو نیست.
زین‌العابدین بالوایه نیز اظهار داشت: ناوگان آتش‌نشانی دهدشت فرسوده است و کارایی لازم برای مهر آتش ندارد.

سخنگوی شورای شهر دهدشت افزود: با وجود گستردگی شهر تنها دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی وجود دارد که فرسودگی ناوگان خودرویی خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به بازدید معاون عمرانی استاندار از ایستگاه آتش‌نشانی دهدشت در سال گذشته گفت: آقای فیلی در آن بازدید قول اختصاص یک دستگاه خودروی مجهز آتش‌نشانی داد.

بالوایه تصریح کرد: با گذشت هشت ماه از وعده معاون استاندار برای تجهیز یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی دهدشت هنوز اقدامی در زمینه تأمین خودروی آتش‌نشانی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در محل دفن زباله‌ها افزود: آتش‌سوزی در این محل عمدی بوده و از طریق قضایی پیگیری می‌شود.
(فرماندار کهگیلویه در پاسخ به سخنگوی شورای شهر دهدشت نبود اعتبار را عامل تامین نشدن خودروی مجهز آتش نشانی ازسوی استانداری بیان کرد.)
درادامه رییس اداره راهداری کهگیلویه گفت:اگر بخواهیم در حوزه بحران کارکنیم باید ارائه خدمات در بخش ها را متوقف نماییم.
ماهیاری افزود:همچنان دنبال بازگشایی خسارات ناشی از سیل هستیم.
مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه نیز بااشاره به ورود ملخ ها به شهرستان گچساران گفت:در کهگیلویه با پایش های انجام شده تاکنون موردی از این آفت مشاهده نشده است.
سیدعمران تقوی افزود: احداث جاده بین مزارعی برای تسهیل عبور ومرور وسایط نقلیه و راحتی کار کشاورزان در مراحل کاشت ،داشت وبرداشت نیازمند تامین اعتبار است.
وی در مورد آتش سوزی نیز گفت:ازطریق کارشناسان پهنه به کشاورزان آموزش لازم داده شده است و تیم این اداره برای همکاری به فرمانداری اعلام می شود .

رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه که در این جلسه از سوی بسیاری از نهادها در راستای همکاری همه جانبه مورد تقدیر واقع شد نیز گفت: این نهاد بصورت ۲۴ ساعته برای مقابله با هر گونه بحرانی بخصوص اتش سوزی آماده است.
سید عادل رهبریان اضافه کرد: هلال احمر علاوه بر تامین نیرو های امدادی در تامین تجهیزات اتش نشانی و دیگر ملزومات از جمله  خوراک مورد نیاز همکاری لازم را خواهد داشت.

در این نشست سایر مدیران آمادگی خود را برای همکاری باستاد بحران شهرستان اعلام کردند.
از نکات حاشیه ای نشست،قدردانی مدیر ارشاد کهگیلویه از اقدام شهرداردهدشت در انتصاب خانم طیبه سعادتی نیک خبرنگار خبرگزاری فارس بعنوان مشاور رسانه ای بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت