پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 اردیبهشت 1398 ساعت 12:02:: شناسه خبر: 56298

۵۲میلیارد ریال برای تملک املاک در بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافت

مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد از در نظر گرفتن یک میلیارد ریال جهت تحویل طرح جامع بافت و ۵۰۰ میلیون ریال برای مستندنگاری و همچنین ۴ میلیارد ریال برای کاووش بخشی از بافت خبر داد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مهم‌ترین اثر تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد بافت تاریخی شهر دهدشت یا همان بلادشاپور است که به دلیل سهل انگاری ها در همه سال‌های گذشته تاکنون به یک مخروبه تبدیل شده است.

اما با پیگیری‌های انجام شده در سال جاری مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی این بافت در نظر گرفته شده است که مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح چند و چون این اعتبار و هزینه‌کرد آن پرداخت.

محمود باقری گفت: برنامه عملیاتی جهت هزینه کرد این اعتبار در نظر گرفته شده است که از این مجموع ۱۴ میلیارد ریال برای ساماندهی و حفاظت اضطراری و ۲۰ میلیارد ریال جهت مرمت و حفظ بناهای مهم و تک بناها، ۵۲ میلیارد ریال جهت تملک و ۸ میلیارد ریال برای دیوارکشی هزینه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد از در نظر گرفتن یک میلیارد ریال جهت تحویل طرح جامع بافت و ۵۰۰ میلیون ریال برای مستندنگاری و همچنین ۴ میلیارد ریال برای کاووش بخشی از بافت تاریخی دهدشت خبر داد.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت