پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 اردیبهشت 1398 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 56321

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

بهزیستی حیاط خلوت هیچ گروه سیاسی نمی‌شود/همکاری ۳۰ درصدی دستگاه های اجرایی در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری ۳۰ درصدی دستگاهها و ادارات استان در جهت مناسب سازی معابر برای معلولان خبرداد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آیت‌الله افشار در نشستی با خبرنگاران گفت: اینکه برخی کارکنان بهزیستی برای ارائه خدمات معمول به جامعه معمولان موضوع را به برخی نامزدهای احتمالی و نمایندگان مجلس با هدف کسب رأی در دوم اسفندماه امسال برای نامزد مورد نظر سوق دهند، پذیرفتنی نیست و با این کارمند برخورد می‌شود.
وی اظهارکرد:۱۸ هزار خانوار با جمعیتی افزون بر ۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۴۹ نفر معلول و بیش از ۱۶ هزار نفر خانواده‌های بی سرپرست و سایر موارد است.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دیگر هیچ معلول پشت نوبتی نداریم، خاطرنشان کرد: ۹ هزار خانوار تحت پوشش و حمایت سازمان بهزیستی در استان بودند که در مدت یکسال این تعداد به ۱۸ هزار خانوار رسید.
افشار مهر با اشاره به اینکه سال گذشته برای ۳۳۴ نفر اشتغالزایی ایجاد شد، تصریح کرد: ۲۶۰ روستا مهد و ۸۰ مهدکودک شهری در این استان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه خودکشی یکی از آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: این استان در خصوص خودکشی یکی از استانهای خاص کشور است و علت بیشتر خودکشی‌ها فقر فرهنگی است.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت مناسب سازی اماکن عمومی و معابر شهرهای استان عنوان کرد: در این خصوص جایگاه مطلوبی نداریم و تنها در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران یکسری کارهای صورت گرفت.
افشار مهر عنوان کرد: امیدواریم شهرداری‌ها همکاری لازم را برای مناسب سازی اماکن عمومی، پارک‌ها، مراکز خرید و وسایل نقلیه عمومی را جهت رفاه و آسایش حال معلولان داشته باشند.

وی اضافه کرد: همه دستگاههای اجرایی استان برای مناسب سازی از بهزیستی نمره می‌گیرند که تا کنون تنها ۳۰ درصد با ما همکاری داشتند.
افشارمهر همچنین گفت: فعالیت بهزیستی ۱۷۹ مورد است که حمایت از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، معلولان، کودکان بی‌سرپرست و پیشگیری از معلولیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی و مسائل و مشکلات اعتیاد از جمله اهداف و رسالت‌های بهزیستی است.
این مسوول در خصوص علت معلولیت‌ها گفت: در گذشته مسائل ژنتیکی و ازدواج‌های فامیلی علت اصلی معلولیت‌ها بوده اما با اجرای طرح غربالگری شاهد کاهش معلولیت‌های ناشی از مشکلات ژنتیکی هستیم.
وی تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر تصادفات از دلائل اصلی افزایش معلولیت‌ها است.
این مسوول با اشاره به ساخت و تعمیر ۵۰۵ مورد مسکن برای افراد دو معلول به بالای بهزیستی گفت: مبلغ هزینه شده برای احداث و مرمت این واحدها ۱۷ میلیارد ریال است.
بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد حیاط خلوت هیچ گروه سیاسی نمی‌شود
آیت‌الله افشار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اینکه برخی کارکنان بهزیستی برای ارائه خدمات معمول به جامعه معمولان موضوع را به برخی نامزدهای احتمالی و نمایندگان مجلس با هدف کسب رأی در دوم اسفندماه امسال برای نامزد مورد نظر سوق دهند، پذیرفتنی نیست و با این کارمند برخورد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه کار کردن در سازمان بهزیستی به نسبت سایر دستگاه‌ها متفاوت است، عنوان کرد: این سازمان جای گروه بندی و جناح بازی نیست و هرگونه تحرک انتخاباتی توسط کارکنان با استفاده از امکانات، خدمات و تجهیزات بهزیستی ظلم به معلولان است.
افشار با تاکید بر اینکه در صورت سوء استفاده کارکنان بهزیستی به طور قاطع با فرد متخلف برخورد می‌کنیم، ابراز کرد: خدمت به جامعه معلولان نعمتی بوده که خدمات به برخی بندگان خود ارزانی کرده است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هیچ گونه جناح‌بندی سیاسی و گروهی در بهزیستی وجود ندارد و‌ هر فردی که بخواهد از امکانات این نهاد حمایتی در ایام انتخابات سو استفاده کند را منع می‌کنیم.
در ادامه این نشست هوشنگ سیاوشی‌پور معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از استان‌های خاص کشور در حوزه خودکشی هستیم در خصوص نبود مرکز اورژانس اجتماعی در دیشموک شهرستان کهگیلویه گفت: طبق قانون اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت احداث شود و نمی‌توانیم در مناطقی که جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر دارد پایگاه احداث کنیم.
وی در خصوص کودکان کار گفت: ۲۲۷ کودک کار شناخته شده و دارای پرونده هستند که بیشترین علت حضور کودکان کار که متاسفانه وارد تکدی‌گری شدند ناآگاهی خانواده‌ها است که طبق بررسی‌ها ۸۰ درصد کودکان کار برای سرگرمی کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات تعداد کودکان کار افزایش پیدا می‌کنند، افزود: در سطح کشور برای پدیده کودک کار برنامه‌هایی تبیین شده که به دلیل عدم وجوهات فرهنگی آزمون خطایی دارد اما نبود برنامه مناسب اوقات فراغت یکی از آسیب‌های جدی در حوزه کودکان کار است.
این مسوول با اشاره به اینکه در سال جاری فرهنگ‌سازی در حوزه اجتماعی در دستور کار است، افزود: آمار طلاق در استان پایین است، ضمن اینکه بهزیستی و قوه قضاییه طی تفاهم‌نامه‌ای سامانه‌ای به‌نام تصمیم راه‌اندازی کردند که سبب کاهش ۴۰ درصدی طلاق در سایر استان‌ها شده که این سامانه تیرماه در استان راه‌اندازی می‌شود.
در ادامه حسینی معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جهل و ناآگاهی از علل افزایش آسیب‌های اجتماعی است که رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به جامعه رسالت مهمی بر عهده دارند.
وی با اشاره به اجباری شدن آزمایش ژنتیک گفت: سال اول اجرای آزمایش ژنتیک بیش از دو هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند، سال ۹۶ حدود ۶ هزار زوج آزمایش ژنتیک دادند و در سال ۹۷ هم ۷ هزار زوج تحت پوشش آزمایش ژنتیک قرار گرفتند و هیچ ازدواجی بدون طی این مرحله ثبت نمی‌شود.

وی در خصوص هزینه آزمایش ژنتیک گفت: افراد تحت پوشش بهزیستی ۱۰۰ درصد رایگان حمایت شدند و‌ برای سایر افراد با توجه به اعتبارات تا ۶۰ درصد مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند.
حسینی با بیان اینکه واگذاری طرح غربالگری به دانشگاه علوم پزشکی مشکلی است که ایجاد شده گفت: با اجرای طرح‌های غربالگری از بسیاری معلولیت‌ها جلوگیری شده به طوری که شاهد کاهش کودکان معلول متولد شده هستیم.
وی با اشاره به اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار در کشور اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
حسینی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مراجعه ۱۴۸ زن معتاد به کمپ ترک اعتیاد در شهرستان گچساران گفت: متاسفانه امار زنان معتاد در کشور رو به افزایش است و در استان کهگیلویه و بویراحمد جمعیت معتاد زنان حدود یک درصد است.
در ادامه معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دیگر هیچ معلول پشت نوبتی نداریم، خاطرنشان کرد: از زمان تأسیس بهزیستی تا سال ۱۳۹۷ حداکثر ۹ هزار خانوار تحت پوشش و حمایت سازمان بهزیستی در استان بودند که در مدت یکسال این تعداد به ۱۸ هزار خانوار رسید.
خلیفه جمشیدی با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد اورژانس اجتماعی محدودیت‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: قانون فصل الخطاب هر کاری است، قانون برنامه ششم توسعه مشخص کرده فقط در شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر پایگاهای اوژانس اجتماعی ضرورت دارد.
او در پاسخ به این سؤال که استاندار در جلسه‌ای مطرح کردند بهزیستی اعتبارات پژوهشی را در سال ۹۶-۹۵ را به کارکنان خود داده است، اینگونه بیان کرد: در سنوات گذشته بر اساس دستورالعمل‌های بالا دستی، اولویت با کارکنان و جامعه هدف یا همان مددجویانی بوده که در مقطع فوق لیسانس و دکتری کار پژوهشی انجام می‌دادند، در سال یاد شده بهزیستی نیز در این راستا اقدام کرد.
جمشیدی در مورد روند اختصاص اعتبارات به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی گفت: هزینه کرد اعتبارات پژوهشی با اولویت عناوین، مرتبط با فعالیت‌های بهزیستی، ونیاز روز جامعه در کمیته تخصصی این اداره کل که اساتیدی از دانشگاه یاسوج و آزاد عضو آن هستند مطرح و پس از تأیید، به کمیته استانی جهت بررسی و تأیید نهایی ارسال می‌شود، اگر پژوهش‌ها کاربردی تشخیص داده شوند اعتبار به آنها تعلق می‌گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت