پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 خرداد 1398 ساعت 08:03:: شناسه خبر: 56348

برداشت پیله کرم ابریشم برای اولین بار در شهرستان گچساران

رئیس جهادکشاورزی گچساران گفت: اولین محصول پیله کرم ابریشم در روستای دیل این شهرستان برداشت شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سید عبدالوهاب پورالحسینی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس مطالعات کارشناسی انجام شده ۲ روستای دیل و مارین در گچساران قابلیت پرورش کرم ابریشم را دارد.

وی با بیان اینکه برداشت محصول پیله کرم ابریشم اولین بار در روستای دیل این شهرستان صورت گرفت، گفت: در این طرح ۲۰ هزار لارو در مدت زمان ۲۱ روز پرورش داده شده است.

پورالحسینی با بیان اینکه هر کیلوگرم محصول پیله کرم ابریشم به قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد، ابراز کرد: برای خرید هر ۲۰ هزار لارو نیاز به ۴۰۰ هزار ریال سرمایه دارد.

رئیس جهادکشاورزی گچساران با اشاره به اینکه پرورش پیله کرم ابریشم در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر ظرفیت تولید دارد، گفت: برای پرورش نوغانداری در این شهرستان نیاز به دمای ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتیگراد دارد.

پورالحسینی ابراز کرد: درحال حاضر لارو مورد نیاز بهره برداران این شهرستان از سوی کارشناسان نطنز تامین می‌شود.

پورالحسینی خاطرنشان کرد: نوغانداران در کنار پرورش کرم ابریشم از توتستان این طرح می‌توان برای تولید کود خشک استفاده کنند که این کود هم‌اکنون در بازار هر کیلوگرم آن ۸۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های مناسبی برای نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در این شهرستان وجود دارد و مجموعه سازمان جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به کار خواهد بست.

رئیس جهادکشاورزی عنوان کرد: صنعت نوغانداری یک اشتغال کم‌هزینه است و با کمترین هزینه می‌توان ایجاد اشتغال کرد.

پورالحسینی افزود: توسعه صنعت نوغانداری یکی از فعالیت‌های بخش کشاورزی است که اگر به آن توجه جدی شود می‌توان به عنوان یک شغل پُردرآمد از آن نام برد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت