پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 خرداد 1398 ساعت 11:03:: شناسه خبر: 56358

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

زمینه تشویق کشاورزان مناطق گرمسیری برای بیمه کردن محصولات فراهم شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یک سوم مزارع و باغات استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی نیستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جعفر گوهرگانی در نشست کارگروه امور اقتصادی با اشار ه به غرامت پرداخت شده به کشاورزان در نتیجه خشکسالی‌ و سرما و یخبندان محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۶-۹۷ اظهار داشت: سرمایه‌گذاری کشاورزان هم‌‌استانی در صندوق بیمه کشاورزی ۸ میلیارد تومان بود اما ۲۹ میلیارد تومان به آنها غرامت پرداخت شد.
به گزارش صدای جنوب،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یک سوم مزارع و باغات استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی به نفع کشاورز و البته کشور است خواستار همکاری بیش از پیش جهادکشاورزی، امور عشایر، دامپزشکی و منابع طبیعی و واحدهای صنعتی در جهت بیمه شدن محصولات خود شد.

گوهرگانی با بیان اینکه باید مطالبه گر باشیم، بیان کرد: به عنوان نمونه آتش‌سوزی تهدیدی برای منابع طبیعی و اراضی کشاورزی است و باید تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرد.

وی استقبال کشاورزان مناطق سردسیری از بیمه را رضایت بخش دانست و گفت: باید زمینه تشویق کشاورزان مناطق گرمسیری برای بیمه کردن محصولات خود را فراهم کنیم.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: باید علل استقبال ضعیف این کشاورزان علی رغم اینکه ۸۰ درصد غرامت‌ها به این مناطق پرداخت شده است موشکافی شود.

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال ۴ هزار و ۳۸۲ مورد خسارات به محصولات بیمه شده کشاورزی شامل مزارع پرورش ماهی، دام، منابع طبیعی، باغ، تنه درختان، زراعت وارد شده است، افزود: میزان خسارت وارده بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

گوهرگانی با اشاره به بسیج امکانات دولتی برای مبارزه با ملخ‌ها گفت: اعتبارات مبارزه با آفت ملخ در اراضی و باغات استان را از طریق برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌کنم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت