پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 خرداد 1398 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 56599

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

نباید در بیان مشکلات سیاه نمایی کرد/بزرگ نمایی مشکلات برای حمله به افراد خاصی است/در اجرای برنامه های فرهنگی با بخشداردیشموک هماهنگی نمی کنند

سید محمد کاظم نظری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی استان با موضوع نحوه توزیع اعتبارات حاشیه نشینی افزود: دولت با وجود همه مشکلاتی که در حوزه‌های اقتصادی دارد اما در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن نه تنها کم نمی‌گذارد که هر سال اعتبارات این حوزه را افزایش می‌دهد و بر اساس آمار و اطلاعات دستگاه‌های مسئول، آسیب‌ها را در اولویت رسیدگی و پیشگیری قرار می‌دهد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید در نقدها مشکلات را نادیده گرفت و در عین حال نباید سیاه نمایی کرد چرا که آمارهای کشوری نشان می دهد در سال ۹۷ آسیب های اجتماعی در استان کاهش پیدا کرده است پس نباید اگر در جایی مشکلی پیش آمد فریاد زد که اوضاع بحرانی است.

به گزارش صدای جنوب، سید محمد کاظم نظری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی استان با موضوع نحوه توزیع اعتبارات حاشیه نشینی افزود: دولت با وجود همه مشکلاتی که در حوزه‌های اقتصادی دارد اما در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن نه تنها کم نمی‌گذارد که هر سال اعتبارات این حوزه را افزایش می‌دهد و بر اساس آمار و اطلاعات دستگاه‌های مسئول، آسیب‌ها را در اولویت رسیدگی و پیشگیری قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ اعتبارات خوبی به دستگاه‌های ۱۳ گانه آسیب‌های اجتماعی استان تخصیص داده شد، علاوه بر آن استانداری نیز از محل اعتبارات این حوزه قردادهایی با سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، منعقد کرد که بیش از ۵۰۰ برنامه برای ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف در سطح استان برگزار کردند.

نظری با گلایه از فضای موجود در استان گفت: نمی‌توان ادعا کرد استان دارای ضعف و مشکل نیست و این استان به دلیل محرومیت قطعاً آسیب‌های اجتماعی بیشتری دارد اما گاهی اقدامات انجام شده بنا به دلایلی نادیده گرفته می‌شود و صرفاً نیمه خالی لیوان دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان ناشی از عدم هماهنگی و کم کاری بخش‌های اجرایی است گریزی به مشکلات دیشموک زد و گفت: در حالی که ادعا می‌شود در این این بخش هیچ کاری انجام نشده اما به عنوان مثال تنها دو دستگاه اجرایی بیش از ۹ برنامه در دیشموک انجام داده اند اما از آنجایی که برای اجرای این برنامه‌ها با بخشدار هماهنگی نشده، اطلاع رسانی هم درباره آنها انجام نشد.

نظری تصریح کرد: بزرگ نمایی مشکلات گاهی برای حمله به افراد خاصی است و بدون توجه به عملکرد دستگاه، تمامی اقدا م‌های یک مجموعه زیر سوال برده می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به قضاوت‌های ناعادلانه گفت: برخی بدون هیچ پشتوانه کارشناسی مسائل غیر مرتبط را به هم ربط می‌دهند در حالی که اظهار نظرهای بدون آگاهی بار عاطفی موضوع را بیشتر می‌کند اما مشکلات را مضاعف و تصمیم گیران را نیز سردرگم می‌کند.

وی با اشاره به موضوع خودکشی دو دختر دیشموکی گفت: برخی موضوع را ناشی از ترک تحصیل و فراهم نبودن شرایط تحصیل در این منطقه برای دختران عنوان کردند در حالی که پس از بررسی‌ها مسائل دیگری مطرح شد.

نظری ادامه داد: باید نسبت به مسائل قضاوت عادلانه داشت گاهی اگر به فرد یا سمنی در شهرستانی اعتبار داده نشد، گفته می‌شود به هیچکدام از سمن‌های شهرستانی اعتبار داده نشده است که این نوع حملات منصفانه و عادلانه نیست.

وی در پایان این نشست تاکید کرد: دولت حدود ۲۰ میلیارد ریال به مناطق حاشیه نشین استان تخصیص داده که با توجه به رشد حاشیه نشینی در اطراف سه شهر یاسوج، دهدشت و گچساران انتظار می‌رود دستگاه‌ها از این فرصت برای تجهیز مدارس و فضاهای فرهنگی این مناطق نهایت استفاده را ببرند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت