پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 خرداد 1398 ساعت 18:03:: شناسه خبر: 56861

صدای جنوب گزارش می دهد

انتقاد حجت الاسلام افشار از شورای اسلامی و شهردار چرام/دسترنج یک کشاورز با بی تفاوتی در آتش سوخت/دادستان ورود کند

مراسم عبادی ،سیاسی نمازجمعه در شهر چرام برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ملت ایران الگوی جهانیان در مبارزه با ظلم شده است، اظهار کرد: حضور شما در راهپیمایی قدس الگویی شد تا امسال حدود صد کشور دنیا در کمک به مظلومین فلسطینی به صحنه بیایند و از رژیم صهیونیستی تبری بجویند.
به گزارش صدای جنوب،امام جمعه چرام عنوان داشت: قرار بود رئیس جمهور آمریکا طرح معامله قرن را کلید بزند اما این حضور باشکوه دشمن را به عقب رانده است، طرح معامله قرن با چالش های گوناگونی مواجه بوده است که مهم ترین آن بیداری دنیای اسلام و مقابله با توسعه طلبی رژیم صهیونیستی بود.
وی افزود: در سی‌امین سالگرد رحلت حضرت امام(ره) ، مقام معظم رهبری خصوصیت «مقاومت و ایستادگی در برابر موانع و مشکلات» امام را در هیئت یک «مکتب، اندیشه، راه و تفکر» مطرح کرد، «دکترین مقاومت امام خمینی» شاهرگ‏ های سیطره‏ غرب و آمریکا را هدف گرفته است.
حجت الاسلام افشار ادامه داد: مقاومت یعنی انتخاب راه صحیحی که مردم ایران انتخاب کرده‌اند و در مقابل گردن کلفتی و عربده کشی های آمریکا ورژیم صهیونیستی ایستاده است، در مقابل معامله قرن آنها ایستاده اند، معامله قرنی که بعضی کشورهای اسلامی به اهداف و آرمان قدس خیانت کردند و هم پیمان با دشمنان قدس شدند.
وی با اشاره به چند مفاد معامله‌ قرن که در رسانه‌ها منتشر کرده‌اند،گفت: این مفادها عبارتند از باقی ماندن قدس به‌ عنوان پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی، اداره‌ قدس به‌ صورت رسمی به رژیم صهیونیستی واگذار خواهد شد، حماس باید تمام سلاح‌هایش را تحویل دهد و این موضوع حتی شامل سلاح فردی و شخصی نیز می‌شود، اعطای اختیار امور سیاسی قدس به رژیم صهیونیستی و امور مذهبی به کشور سعودی یا اردن.
خطیب جمعه چرام خاطرنشان کرد: هر چند ظاهر این طرح، متوجه حل مسأله‌ فلسطین به طرز کاملا نابرابر به نفع رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل، تقریبا تمام گروه‌های فلسطینی با آن مخالفت کرده‌اند، اما ابعاد این طرح، متوجه کل منطقه‌ غرب آسیا نیز خواهد بود.
حجت الاسلام افشار در بخش بعدی از سخنان خود با متذکر شدن این مطلب که بنی آدم اعضای یکدیگرند،در همه جا بجز برای شهرداری شهر چرام،گفت: دیروز چند هکتار زحمات یکساله یک کشاورز در روستای همجوار چرام سوخت برای امداد و کمک نزد آتش نشانی شهرداری چرام می‌روند به این بهانه که ما برای مهار آتش سوزی در شهر هستیم کمکی نمی‌کنند تا اینکه دسترنج یک کشاورز با آه وافسوس سوخت.
وی اضافه کرد: تصاویر مزرعه سوخته را که انسان می‌بیند بسیار غمگین می‌شود، آقای شهردار اگر ماشین های شهرداری این آتش را خاموش می‌کردند چنین نمی‌شد، ماشین آتش نشانی در شهر آماده باشد اما در چند کیلومتر آنطرف تر دسترنج یک کشاورز خاکستر شود، مردم در صحنه با بغض و گریه تقاضای کمک می کردند اما کمکی صورت نگرفت، اگر یک روستای همجوار شهر با چنین وضعیتی روبرو شود باز جواب همین است و در کمک به هم نوع سهل انگاری صورت می‌گیرد.
امام جمعه چرام تصریح کرد: این کشاورز محترم در این وضعیت گرانی چه امیدی به این محصول داشت،اگر تلاش مردم نبود آتش ممکن بود به روستا سرایت کند و جان زن و بچه ها و خانه‌های مردم بخطر می‌افتاد آنوقت خسارت قابل جبران بود؟ آقایان شورای اسلامی چرام چرا در مقابل چنین مساله ای سکوت کرده اید؟ چرا نظارت های شما اثر گذار نیست؟ مگر شما با انتخاب همین مردم به این جایگاه نرسیدید؟ اگر آتش توسط مردم مهار نمی شد و به روستا سرایت می‌کرد و چند بچه  کوچک در آتش می سوختند در مقابل محکمه وجدان چه پاسخی داده می‌شد، آن موقع بی آبرویی آن برای همه بود.
وی تصریح کرد: آقای فرماندار شما انسان دلسوزی هستید، فکری به حال این وضعیت شهرستان چرام کنید، شهروندان چرامی از این حادثه ناراحتند، به فکر جبران خسارات این کشاورز باشید از آقای دادستان محترم تقاضا دارم به عنوان مدعی العموم به این مساله ورود کنند و با مسببان برخورد کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت