پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 خرداد 1398 ساعت 01:03:: شناسه خبر: 56887

درنشست تدوین نقشه راه توسعه اشتغال و کسب و کار گچساران و باشت مطرح شد

طرح پایلوت کشوری «کشت گیاهان دارویی» در گچساران اجرا می‌شود/نگاه ویژه تاجگردون به کشاورزی برای اشتغالزایی

تاجگردون با اشاره به اینکه تاکنون جلساتی در جهت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برگزار شده است، گفت:  موضوعاتی با کارآفرینان برجسته کشوری و سرمایه‌گذاران در جهت رفع بیکاری با محدودیت منابع برگزار شده که  نیاز به ایده‌های جدیدی دارد و در کنار این مجموعه نیز یک گروه کارآفرین هم که در جاهای دیگر هم کار کردند و می ‌توانند سرمایه بیاورند و هم می توانند سرمایه جمع کنند در جمع ما هم حضور دارند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست تدوین نقشه راه توسعه اشتغال و کسب و کار شهرستان های گچساران و باشت با حضور نماینده شهرستان ها، فرمانداران، مدیران کل و جمعی از متخصصین و صاحب نظران برجسته کشوری در حوزه کارآفرینی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست غلامرضا تاجگردون با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان برجسته کشوری در شهرستان گچساران برای ایجاد اشتغال و ایجاد زنجیره تولید در شهرستان گچساران گفت: در این نشست چند گروه برای استفاده از ظرفیت‌های موجود رفع موانع و ایجاد اشتغالزایی حضور دارند.

تاجگردون با اشاره به اینکه تاکنون جلساتی در جهت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برگزار شده است، گفت:  موضوعاتی با کارآفرینان برجسته کشوری و سرمایه‌گذاران در جهت رفع بیکاری با محدودیت منابع برگزار شده که  نیاز به ایده‌های جدیدی دارد و در کنار این مجموعه نیز یک گروه کارآفرین هم که در جاهای دیگر هم کار کردند و می ‌توانند سرمایه بیاورند و هم می توانند سرمایه جمع کنند در جمع ما هم حضور دارند.

نماینده گچساران و باشت با اشاره به تخصیص ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب از سد چم‌شیر گچساران به ۲ حوزه کشاورزی و صنعت گفت: از این میزان ۶۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و حدود ۶۰ میلیون متر مکعب هم برای صنعت تخصیص داده شد.

 وی با اشاره به تخصیص آب برای ۲ حوزه کشاورزی و صنعت در این شهرستان گفت: معاون وزیر نیرو در این خصوص گفت که تبریز با این همه صنایع کل تخصیص آبی که دارد ۷۰ میلیون متر مکعب است.

تاجگردون با اشاره  به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان  تصریح کرد: به طور مثال کارخانه سنگ آهن گل گهر و واحدهای پیرامون آن برای تامین آب مورد نیاز هزار کیلومتر خط  انتقال آب از خلیج فارس می کشند و متر مکعبی ۱۵ هزار تومان آب را انتقال می‌دهند لیکن در این شهرستان برای صنعت و سرمایه گذار مبلغ بسیار ناچیزی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازدهی کشاورزی در کشور دارای مقیاس منفی است، ابراز کرد: در ۲ شهرستان گچساران و باشت در بخش کشاورزی این بازدهی دارای مقیاس منفی نیست.

تاجگردون ادامه داد: به طور مثال در این حوزه در هر هکتار حدود ۴ تن برداشت  محصول داریم یعنی بازدهی مقیاس برای سرمایه گذاری مثبت است.

نماینده گچساران و باشت  با بیان اینکه در چند سال گذشته ۷هزار هکتار از اراضی این شهرستان از دیم به آبی تبدیل شده است، گفت: با تبدیل اراضی دیم به آبی قریب به ۳هزار شغل در این شهرستان ایجاد شده لیکن فرهنگ کار ایجاد نشد.

وی  با اشاره به اینکه شرکت نفت گچساران به طور متوسط روزانه  ۶۰۰ هزار بشکه  نفت تولید می‌کند، گفت:  این شرکت قریب بر ۷ هزار و ۴۰۰ نیرو دارد که اگر آمار تولید نفت هم کاهش پیدا کنند باز همین نیروها خواهند بود.

تاجگردون با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه استان  اطلاعات و منابع را در اختیار  سرمایه گذار قرار دهد، ابراز کرد: ظرفیت‌های خوبی در گچساران وجود دارد و افرادی باید این عوامل را اجرا، نظارت و پایش کند.

وی با اشاره به اینکه کشور عربستان سرمایه گذاری عظیمی در جهت تولید انرژی خورشیدی انجام داده است، گفت: کشور ایران می‌تواند از پتانسیل خورشیدی در جهت تامین برق بهره ببرد.

تاجگردون با درخواست از مدیران دستگاه اجرایی جهت همکاری با سرمایه‌گذاران  اذعان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در پیشبرد این اهداف همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان های گچساران و باشت ظرفیت های لازم وجود دارد که باید بهره کافی را برد، گفت: برای ایجاد اشتغال نیاز به سرعت عمل بالایی دارد.

تاجگردون خاطرنشان کرد: از منابع و سرمایه ای که در اختیار داریم  بهره ببریم چرا که راه هم برای سرمایه‌گذاران بسته نیست و هر سرمایه‌گذاری هم که اینجا بیاید همه مدیران هم پای کار هستند و تلاش خواهیم کرد که سرمایه پاک را قدر بدانیم و خدمتی برای جوانان انجام دهیم.

 نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت‌های مپها، گیتی پسند و بهین کود در سطح شهرستان‌های گچساران و باشت  آمادگی خود را  جهت امر سرمایه‌گذاری در ایجاد مزرعه خورشیدی، انرژی های پاک،  تولید انواع کودهای آلی و ارگانیک، کشت گیاهان دارویی، تولید عسل های ارگانیک صادراتی اعلام نموده اند لذا در این زمینه همکاری دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

  تاجگردون خاطرنشان کرد: برای ایجاد مزرعه خورشید و کشت گیاهان دارویی  ۶۰۰ هکتاراز اراضی ملی اختصاص داده می شود.

 وی افزود: شهرستان گچساران به دلیل داشتن آب و هوای خوب و خاک حاصلخیز، کشاورزی ارگانیک و کشت گیاهان دارویی در کشور طرح پایلوت کشوری در این شهرستان اجرایی می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت