پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 خرداد 1398 ساعت 18:03:: شناسه خبر: 57076

برگزاری نشست ستاد بازآفرینی شهری شهر دوگنبدان و باشت و یک سوال؟!

نشست ستاد بازآفرینی شهری شهر دوگنبدان و باشت با حضور معاون وزیر راه،  هیئت مدیره بازآفرینی شهری ایران، نماینده گچساران، معاون عمرانی استاندار و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد نشستی که به مذاق دهدشتی ها خوش نیامد و انها می گویند برای تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی شهر دهدشت حتی معاون مدیرکل حضور پیدا نمی کند…..

پایگاه خبری صدای جنوب:

روز گذشته نشست ستاد بازآفرینی شهری شهر دوگنبدان و باشت با حضور معاون وزیر راه،  هیئت مدیره بازآفرینی شهری ایران، نماینده گچساران، معاون عمرانی استاندار و دیگر مسوولاناستانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 سیدمحمد پژمان با اشاره به  اینکه پروژه ‌های زیادی بازآفرینی شهری در کشور در دست اقدام است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۸۰۰ پروژه بازآفرینی جدید شهری با اعتباری به میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تبصره  ماده ۱۸ به حوزه بازآفرینی شهری ایران اختصاص  داده  شد.

 وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار ۸۲ میلیارد ریال به حوزه بازآفرینی دوگنبدان تخصیص داده شد، گفت: این میزان اعتبار برای تکمیل و اجرای پروژه‌های جدید بازآفرینی شهری  تخصیص داده شد.

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری  ایران و توسعه روبنایی وزیربنایی بافت فرسوده تخصیص داده شد، افزود: این میزان اعتبار برای بازآفرینی بافت فرسوده  ۵۴۳ شهر اختصاص داده شد.

پژمان تصریح کرد: این میزان اعتبار برای ایجاد پارک، فضاهای فرهنگی، آموزشی و ورزشی تخصیص داده شده است.

 وی ادامه داد: این میزان اعتبار برای بازآفرینی ۱۴۱ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور تخصیص داده شده که با توجه به وسعت و جمعیت ساکن در ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده  دوگنبدان ۸۲ میلیارد ریال برای بازآفرینی شهر دوگنبدان تخصیص داده شد.

 پژمان با اشاره به بازدیدی که از مناطق بافت فرسوده دوگنبدان صورت گرفته ابراز کرد: آن چیزی که امروز مشاهده شده و با توجه به مشوق هایی که  دولت در اختیار ساکنان بافت فرسوده قرار گرفته روند نوسازی این بافت در حال اجراست و  حضور و مشارکت مردم در نوسازی این بافت بسیار چشمگیر است.

 این مقام مسوول در ادامه با توجه به اینکه در فاز اول نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده دوگنبدان ۳۱۰۰ واحد در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: هم اکنون ۵۰درصد واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره برداری و تکمیل ساختمان  رسیده است.

 پژمان با اشاره به مصوبه اخیر دولت در افزایش تسهیلات نوسازی به واحدهای مسکونی در بافت فرسوده شهری ابراز کرد:  امسال برای نوسازی هر باب واحد مسکونی ۱۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و  ۵۰۰ میلیون ریال با ضمانت زنجیره‌ای و کارمزد پنج درصد پرداخت می شود.

معاون وزیر راه ادامه داد: با اشاره به اینکه تعداد پنج میلیون و  ۷۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در کشور وجود دارد عنوان کرد: از مجموع این تعداد تاکنون ۴۰۰ هزار واحد نوسازی شده و امیدوار هستیم با قرار گرفتن تسهیلات برای سالجاری تعداد یک صد هزار واحد نوسازی شود.

اما ان چه از واکنش مردمی و مسِولان در دهدشت دیگر شهر استان کهگیلویه وبویراحمد شنیده می شود نوعی اعتراض به عملکرد مسیولان استانی است و انها می گویند  در حالی که در یکسال گذشته بسیاری از مسیولان ارشد استان دراین زمینه قول هایی داده اند اما حتی جلسات ستادبازافرینی این شهر با حضور معاون مدیرکل برگزار نمیشه چه برسد به حضور معاون وزیر……وباید این سوال را مسیولان استانی از جمله فیلی معاون عمرانی استاندار پاسخ دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت