پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 خرداد 1398 ساعت 19:03:: شناسه خبر: 57120

گزارش کامل مراسم تودیع و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد

در مراسمی حسین کلانتری به‌عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد واز خدمات علی محمد احمدی استاندار سابق تقدیر شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آیین تودیع و معارفه استاندار کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

در این مراسم حسین کلانتری به‌عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد واز خدمات علی محمد احمدی استاندار سابق تقدیر شد.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در آئین معارفه خود گفت: این استان ظرفیتهای بسیاری در بخشهای مختلف دارد و تمام تلاش ما بر این است که از این ظرفیتهای در راستای توسعه استان استفاده کنیم.

حسین کلانتری افزود: این استان منابع، پشتوانه و نیروی انسانی متعهد دارد و با انسجام و همگرایی برای توسعه استان تلاش می کنیم.
وی بیان داشت: تلاش ما بر این است که تا آخرین نفس برای اعتلای استان و کشور از هیچ کوششی فروگذاری نکنیم.
کلانتری تصریح کرد: با نیروهایی که پای کار باشند و خالصانه برای توسعه استان تلاش کنند همکاری و مساعدت داریم و چنانچه مدیری نتوانست همگام شود، خودش کنار برود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست گفت: همه ما در هر برهه از زمان در مرحله امتحان هستیم امروز آقای کلانتری ازمونش را در استان شروع می کند، برادر ارزشمند عزیز و پیگیر، آقای احمدی نیز حضور دارند، در جلسه شورای تأمین در ابعاد مختلف ساعت ها وقت گذاشته می شد ما در بعد امینی در استان مشکلی نداریم، استان با توجه به فرهیخته بودن و اصیل بودن مردم مشکل آنچنانی نداریم اما در بعد ارایه خدمت در همه حوزه ها بیشترین وقت را باید بگذاریم تا رضایت مردم فراهم شود آن هم در سالی که چهل سال انقلاب را پشت سر گذاشتیم.

حجت الاسلام مزارعی ادامه داد: از جانب خودم از آقای احمدی تشکر می‌کنم که در تمام عرصه ها به صورت عملیاتی حضور داشتند، اینکه خروجی کار چه می شود فرق دارد، اینکه مدیریت چکار می کند دو‌ مقوله جدا است، خروجی کار دست شخص استاندار و معاون استاندار نیست لذا تشکر من و اعضای شورای تأمین از این عزیز داریم.

وی افزود: خدا را سپاس می گوییم آقای کلانتری جایگزین شدند، از تبار تفاوتی ندارد اهل کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ایلام باشد، همین که این فرهنگ را می شناسند یک حسن است، این طرف خودم و شورای قضایی و سایر شورای تأمین قول می دهم تمام قامت در کنار آقای کلانتری برای راهبری و پیشبرد استان کار کنیم، در کنار احمدی بینی و بین الله کوتاهی نکردیم.

مزارعی گفت: دست راست آقای احمدی بالای سر ما هم باشد همدل ترین شورای تأمین را در این استان خواهید دید در تمام امور شما را همراهی می کنم، مردم استان مستحق خدمت هستند مردم عزیزی هستند، تقویت نیروی های امنیتی انتظامی از موضوعات مهم است اگر می‌خواهید اقتصاد را بهبود ببخشید، امنیت را درست کنید نیروی انتظامی باید امکاناتی داشته باشد.

وی گفت: خواهش من این است نمایندگان در سال جاری حرکت جهادی کنند و در حوزه تشکیلات و تجهیزات نظامی کمک کنند تقاضا می کنم در این برهه نمایندگان همراهی کنند، دلسوزی و همراهی با این مردم مهم است، با مردم رفیق شوید اگر می‌خواهید مردم شما را همراه کنند باید سیره پیامبر را در شما ببینند، تفکر فراجناحی از اصولی ترین کارهایی است که باید در هر مدیری باشد این را در حوزه اقای احمدی دیدیم در گذشته این تفکر را دیدیم امیدوارم در آینده هم باشد.

مزارعی ادامه داد: مجموعه شورای تأمین و دستگاه های اجرایی همراهی کنند ما نیز همراهی می کنیم تا آخرین لحظه ای که در استان هستم برای خدمت به این نرم دستم در دست شما است، در انتخابات سال ۹۴که بدون سر و صدا و آرام بود اگر انتخابات دیگر در استان بودیم همراه شما هستیم، تک تک اعضای شورای قضایی به خصوص بازرسی شما را همراهی خواهند کرد مدیران دستگاه های اجرایی نیز هستند.

وی گفت: اگر استاندار در جلسه ای تذکر می‌دهد تلقی نکنید که دارد تخریب می کند، فکر کنید می‌خواهد شما را رشد دهد اینگونه تلقی نشود اگر تذکری دهد تخریب است، نه جهت رشد است؛ امام صادق (ع) فرمودند خدا هر وقت می‌خواهد نعمتی به بنده اش دهد مردم را محتاج او می کند اگر بدون اینکه منت بگذارید خادمی کرد خدا می‌گوید مهمان من است اما اکر محل نگذاشت می‌گوید برو به جایی که باید بروی.

مزارعی اظهار کرد: در سال رونق تولید در بعد تولید در اقتصاد مقاومتی دستگاه قضائی کمک می‌کند در سال ۹۸یک تحولی در استان ایجاد شود تا دوستان ما خودروی فلان پایگاه دور افتاده دچار مشکل نشود و دست به دامان بقیه شود.

وی در پایان گفت: من به عنوان رییس کل دادگستری قول می دهم دست به دست هم به شما کمک کنیم تا مثل اکنون که وزیر رفته است وزیر دیگری تحویل بدهیم.

در ادامه نماینده بویراحمد و دنا پشت تریبون رفت و گفت: خدا را شاکرم در چهل سال گذشته انقلاب اسلامی با وجود مشکلات به سمت طی کردن مسیر است کسانی که به این کشور خدمت کردند یکی از برگ های افتخار آنها خدمت به این ملت است، این یک فرصت است؛ فرصتی مهم که امیدوارم همه کسانی که در استان خدمت کرده اند شامل این نیز بشوند.

غلام محمد زارعی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در چند سال گذشته محروم ترین استان بوده است، در آخرین رده توسعه یافتگی قرار داشت و در شاخص های گوناگون شرایط بدی بر استان حاکم بود، وحدت و همدلی سه نماینده باعث برطرف شدن بخشی از مشکلات شد یکی از تجارب موفق استان همدلی بی سابقه ای بوده که بین نمایندگان بوده است، جایگاه استان اگر ارتقا پیدا کرده است به دلیل همین همدلی بین نمایندگان بوده است این همدلی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از تلاش های احمدی تشکر می کنم دو سال قبل در همین سالن حاج آقا مزارعی توصیه هایی داشتند و خوشحالم اکنون رضایت دارند، ما نیز باید تشکر کنیم اگر تشکر نکنیم بی انصافی شده است احمدی اهل تفکر و عمل بودند و قاطعیت لازم را داشتند.

زارعی ادامه داد: امیدوارم آقای کلانتری که از خطه زاگرس و قوم لر و برآمده از فرهنگ این منطقه هستند و هماهنگی نمایندگان همچون گذشته تداوم خواهد داشت، همه باید یک مسیر آن هم مسیر خدمت و تلاش را برای این مردم انجام دهیم که عزیزترین مردم هستند مردم که در همه صحنه ها خوب جنگیده اند.

وی ادامه داد: مسائل زیربنایی استان در حال انجام است مسایل زیر ساختی اولویت ماست که استان از محرومیت خارج شود امروز در تمام نقاط استان پروژه هایی در حال انجام است، هیچ نقطه کوری نداریم این نشان دهنده تعامل سازنده نمایندگان و مسولان با مردم است.

نماینده بویراحمد و دنا در پایان گفت: راه ها به عنوان اولوبت اول ما مطرح است، عمران شهری به یک همت و عزم جدی نیاز دارد که وضعیت شهرهای ما از این وضعیت خارج شود، خوشحالیم امسال بالغ بر ۴۰۰تخت به تخت های بیمارستان های استان اضافه شده است این مسیر را با تلاش و جدیت و روحیه جهادی ادامه خواهیم داد.

همچنین در این مراسم نماینده شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی بعد از تشکر از آقای احمدی گفت: خوشحالیم آقای کلانتری با فرهنگ استان ما آشنا هستید و ما هم با فرهنگ استان ایلام آشنا هستیم این یک امتیاز بزرگ است و کار را برای خدمت رسانی اسان تر کرده است .

عدل هاشمی پور بیان کرد: رقابت بین نمایندگان امروز سیاسی نیست، رقابت عمرانی است، به عنوان نماینده کهگیلویه بزرگ صرفا برای این کار آمدم، چپ و راست جز بدبختی هیچی نیست و با آن مبارزه کردیم و یقین دارم در این مسیر موفق خواهم بود و ما همه زیر چتر ولایت هستیم به برکت خون شهدا این امنیت پایدار نصیب ما شد که زیر این امنیت به مردم خدمت کنیم.

وی افزود: این رقابت سالمی که بین نمایندگان است را غنیمت بشمارید و به فرهنگ و اقتصاد توجه ویژه داشته باشید به اقتصاد توجه می شود اما به فرهنگ در کل کشور خیلی کم توجه می شود این را باید در استان نیز مدیریت کنیم که از دغدغه های رهبر انقلاب است.

هاشمی پور در پایان گفت: توازن در بودجه ریزی به ویژه در مناطق توسعه نیافته مهم است تلاش نکنیم که بمانیم تلاش کنیم که بماند؛ احمدی در این مدت هر کاری کرد باقی ماند، آقای کلانتری هم هر کاری انجام دهد می ماند تلاش نکنیم که بمانیم تلاش کنیم که بماند.

غلام رضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نیز در ابتدا صحبت‌هایش را با شوخی آغاز کرد و گفت: آقای هاشمی پور نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به من گفت که ببین آقای تاجگردون فقط می گویند استان کهگیلویه و بویراحمد و اسمی از گچساران نمی‌برند و من گفتم ما با همین «و» که داریم کارهایمان را انجام می‌دهیم. [خنده حضار]
وی در ادامه هاشمی پور از بین حضار گفت: «و» را می‌گیریم که تاجگردون پاسخ داد که فعلاً «واو» جایی گیر کرده نمی‌توان بیرونش آورد.
تاجگردون در ادامه با شوخی گفت: کلانتری لرتر از آقای احمدی است. آقای احمدی یه چیزهای اضافه داشت و اما این کاملاً لر است. ما قرار است یک معامله با ایلامی‌ها بکنیم حالا به کجا برسد. مدیریت این کارها را آقای فیلی وارد است. [خنده حضار].وی گفت: آقای هاشمی گفت که ما نمایندگان رقابت نداریم بلکه فقط در کارهای عمرانی رقابت داریم که آنجا هم رقابتی نداریم و کنار هم هستیم.
در ادامه تاجگردون به سابقه دوستی‌اش با آقای احمدی گریزی زد و گفت: من هنوز در گوشی‌ام شماره آقای احمدی را به نام احمدی تربیت مدرس ذخیره کرده‌ام، نه به عنوان احمدی مجلس یا استاندار. بنده حرف جدی ندارم، آقای کلانتری در استان مدیران خوب و ارزشمندی داریم و کمک کار خوبی هستند.
نماینده مردم در شهرستان‌های گچساران و باشت خطاب به کلانتری گفت: همانند گذشته در کارهای بودجه، عمرانی و اقتصادی که در خدمت استانداران گذشته بودیمف در خدمت شما و تیمتان هستیم.
تاجگردون گفت: آنچه برای من مهم است و در حرف‌های آقای مزارعی هم بود این است که مردم و احترام به مردم خیلی مهم است. شاید ما تا کنون کوتاهی داشته باشیم و باید خدمت به مردم ادامه پیدا کند.
مجری برنامه بعد از صحبت‌های تاجگردون گفت که آقای دکتر تاجگردون یخ جلسه را شکست.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت