پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 خرداد 1398 ساعت 22:03:: شناسه خبر: 57139

عملکرد یکساله جهادکشاورزی کهگیلویه تشریح شد

در ششمین روز از هفته جهادکشاورزی مدیر معاون و روسای ادارات جهادکشاورزی کهگیلویه در نشستی بااصحاب رسانه شرکت کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سید عمران تقوی  در تشریح عملکرد یک ساله مجموعه ادارات جهاد کشاورزی اظهار داشت:۷۰ طرح روستایی و عشایری با اشتغالزایی ۱۸۵ نفر معرفی و تصویب شد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: اعتبار ۴۳ طرح دامپروری جذب شد که ۱۵ طرح به بهره‌برداری رسید و ۹ طرح دیگر در حال اجرا است.

وی با اشاره به تولیدات دامی در سال گذشته، گفت: افزون بر ۳۷۰۰ تن گوشت قرمز، قریب به ۳ هزار تن گوشت مرغ، ۲۱۰ تن گوشت بوقلمون و برای نخستین بار سه تن گوشت شترمرغ تولید و روانه بازار شد.

تقوی گفت: به منظور هدایت عملیات کنترل، آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در زمینه محصولات زراعی و باغی در سطح سه هزار و ۳۰۰ هکتار عملیات مراقبت و پیش آگاهی انجام گرفت.

وی با اشاره به ردیابی آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای باغات یادآور شد: بیماری قارچی در سطح ۱۸ هزار از مزارع گندم شناسایی و کنترل شد.

این مسؤول با بیان اینکه به برکت بارندگی‌های خوب، تجربه کشاورزان و آموزش‌های کارشناسان برداشت از سطح مزارع امسال رشد قابل توجهی داشت، گفت: تاکنون۲۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شده است و ۴۲۰ تن کلزای تولیدی کشاورزان جهت استحصال به گچساران ارسال شد.

وی اعتبار برآورده شده برای جبران خسارت ناشی از سیل را ۷۰ میلیارد تومان دانست و گفت: بر اثر آتش‌سوزی‌های عمدی و غیر عمدی نیز خسارات بسیاری به مزارع کشاورزان وارد شده است.

مدیرجهادکشاورزی کهگیلویه ادامه داد:مدیریت بحران،کشاورزان وعموم مردم باید درزمینه مقابله با آتش سوزی های ناشی ازکلش وکاه و پسماند مزارع همکاری کنند.

دیدارمسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان و مدیرجهادکشاورزی شهرستان ومسئولین ادارات استان باحجت الاسلام حسینی امام جمعه محترم شهردهدشت به مناسبت هفته جهادکشاورزی

 

دیداروتجلیل از خانواده ی شهیدان فتح الله نیکدارشدو امیدعلی حجتی نژاد در شهرستانهای کهگیلویه وچرام بهمراه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان، مدیران شهرستانها ومسئولین ادارات استان دیگر برنامه امروز در کهگیلویه بود..

آیین شکرگزاری برداشت محصول گندم در مدیریت جهادکشاورزی پایان بخش امروز برنامه های هفته جهادکشاورزی بود.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت