پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 خرداد 1398 ساعت 08:03:: شناسه خبر: 57163

نشست خبری مدیر آموزش وپرورش دهدشت برگزار شد

نشست خبری مدیر آموزش وپرورش دهدشت با رسانه های شهرستان برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیر آموزش وپرورش دهدشت گفت : رسانه های شهرستان همواره و همیشه یار و یاور آموزش وپرورش دهدشت بودند و فضای آرام و بدون حاشیه اطراف آموزش وپرورش به همت و تلاش رسانه هاست که به سهم خودم از همه ی شما تقدیر و تشکر می کنم.
به گزارش صدای جنوب، علی پورک پور گفت : دنیای امروز ،دنیای رسانه و ارتباط است و امروزه تمام دنیا حتی دورترین و محروم ترین روستاها نیز فضای رسانه ای و خبری دارند که اتفاقی میمون و مبارکی است ودر سریع ترین زمان ممکن اخبار و رویداد ها به سراسر جهان مخابره می شود و در واقع نقش رسانه ها نقشی مهم و اثرگذار بر جامعه است و همه پیشرفت ها در تمامی حوزه های بخاطر حضور و نقش رسانه هاست.
پورک پور گفت : کار و رسالت آموزش و پرورش مهم است و همراهی رسانه ها برای تحقق اهداف آموزش وپرورش در تمامی ابعاد و محور ها ضروری است و باور داریم رسانه های شهرستان و استان در هر جایی که لازم بود  همیشه در کنار ما بودند و اگر توفیقی حاصل شد تاثیر کار رسانه ها و اصحاب خبر در این توفیق قابل انکار نیست.
مدیر آموزش وپرورش کیفیت رامهمترین عنصر رسانه بیان کرد و اعتماد عمومی را پشتوانه محمکی برای خبرنگار بیان کرد.

وی گفت : حدود ۲۱ هزار پانصددانش آموز در ۴۰۷واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی در هزار و ۲۲۶ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که تعداد یک هزارو ۸۴۱ همکار فرهنگی در سطوح مختلف آموزشی ،اداری و ستادی برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان این دیار تلاش می کنند و تعداد یک هزار و ۲۱۷ همکار بازنشسته نیز زیر مجموعه مدیریت آموزش وپرورش دهدشت هستند.
پورک پور افزود : امسال سال مهمی برای آموزش وپرورش بود چراکه خروجی نظام ۶-۳-۳ برای اولین بار در پایه چهارم در امتحانات نهایی محصول این سیستم بودند که امتحانات پایه دوازدهم بخاطر تاثیر ۳۵ درصدی در کنکور سراسری اهمیت فوق العاده ای داشت که به یاری خدا و تلاش جمعی همکاران با موفقیت با پایان رسید.
مدیر آموزش وپرورش دهدشت با یاداوری این نکته که امتحانات پایه دوازدهم به سبب اهمیت موضوع کاملا امنیتی و جدی گرفته شد گفت : امسال سیستم کاغذ و انبار سوالات در امتحانات پایه دوازدهم حذف شده بود و رمز عبور ورود به سامانه دریافت سوالات ۱۰ دقیقه قبل از شروع امتحان و مستقیما از طریق وزارت آموزش وپرورش در اختیار رئیس حوزه امتحانی قرار می گرفت که کاری مهم و اساسی بود و تلاش کردیم که امتحانات پایه دوازدهم در کمال صحت و سلامت برگزار شود.

وی ادامه داد: تلاش ما در جهت رفاه حال دانش آموزان و کم کردن دغدغه دانش اموزان مناطق دشمن زیاری و سوق  استقرار حوزه امتحانی در مناطق دشمن زیاری و سوق برای اولین بار موید این مطلب است.
پورک پور افزود : همواره ارتباطی خوبی با سایر ادارات و نهادها داشتیم و نقش رسانه ها در این همکاری نقشی سازنده بود و باید گفت حدالق یک بار و حداکثر سه بار از تمامی مدارس تحت پوشش بازدید تخصصی در تمامی ابعاد داشتیم که حضور در مناطق سخت عبور از جمله این موارد بود.
مدیر آموزش وپرورش ادامه داد ؛ در همه ی حوزه ها و واحدها افتخارات خوبی کسب کردیم و امروز به همت همکاران خوبم در مدیریت مدارس ،کادر ستادی و تلاش مسئولانه تمامی فرهنگیان آموزش وپرورش دهدشت جایگاهی مهمی در سطح استان دارد که کسب رتبه نخست شورای آموزش وپرورش به ریاست فرماندار ودبیری اینجانب و سایررتبه ها نشان تایید این موضوع است.
پورک پور گفت : امسال برای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان نخبه و مستعد پایه نهم کار خوبی صورت گرفت و تمامی دانش آموزان نخبه و مستعد در هر جایی از شهرستان که توانایی و استعداد خاصی داشتند را بعد از گذر از چند فیلتر پالایش و تجمیع خواهیم کرد تا بتوانیم با استفاده از امکانات موجود آنها را هدایت و مدیریت کنیم.
پورک پور گفت : امسال به لحاظ حمایتی و امکاناتی سال خوبی برای هنرستان ها و شبانه روزی ها ما بوده که به سبب حمایت های مالی و امکاناتی سالی بدون مشکل داشته باشند که این اتفاق اتفاق خوبی بود که دغدغده مدیران  آنها به صفر رسیده به نحوی که امروز هیچ هنرستان و مرکز شبانه روزی ما بدهکار جایی نیست و آنها باید باتوجه به شعارسال که رونق تولید است به سمت رونق تولید حرکت نمایند.
مدیر آموزش وپرورش دهدشت برگزاری و کسب رتبه های مهم استانی و ملی در برنامه های ؛ جابربن حیان ،جشنواره نوجوان خوارزمی ،ایران مهارت و جشنواره بین المللی رشد از جمله افتخارات آموزش وپرورش دهدشت بوده که چهار هزار ساعت طرح ایران مهارت در ده درصد مدارس دولتی و تمامی مدارس غیر دولتی از جمله این اتفاقات است.


پورک پور افزود : سال تحصیلی به لحاظ آموزشی و امتحانات به پایان رسیده اما اصل کار ما تازه شروع شده و پروژه مهر ،ستاد ثبت نام و سنجش ورودی در کنار تجهیز و تعمیر مان های آموزش و سازماندهی نیروی انسانی برنامه های هستند که با تلاش کارکنان ستادی یا به پایان رسیدند و یا در شرف انجام هستند به نحوی که پروژه مهم مهر از ۲۶ خرداد رسما کلید زده شده و در پنج محور اساسی با تعین کارگروه ها و اعضای آنها تا ۱۵ مهر ادامه خواهد داشت.
مدیر آموزش وپرورش دهدشت با مهم و ارزشمند شمردن هدایت تحصیلی افزود : متاسفانه در سالهای گذشته سمت و سوی انتخاب رشته دانش آموزان ما بیشتر به سمت رشته تجربی بوده و سایر رشته ها مثل ریاضی خالی از دانش آموز شده که آموزش وپرورش دهدشت بر اساس دستورالعمل ابلاغی تلاش کرده توازن رشته ای ایجاد شود که الحمدالله تا حدی موفق بودیم البته تلاش و برنامه ریزی و از همه مهمتر همراهی والدین را می طلبد.
علی پور پور با تاکید بر این نکته که لباس دانش آموزان ما همان لباس سال گذشته خواهد بود افزود : به سبب رعایت حال اقتصادی مردم تلاش کردیم پوشش و لباس دانش آموزان هر مدرسه مثل سابق باشد و تا جایی که امکان داشته باشد لباس ها جز در موارد خاص تعویض نشود که احساس می شود با توجه به شرایط خاص اقتصادی مردم ،کار خوبی باشد.
مدیر آموزش وپرورش ادامه داد ؛ امسال فرایند انتخاب مدیران مدارس در سه شهرستان بزرگ استان علمی و تخصصی و با عبور از فیلترهای خاصی است به نحوی که برای ۳۲ مدرسه ما ۱۲۰داوطلب در آزمون های علمی و مصاحبه های تخصصی شرکت خواهند کرد و در این رقابت بهترین و زبده ترین مدیران در منصب مدیریت مدارس منصوب خواهند شد.
پورک پور افزود : تمامی مدارس دولتی ما بر اساس دستورالعمل ستاد ثبت نام موظف به پذیرش و ثبت نام دانش آموزان با اولویت جغرافیای منطقه خواهند بود و اخذ شهریه و هزینه اضافی در موقع ثبت نام از دانش آموزان ممنوع می باشد که البته مدارس خاص و شاهد از این قاعده استثنا هستند که اخذ شهریه و شیوه ثبت نام در این مدارس متفاوت خواهد بود.
مدیر آموزش وپرورش دهدشت به ماراتن سنگین و حساس کنکور پرداخت و گفت : برگزاری کنکور در نهایت سلامت و صحت و آرامش خاطر دواوطلبان و خانواده ی آنها شعار اصلی ماست و امسال چهار هزار و ۵۸۲داوطلب در پنج گرزوه آموزشی در ۱۸ حوزه امتحانی به رقابت خواهند پرداخت و تجهیز تمامی مکان ها به سیستم سرمایشی با توجه به گرمی هوا دغدغه اصلی ماست و به یاری خدا امسال نیز مثل سالهای گذشته کنکور به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد.
علی پورک پور درزمینه نوسازی مدارس واحداث مدارس جدید نیز گفت:چندمدرسه که عمربالایی دارند تخریب و با کمک سردارهاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه درمجلس مجوز ساخت ۳مدرسه جدید گرفته شده که جای تقدیر دارد.

وی در پایان ضمن تقدیر مجدد از همه ی رسانه های شهرستان گفت : مجددا از حضور و تلاش مستمر همه شما صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم و آروز می کنم در ادامه این همکاری نزدیک تر و استمرار بیشتری داشته باشد.

در ابتدای این نشست ادریس کشاورز مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش دهدشت از همکاری اصحاب رسانه قدردانی کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت