پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 تیر 1398 ساعت 18:04:: شناسه خبر: 57550

یادداشتی به قلم امیرعلی کامیاب

دکتر غلامرضا شریعتی لیدر توسعه اقتصادی و سیاسی خوزستان

پس از انتصاب شریعتی بعنوان استاندار خوزستان شاهد تحولاتی به واقع در قامت یک مدیر ارشد اجرایی شده‌ایم که قطع به یقین بعد از ایشان کار و حضور میدانی را برای مدیران ارشد بعدی در اذهان عموم و خصوص سخت و طاقت‌فرسا خواهد کرد ، شریعتی با استفاده از تاب و توان جوانی با فرمولی پیچیده به سرعت توانست فاصله ایجاد شده بین دولت و ملت را در استان کم کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

دکتر غلامرضا شریعتی لیدر توسعه اقتصادی و سیاسی خوزستان

به قلم : امیرعلی کامیاب

پس از انتصاب شریعتی بعنوان استاندار خوزستان شاهد تحولاتی به واقع در قامت یک مدیر ارشد اجرایی شده‌ایم که قطع به یقین بعد از ایشان کار و حضور میدانی را برای مدیران ارشد بعدی در اذهان عموم و خصوص سخت و طاقت‌فرسا خواهد کرد ، شریعتی با استفاده از تاب و توان جوانی با فرمولی پیچیده به سرعت توانست فاصله ایجاد شده بین دولت و ملت را در استان کم کند.

شریعتی از بدو حضور و پذیرش این مسئولین کلان اجرایی، در راستای تبدیل کردن ساختمان خیابان فلسطین به زیربنایی شیشه‌ای تابو‌ها را در هم شکست و طرح‌هایی امن و امین در جهت سازماندهی استراتژیک راهبردی برای رسیدن به آزادی‌های حقوقی از جمله ؛ ممنوعیت شکایت از خبرنگارانِ رسانه و مطبوعات بعنوان رکن چهارم دموکراسی را برای آزادی‌های قانونی و مدنی کلید زد ، که اولین تیر و ترکش‌ها این آزادی را شخص ایشان برای نیل به اهداف متعالی‌تر تحمل کرد .

سفرها و بازدیدهای میدانی از شهرستان‌ها و شهرها و روستاها از دیگر اقدامات پر اهمیت ایشان بوده که در دستور کار خود قرار داده و به واسطه همین دید و بازدیدها بود که اوج آشفتگی زیرساخت‌ها و کمبودهای بنیادین را پس از بررسی‌های اولیه در برنامه‌های شبانه روزی خود قرار داد ، از جمله‌ی این مشکلات واقعیت موجود در زیرساخت‌های خدمات آب و فاضلاب و اداره کل تعاون، کار و رفاه بوده که آن لحن ماندگار را چاشنی پیگیری مجدانه‌ی خواسته‌های مردم کرده و چندی بعد تغییرات در این دو را کلید خورد.
مدیریت میدانی شریعتی منطبق بر واقعیت‌ها بود و همین عامل سبب موفقیت او در مدیریت بحران سیل شد ؛ او با استفاده از توان و حس مسئولیت جوانی خود از همه مناطق سیل زده بازدید کرد و با اتخاذ تصمیمات به موقع از تشدید بحران جلوگیری به عمل آورد، همین مسئله هم سبب توجه خاص مقامات حکومتی و دولت از جمله رئیس جمهور و رییس دفتر نهاد رهبر فرزانه انقلاب شده است .

شریعتی در بحث‌ های اقتصادی استان هم با استفاده از مدیریت تجربه توانست حجم سرمایه گذاری در استان را افزایش داده و با رایزنی‌های علمی و عملی با دولت وقت توانست در تصویب بودجه ۲۳ هزار میلیارد تومانی در بخش‌های زیرساختی با اقتدار کسب امتیاز کند .

شریعتی در بحث‌ های فرهنگی و اعتقادی هم گام‌ های جدیدی برداشت؛ او به توصیه مقام معظم رهبری در دیدار با مسولان دولتی جامه عمل پوشاند و به صورت مداوم دیدارها و جلساتی با خانواده معظم شهدا و نیز اقلیت‌ های مذهبی برگزار کند
شریعتی هم چنین با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه و نخبگانِ استان، تکمیل و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری و توجه به فرهنگ و هنر اقوام خوزستانی و فعال شدن شورا فرهنگ عمومی پس از تعطیلی چند ساله را در دستور کار خود قرار داد.

شریعتی نمونه‌ای از یک مدیر جوان و موفق است که می‌تواند در گام دوم انقلاب اسلامی فاصله‌های ایجاد شده بین مسئولان و مردم را کاهش دهد که با اقدامات علمی و عملی خود نشان داده که در فضای اعتماد به مدیران جوان می‌تواند تا چه اندازه مفید و مثمر ثمر باشد.

استاندار جوان از همان روزهای آغازین کار می دانست، وقتی در تمام مشکلات انباشت شده استان، بصورت مستقیم مداخله کند و مسئولیت رفع و ترمیم آن ها را شخصا به عهده بگیرد، بی گمان مخالفانش برای بردن او زیر تیغِ تخریب کار راحت تری دارند، وی با علم به منافع بلند مدت و توسعه استان را بر عواقب احتمالی آن مقدم دانست و مشورت پذیری، نقد پذیری، تحمل مخالف و صبوری را سرلوحه کار خود قرار داد تا بتواند در مسیر توسعه استان گام‌های پایدار بردارد.

شریعتی از ابتدای کار فرماندهی حل مشکلات استان را بر عهده گرفت و هم‌زمان با رایزنی‌های اقتصادی با هیئت‌های خارجی، نوسازی شبکه برق را پیش گرفت و از مسائل و مصائب شبکه آب و فاضلاب نیز غافل نشد.

حتی در زمان بحران آب در جنوب خوزستان، این شریعتی بود که با بسیج امکانات در یک حرکت جهادی کار را پیش ببرد و از گسترش بحران آب جلوگیری نماید.

احیای کارخانه‌ ها و پتروشیمی های مسجدسلیمان، خرمشهر و شادگان، از دیگر کارهایی بود که اگر شریعتی به آنها ورود نمیکرد باید شاهد تبدیل شدنشان به موزه می‌ بودیم.

اوج هنر مدیریتی شریعتی را می‌توان در گره‌های کور ایجاد شده در شرکت‌های گروه ملی و نیشکر هفت تپه دید، جایی که با صبوری توانست از حضور کارگران در کف خیابان جلوگیری کند و با رایزنی‌های مستمر این شرکت‌ها را به چرخه تولید بازگرداند تا برای پرداخت حقوق متکی به کمک‌های دولت نباشند و با درآمد خود هزینه‌های جاری را پرداخت کنند.

گرچه کارشناسان و مسئولان بلندپایه دولتی معتقدند که حل مشکل ریزگردهای خوزستان حداقل ۱۰ سال زمان می‌برد ولی شریعتی از این مسئله هم غفلت نکرد و با حضور مستمر در پایتخت و اقناع مسئولان توانست ۱۸۰ میلیون دلار برای حل این بحران بودجه جذب کند.

حجم پروژه‌های اجرا شده، اعتبارات جذب شده و فعالیت‌های زیرساختی در حال انجام در دوره شریعتی همه بیانگر حجم زیاد کار در این دوره است اما درب اتاق شریعتی با وجود این همه مشغله هیچ‌گاه به روی مردم بسته نشد و همیشه صدای آنها را شنید و پیگیر حل مشکلاتشان شد.

واکاوی ابعاد مدیریتی شریعتی نشان می‌دهد که استفاده از نیروهای متخصص و جوان در راس امور چه اندازه می‌تواند نتیجه بخش باشد و به همین دلیل در آینده‌ای نه چندان دور باید شریعتی را در قامت یک مدیر ملی دید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت