پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 تیر 1398 ساعت 11:04:: شناسه خبر: 57622

نامهربانی های ادامه دار با بلادشاپور، نماد فرهنگ و قدمت کهگیلویه

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد از روند احداث هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج هم بازدید کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

دکتر علی اصغر مونسان  که به منظور بازدید از پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود ابتدا به شهدای یاسوج ادای احترام و با حضور در پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌زمین از بخش‌های مختلف این جشنواره بازدید به‌عمل آورد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد از روند احداث هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج هم بازدید کرد.

مونسان سپس از واحد بوم‌گردی در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا هم بازدید و در آن جا بوم‌گردی را یک اقتصاد نوظهور و راهی برای رونق گردشگری عنوان کرد.

وی سپس در مصاحبه ای با شبکه محلی دنا، گفت که پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست از ۵ تا ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپس مجتمع گردشگری “ دال دنا در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را با حضور  دکتر کلانتری  استاندار این استان و مسوولان محلی افتتاح نمود.

مونسان بعد از این بازدید از یاسوج به شیراز مرکز استان فارس سفر کرد.

به گزارش صدای جنوب، ابراهیم جعفری فرماندار اسبق شهرستان کهگیلویه در صفحه اینستاگرامی خود به این سفر واکنش نشان داده است.

وی در جملاتی کوتاه اینگونه اعتراض خود را به این سفر بیان کرده است:‌

مونسان معاون رییس جمهور به استان آمد و بازدیدی از بافت تاریخی بلادشاپور نداشت: چون مدیرکل خسته و بی انگیزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمی خواست دهدشت را در برنامه رییسش بگنجاند، استاندار هم ناآشنا بااین مجموعه مهم و نماینده در سفر کره جنوبی و سرپرست فرمانداری شاید در فکر انتخاب مشاور میراث فرهنگی….

برپایه همین گزارش،رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور هیچ بازدیدی از اماکن سیاحتی و گردشگری شش شهرستان گچساران، باشت و شهرستان های چهارگانه کهگیلویه بزرگ نکرد.

بلادشاپور دهدشت متاسفانه در یکماهه اخیر ۲ بار دچار آتش سوزی شده که موجب نگرانی مردم استان و علاقمندان به میراث فرهنگی کشور شدوهمچنین موجی ازانتقادها را نصیب باقری مدیرکل میراث فرهنگی نمود..

برهمین اساس باید گفت ای بلادشاپور شاهد باش که کسی امروز به فکر تو نیست و هر کسی در هرمقامی فقط در جهت منافع خود از تو حرف میزند و یا تو را روی به فراموشی می برند….

باید همچنان منتظر اعتراض مردم و مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد از سفر چندساعته “‌مونسان ” رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به یاسوج باشیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت