پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 تیر 1398 ساعت 23:04:: شناسه خبر: 57922

نیکبخت:تمامی انتظارات مدیران براورده نمی شود/طعنه کاظمی جو به مدیران فرهنگی یاسوج نشین/نامهربانی کمیته برنامه ریزی با رئوف صداوسیما

جعفر نیکبخت اعتبارات سال ۹۸ کهگیلویه را بیش از ۶۶ میلیارد تومان عنوان کرد که نسبت به سال گذشته ۸ میلیارد تومان افزایش داشته است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد،نماینده کهگیلویه بزرگ،مسوولان استانی وشهرستانی جلسه کمیته برنامه ریزی جهت توزیع اعتبارات کهگیلویه از ردیف استانی،نفت و متوازن در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
سرپرست فرمانداری کهگیلویه در این جلسه گفت:واقعیت اینست که تمامی انتظار مدیران براورده نشده اما تلاش دولت همواره برمطالعه و شناسایی درست هر شهرستان و استان و مشخص نمودن اولویت بندی هاست تا بتواند خدمات مناسب را ارائه دهد.
جعفر نیکبخت اعتبارات سال ۹۸ کهگیلویه را بیش از ۶۶ میلیارد تومان عنوان کرد که نسبت به سال گذشته ۸ میلیارد تومان افزایش داشته است.
نیکبخت با اشاره به اینکه اعتبارات براساس نیازهای ضروری شهرستان تقسیم بندی شده است گفت:بخش های کشاورزی،فرهنگی،ورزشی،عشایری ،بنیاد مسکن،راه های شهرستان و ورودی‌های شهر دهدشت در سال جاری از اولویت ها می باشد.
سرپرست فرمانداری کهگیلویه افزود:درگذشته مدیران تغییراتی بدون هماهنگی و مشخص کردن اعتبارات انجام دادند و الآن هیچ منبع خاصی برای اعتبارات آنها وجود ندارد.
نیکبخت تصریح کرد:بعضی از مدیران از جذب و تخصیص اعتبارات حوزه کاری خود اطلاعی ندارند و در توزیع اعتبارات مشکلاتی به وجود آمده که امیدواریم مدیران با اطلاعات کافی و گزارش پیشرفت پروژه ها ما را یاری کنند.
وی گفت:اولویت با پروژه هایی است که دارای پیشرفت بالای ۷۰ درصد هستند.
فرماندار کهگیلویه در پایان مطرح کرد:بعضی از پروژه های شهرستان فرسایشی شدند که امسال برای این پروژه ها اعتبارات در نظر گرفته و جان دوباره ای خواهند گرفت.
وی ادامه داد:برخی پروژه ها بدون اطلاع شهرستان واگذارشده و باید مدیران کل دراین زمینه باشهرستان همکاری وتعامل داشته باشند.
اما در این جلسه کمتر مدیری بود  که از میزان اعتبارات اختصاصی راضی باشد.

رضانیکویی زاده مدیراداره ورزش وجوانان کهگیلویه گفت:۶ میلیارد تومان از اعتبارات ۲۷/ صدم ارزش افزوده و۳۵۰ ملیون تومان ازاعتبارات استانی و توازون به پروژه های عمرانی شهرستان گهکیلویه اختصاص داده شد.

مدیر کل صداسیما نیز که نتوانست نسبت به توزیع اعتبارات حوزه فرهنگ بی تفاوت باشد گفت: قصه پر غصه بودجه های فرهنگ ظاهرا قرار نیست به این زودی تمام شود،سرجمع اعتبارات فرهنگ و رسانه عددی نیست که بشود در شهرستان تحولی ایجاد کرد.

امیررئوف با اشاره به درخواست هاشمی پور نماینده کهگیلویه مبنی بر ایجاد زیر ساخت استودیوی پخش زنده در کهگیلویه اظهارکرد:این یک پروژه مجازی است و اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد تومان می خواهد که در اولویت ما هم نیست و اعتبار ۲۰۰میلیونی ناجیز است .

وی با اشاره به  سخنان نوروزی دال بر اینکه اعتبارات ریز نمی شود گفت:ولی واقعا ریز شده است،شما خواستید همه را به یک شکل تامین کنید و دل همه را به دست بیاورید ولی باید گفت که اعتبار ۳۰ میلیون تومانی یا ۱۰۰میلیون تومان دردی از مشکلات شهرستان رفع نمی کند.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد کهگیلویه نیزگفت با این پول کار ما به جایی نمی رسد.

ایرج کاظمی جو افزود:من نه سازمان برنامه بودجه و نه فرمانداری را مقصر را می دانم،بلکه چند مدیر کل حوزه فرهنگ به استثنای صداوسیما با فرهنگ ارتباط برقرار نمی کنند، اهمیت فرهنگ را نمیدانند بنابراین نمی توانند در سطح استان برای کارهای فرهنگی بودجه بگیرند.

کاظمی جو با بیان اینکه این مدیران  سر جای خود نیستند گفت:آنجا معطل هستند و نمی توانند  با جناب آقای نوروزی ارتباط برقرار کنند تا بتوانند برای ما اعتبار بگیرند.
وی در پایان گفت:انگار باید از جاهایی حساب ببرید تا اعتبار تخصیص دهید!

شهابی معاون سازمان برنامه وبودجه نیز گفت:کهگیلویه دارای ۱۴۰پروژه است که درسال جاری اعتبار به آنها اختصاص یافته است.

وی اولویت را زیرساخت های کهگیلویه برشمرد زیرا این شهرستان فاقد راه های ارتباطی مهم اصلی و بین بخشی است.

شهابی ملی شدن پروژه راه ارتباطی دیشموک-قلعه رییسی و قلعه دختر را ضروری دانست و از هاشمی پور نماینده کهگیلویه درخواست کرد در این زمینه اقدام نماید.

وی تاکید کرد شرط رهایی کهگیلویه از بن بست بهره برداری از محور ارتباطی دهدشت پاناوه می باشد.

،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم بااشاره به سیل مدیران ناراضی تنها قول داد که اعتبار فرهنگ و ارشاداسلامی کمک نماید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت