پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 تیر 1398 ساعت 00:04:: شناسه خبر: 57930

توصیه های آیت الله ملک حسینی به مدیران بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در دیدار مدیران و کارکنان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مدیران این نهاد حمایتی به فراخور وظایف و رسالت سنگین آنها باید همواره شجاعت در برابر این گونه افراد زیاده خواه را چاشنی کار و مسئولیت خود کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با تشریح و تبیین برخی ویژگی ها و شاخص های مهم مدیریتی بویژه در دستگاه ها و نهادهای حمایتی همچون بهزیستی تاکید کرد که مدیران این نهاد مراقب امیتاز دهی و تطمیع از سوی برخی افراد زیاده خواه که با زیاده خواهی و هوچی گری در پی امتیاز گیری و تضییع حقوق افراد مستحق هستند، باشند.

به گزارش صدای جنوب به نقل از ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در دیدار مدیران و کارکنان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مدیران این نهاد حمایتی به فراخور وظایف و رسالت سنگین آنها باید همواره شجاعت در برابر این گونه افراد زیاده خواه را چاشنی کار و مسئولیت خود کنند.

وی در عین حال تاکید کرد که مدیران این نهاد حمایتی باید سطح آگاهی و دانش خود را نسبت به انواع نیازهای مردم در هر منطقه ای از استان بالا ببرند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تعمیق و نگاه جامع به این مهم و همچنین تامین یک بسته کامل از نیازهای هر شهرستان و بخش های مختلف از سوی مدیران بهزیستی در شهرستان های هشت گانه استان را یادآور شد و تاکید کرد: نباید کوچکترین نیازی از قلم نگاه آنها حذف شود.

آیت الله ملک حسینی تعهد به این امر را شاخصی برای کاهش میزان آسیب های اجتماعی و حرکت به سمت توسعه و تحقق عدالت اجتماعی در جامعه توصیف کرد و ادامه داد: البته شناسایی نیازها و توزیع و تامین رفاه اجتماعی باید بر پایه عدالت و اعتدال و نه مساوات باشد که گاه حتی مساوات خود عین بی عدالتی است.

وی همچنین به برخی آسیب های اجتماعی در جامعه و نقش تعیین کننده بهزیستی در کاهش، کنترل و جلوگیری معقولانه و مسئولانه از این آسیب ها اشاره کرد و گفت: بروز این آسیب ها در حقیقت ناشی از معلولیت هایی است که در گذشته از سوی نهادها و متولیان مربوطه صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: یک جوانی که با عربده کشی در خیابان برای مردم ایجاد مزاحمت می کند ناشی از کم کاری و سهل انگاری مسئولان و نهادهای مربوطه در گذشته است و اکنون سازمان بهزیستی باید با صرف اعتبار و وقت زیاد، مشغول ساماندهی و کنترل رفتاری این افراد باشد.

آیت الله ملک حسینی همچنین تکثر وظایف در سازمان بهزیستی را به صلاح نداست و تاکید کرد: افزایش میزان وظایف و مسئولیت ها به کار اصلی و سازمانی که خدمت رسانی به جامعه هدف و معلولان است نیز لطمه می زند.

وی همچنین برخی تعاریف و مفاهیم متداول امروزی در مورد برخی مصادیق همچون کودکان کار را ناصحیح دانست و گفت: طرفدار کار کردن برای یک کودک و نوجوان البته به مفهوم واقعی و درست آن هستم.

آیت الله ملک حسینی کار در بهزیستی و جامعه هدف این نهاد را سخت و در عین حال افتخار دانست و گفت: کار کردن در این نهاد بر خلاف کار از نوع کارمندی و حتی کارگری به مفوم امروزی آن است.

وی با بیان اینکه بین مفهوم کار جهادی و کارمندی باید تفاوت قایل شد، گفت: یک نیروی جهادی در کارزار و میدان کار هم خوب می بیند، هم می فهمد، هم با حساسیت در مسیر رضایت الهی حرکت می کند و البته تا حصول نتیجه مطلوب نیز کار را رها نمی کند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کارکنان این نهاد حمایتی اکنون بدون کمترین چشمداشتی و با حداقل امکانات مشغول خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف خود هستند.

آیت افشار مهر تاکید کرد: برخی ها سازمان بهزیستی را تنها متولی خاص برای ساماندهی و کنترل آسیب های اجتماعی و یا جمع آوری معتادان و کودکان کار و خیابانی می دانند که باید این نوع نگاه و رویکرد اصلاح شود.

وی ابراز داشت: این نهاد بارها در انجام و ساماندهی وضع آسیب های اجتماعی حتی فراتر از وظایف و مسئولیت های محوله کار کرده و برخی کم کاری ها و کم توجی های سایر متولیان امر از سوی این نهاد جبران شده است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد همچنین از کاهش شمار معلولان و نرخ معلولیت در استان خبر داد و گفت: تعداد معلولان شناسایی شده و زیر پوشش این نهاد حمایتی از ۱۸ هزار نفر به حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش پیدا کرده اند.

افشار مهر کاهش حدود پنج هزار و ۸۰۰ معلول استان ظرف سال های گذشته را نتیجه انجام اقدام های پیشگیرانه و طرح های غربالگری در حوزه های مختلف بویژه در زمینه آزمایش ها و مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج و طرح های بینایی سنجی و شنوایی سنجی ذکر کرد.

وی همچنین از ساخت بیش از ۲۵۰ مسکن مددجویی برای خانواده های ۲ معلولی زیرپوشش بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت: در هفته بهزیستی امسال نیز ۴۸ خانواده دیگر صاحب مسکن خواهند شد.

افشار مهر گفت: میزان تسهیلات پرداختی به مددجویان برای ساخت منازل مسکونی شهری حدود ۳۰۰ میلیون ریال و در روستاها نیز ۱۸۰ میلیون ریال بوده است.

وی ابراز داشت: حدود ۵۰۰ خانواده بالای ۲ معلولی مشمول اجرای این طرح در سطح استان هستند که تاکنون حدود نیمی از این خانواده ها صاحب مسکن شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت